Kan ikke helt finde ud af hvilken olie man skal bruge på en alm 1200 gearkasse? 80-90 sae måske og er der nogle der har prøvet bardhl additiv gear Oil
Kan ikke helt finde ud af hvilken olie man skal bruge på en alm 1200 gearkasse? 80-90 sae måske og er der nogle der har prøvet bardhl additiv gear Oil
SAE 80 W 90, en GL5 type
Super og hvad med bardahl additiv har du prøvet det
Øhh, noget tilsætningshalløj du mener? Har bare brugt en 80 W 90 efter bogen og så skulle det efter hvad en vw mekaniker sagde til mig, være en type GL5, har fået en lang forklaring den gang og det er noget med at en gl. VW gearkasse er en Hypoid gearkasse type hvis jeg husker rigtig:-).....der sikkert en der kan forklare det bedre;-)
Jeg har selv sagt at det skal være GL5 i mange år. Og det er faktisk forkert. Rent faktisk skal det være GL4 eller GL4/5. Og 75w/90 eller 80w/90. En type1 er IKKE hypoid. Det er en type2 fra 68-.
Det med GL4 eller 5 er noget med at nogle GL5 olier er aggressive over for messingdele (synkronringe)
Castrol skriver ved nogle af deres olier om de er beregnet til messingdele eller ej.
Biltema skriver det også.
Rigtig Frank.
GL 5 er til 411/412
Skal det være hyppig eller ikke og bardahl er til og fjerne støj fra tandhjul ?
har ik haft probleme med GL5 men hør selvfølgelig efter hvad F.A. siger;-) og de nye typer olie er mindre agressiv end de gamle højfaste type, der sker ikke noget med indmad/synkronringe...
Hyppig?? mener du hypoid så nej.
SAE 80/90 GL4 gl. betegnelse Mil-2105(A)
Tilsætning ville jeg bruge Lindemann til manuel gear. Forhandles hos bl. T: Hansen
Egil.
Jeg sælger LAT olie fra USA og jeg har en 80W90 gearolie som er beregnet til gamle VW. Samme olie som Rancho Transmissions bruger til deres renoverede gearkasser.
155 kr pr liter.
/Rolf
22141595 rolf(a)boxerservice.dk
LÆSSS!!!!!!!!! Skal være GL4.
Det skader vel ikke at påfylde hypoid olie i en ikke-hypoid gearkasse?
Jeg mener; Det er jo kun for at tilfredsstille behovet ved selve
hypoid-gearhjulene, at man vælger hypoid-olie, resten af gearkassen smøres
vel ligesågodt alligevel og der er jo kun een type olie på gearkassen af gangen,
i hvert tilfælde så længe vi taler Type 1.
Martin
Det kan ødelægge synkromeschringene.
GØR nu som der står
Castrol Syntrans Transaxle 75W/90 har jeg haft meget gode erfaringer med på adskillige gearkasser, inklusiv en der skreg som en stukken gris. Efter et skift til førnævnte (og ja der var korrekt mængde olie på i forvejen) blev den tyst som graven.
Ja den er vi flere der har gode erfaringer med :-)
Har skaffet Castros SAE 90 som der står i instruktionsbog
En ren 90 er for tyk. Man får problemer med at skifte når gearkassen er kold.
Jeg ville bruge en ren 75 hvis jeg havde en std. bil. Den skal self. være GL4
You must log in to post.