Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Miss USA kommer til Aalborg

Tags:
No tags yet.

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Miss USA kommer til Danmark
Hej alle
Her er lidt om den bus vi købte på en USA ferie og som lige er ankommet til Danmark.
Under en bil ferie i februar 2015 fra Los Angeles i vest USA til Miami på øst kysten fandt vi pludselig en bus hos en lokal autoophugger i New Mexico. Fik stoppet, kigget rundt, fandt den perfekte gamle patina Westfalia camper bus fra 1970 og blev enig om en fair pris. Jagten gik nu på at hæve kontakter idet sælger ikke ville have bankoverførelse. Vi fik betalt og egentlig først derefter kiggede vi lige lidt nærmere på det vi havde købt imens sælger fandt nøgler og papire til bilen. Bussen stod klemt inde imellem to andre busser så vi kunne kun se fronten og bagenden af bussen, end ikke motorklappen ville lige lade sig åbne. Men nu var bussen købt så måtte tage den som den var. Vi fik papire og den sidste nummerplade som bussen havde kørt med. Det viste sig så at ejeren vist mente at gearkassen vist var defekt. Det kom så frem at bussen havde stået på samme sted siden 1986, det ses tydeligt på den manglende lak og de totalt udbrændt gummilister.
Vi kørte afsted og først på køre turen gik det egentlig op for os hvad det var vi havde rodet os ud i hi hi. Vi fik arrangeret transport via vores ven USA ven John som også hjalp senere med at få bussen shippet til Danmark.
Bussen skulle ankomme den 21 maj men sikken et gedemarkede med at få bussen hjem. Først var den forsinket på skibet så det først ville ankomme den 26 maj, siden ”glemte ”shippingfirmaet” at få containeren på skib fra Rotterdam til Århus hele to gange. Så min tålmodighed har virkelig været sat på højtryk og har talt med store ord flere gange over for shipping firmaet, har lært af denne fragt at jeg aldrig betaler før i sidste øjeblik næste gang der skal sendes noget via et shipping firma. Bussen stod sammen med en anden bay bus som også skulle hjem til Danmark. Efter at have brokket mig på det groveste forstod det danske shipping firma at nu var det alvor og de fulgte fragten til dørs således vi skulle kunne hente bussen mandag den 8 juni.
Men ak nu var containeren blev udpejet til scanning af skat idet den havde været forsinket op til flere gange og det fandt Skat mistænkeligt. Så efter scanning skulle vi kunne hente bussen, altså om tirsdagen. Men under scanningen mente Skat medarbejderen at der måtte være noget mistænkeligt i bussen så den var taget ud til narko kontrol med narko hund, det vil først ske torsdag, arrrrrrrrrrr stop nu mand tænkte jeg. Da nako hunden og Skat medarbejderen så skulle ind i containeren så kom det bag på Skat medarbejderen at en container som rummer to biler ikke er bredere end den nu engang er så man ikke kan komme forbi en bil i containeren, ja det kunne et lille barn så godt have regnet ud men altså ikke Skat. Så blev bussen trukket ud og Skat fandt selvfølgelig intet i bilen, så var den frigivet. At jeg nu efterfølgende får en regning fra Skat på scanning o.s.v. er bare Dansk lovgivning når det er værst, den vil jeg nu følge tæt til dørs.
Nu var det blevet torsdag eftermiddag og for sent at hente bussen, fik booket autotrailer og lejet en varebil til afhentning, taget tidligt fri fredag fra job og ringede til Ib Bornholmeren om han var frisk på at blive samlet op i Randers og køre med ned og hente bussen, Ib svarede jaaaaaaaaaaa i løbet af 1 sekund.
Der blev fredag middag og afsted imod Randers hvor Ib stod klar til et lille roadtrip. Vi fandt terminalen og endelig efter flere mdrs ventetid kunne jeg endelige se hvad vi egentlig havde købt. Det alle som ikke kender til VW vil kalde skrammel, skrot, gamle lorte bil o.s.v blev jeg mere og mere glad for som vi kiggede nærmere på bussen.
Jeg havde medbragt andre hjul og det viste sige at være en god ide, vi fik skifte hjulene og fik den med noget besvær op på traileren. Under lastningen i USA havde de åbenbart brugt en truck med lange gafler og det havde desværre bøjet styrarmene så bussen spore ikke lige som den skal he he.
Videre hjem over, fik læsses Ib af og kl var nu 17.00, problemet var at jeg skulle være til fødselsdag kl 18.00 og der var mindst et par endnu inden det kunne lade sige gøre at være der. Hjemme fik jeg hjælp af vores venner Steffen og Thomas og fik bakset bussen ind i værkstedet. De to venner skulle kun kede sig fredag aften så de ville gerne skrue bus, jaaaaaaaaa tak gerne. Så da vi endelige kom til den runde fødselsdag 2 timer forsinket iforhold til de andre gæster ja så var Steffen og Thomas i fuld gang med at få kigget på bussen. Hjem og sove kl 02.00 fra festen og vupti er nu vågnet kl 06.00 og futtet ud og kigge lidt nærmere på bussen og hvad den egentlig indeholder.
Har fundet den originale børnekøje, fik med lidt besvær hævet taget, stoffet gav sig en del og var vist lidt mørnet idet der blev masse huller da det blev hævet efter at have været lukket i næsten 30 år.
Hvad er planen med den?
Få den synet, sænket, BRM fælge på som ligger på lageret og ellers nyd den i sommer.
Mangler nogle en bus så er den måske til salg hen over sommeren men bliver ikke billig, idet rustfri busser som denne næsten er umulige at opdrive.
Der er end ikke rust i batteribunden, alle billederne taler vist for sig selv.
mvh Jesper

32.jpg
35.jpg
5.jpg
6.jpg
3.jpeg
2.jpeg
1.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
21.jpg
22.jpg
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
33.jpg
34.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ret meget sunderer westfalia camper finder man nok ikke , nul huller er cool..

tillykke med den Jesper - en junkyard baby i helt ekstrem unik god stand med supreme patina.

dejligt at se en patina bil hvor det er naturen der har gjort arbejdet så flot - falsk patina holder ikke, det skal være den ægte vare ;-) super fin bus ;-)Vi glæder os til at se den komme rullende selv til MIB summermeet om 20 dage , møf møf ;-)

img_20150612_163458.jpg
img_20150612_163513.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tillykke!!!
Fed patina!
Men den bund skal nok lige beskyttes lidt før den kan klare dansk vejr, men det er jo 'sund'rust!
Ultimativ oliekøler!
Squ da frækt af Skat at prøve at tørre deres fjolleri af på dig...et tilbud du ikke kan afslå.
Er motor ok ?
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv lige at forklare mig forskellen på sund rust og almindelig rust ?

Tillykke med fundet, den er cool

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

sund rust kan holdes nede med olie ellers sandblæses helt væk uden hård behandling..

træls rust er gennem tæret eller der bliver hul når det bliver sandblæst, eller er der stadig lidt grove ar efter sandblæsningen - det er en hårdfin nærmest microskobisk forskel - men den betyder alverden. især i patinaverdenen - men også for biler der skal ha den store tur senerer. En bil der aldrig er svejst eller udglødet i karossen mere end fabrikkens modstandsvejserer har gjort - vil altid være en gennmemsvejst bil overlegen, mht til holdbarhed og stand. men en anden debat vi kan tage et andet sted.

Jesper Bus har kun sund rust, dvs intet kritisk nogen steder, det er sjældent set på biler over 25 år. derfor er den unik og ekseptionel fin. Selvom den for det uvidende øje kan se lidt træls ud. men den er finerer end mange fine biler nogensiden bliver.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Haha. Lige mine ord Bornholmer!
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er fuldstændig enig med original kontra gennemsvejst. Men at der findes rust der er finere end andet har jeg så lært noget om...

Og bare lige for en god ordens skyld har det intet med Jespers bus at gøre, undrede mig blot over formuleringen.

(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tillykke med camperen

Er patina biler ikk bare en undskyldning fra folk der ikk har råd til renovere den??? ;-) ;-)

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) dRjENSEN74 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Patina, either you get it or you don't...

Tillykke med den!

-------------------------------------------
Notchback 1500 S '64
(permalink) Broholm Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Patina er pisse fedt, også fordi man slipper for at gå og pudse på lortet. Tillykke med dytten

-------------------------------------------
MIB-Aalborg, jagtvogn 1977
26715826
(permalink) Banken Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fed historie - fed bus

-------------------------------------------
Slow and steady wins the race!
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Måtte lige på loftet og kigge efter en motor, fandt en god motor men der var sku 6 tændrør så duede ikke he he he

36.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nå har få bussen på liften, skilt forbroen af idet den lige skal smides til jorden sådan en høj bus, utroligt at man lige kan fjerne snavset på forbroen og vuptip dukker der et malet vw nummer op.
Gammelt ørken sand gemmer sig over alt, host host host siger jeg bare. Fik skilt forbroen af og presset bærekugler ud, rengjort bærearme og sendt dem til el-galvanisering.
Motor og gearkassen er rykket ud, sælgeren mente at kunne huske at gearkassen havde en defekt men kunne ikke huske hvad.
Heldigvis havde min ven Peter fra Wings en fin 3-ribs gearkasse fra en 1976 bay som kun har gået 97.000 km, fik den købt og fragtet hjem til Aalborg i løbet af søndagen, skal lige have kigget på næsehuset idet de ikke er ens hvad angår montage o.s.v.
Motoren er rykket ud, noget støvet og brændt oile fra en defekt pakning på et stødstangsrør.
Dejligt at kunne skrue styrkuglerne fra hinanden unden brug af vold o.s..v bare skrue løs.
Skal vist lige have fat i nogle blinklys til bussen, ellers bliver den vist aldrig synet.
Forbro o.s.v. er væk, ny kan jeg komme til at skifte bremserør, kabler, hovedecylindre o.s.v.
Stumper klar til rengøring og montering igen.
Alle bremserør er origniale stålrør, sidder i de fine plastholder. Dog skifter jeg alle bremserør for at gøre alt sikkert, men vildt ser det ud.
Nu når alt er ude af bussen så skifter jeg lige gearstangsbøsninger o.s.v. således at man skifter gear i bussen og ikke bare roder rundt i en gryde som i mange andre busser.
Bagenden er helt skilt af nu, laver lige justerbar springplates således bussen kan sænkes og hæves meget nemt. Den får lige nye støddæmpere bag også.
Skruede lige bolterne af til IRS armene, vildt at de bare kunne løsnes uden ”vold” o.s.v., alle bolter er bare som nye på bussen, virkelig lækkert at skrue på den.
Planen den følgende tid er:
få el-galvaniseret bolter og div til undervogn o.s.v., Nye bremserør, hovede cylinder, slanger o.s.v., Nye gear for bindelser o.s.v. og nye dæk.
Mvh Jesper

38.jpg
39.jpg
40.jpg
41.jpg
43.jpg
44.jpg
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
50.jpg
51.jpg
52.jpg
53.jpg
55.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tillykke med bilen Jesper. Tror det kan have været min Early den har taget rejsen sammen med fra staterne. Var også MEGA irriteret over at Skat skulle tjekke min bil så udlveveringen blev trukket til tirsdag d. 8/6. Det eneste rust jeg har fundet på min er bunden af de forreste inderskærme i bag, der er 3 huller på størrelse med en femmer hvor der har siddet smørepropper. Thats it. Mangler lidt småting til indvendigt men meget er bestilt. Er der nogen du kender der har et bakspejl?

Fedt at se at der er nogen der har nosser til at fragte noget hjem fra staterne, så slipper man også for alt det rustarbejde

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) ROEN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fedt Jesper - så er den vel klar til Summermeet ;-)

-------------------------------------------
VW Klub Nord
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej, så er det tid til lidt update, nej den blev ikke klar til Summermeet, bussen kom 3 uger for sent hjem så ikke muligt at nå det med det jeg vil have lavet på den.
Toft hvad er dit nummer? men ja de var I same container og jeg så godt din I USA, flot bus.
Der er sket lidt og nu skal der for alvor rykkes på den de næste 14 dage. Opføldning sker snarrest.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Jan_Toft Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Jesper
Jeg kan træffes på 61517115
Du har tilfældigvis ikke et sæt baghjulslejer liggende til en Early?
Toft.

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-24644.htm]
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nå må hellere igang med update af denne tråd, jeg lod bus være bus da jeg besluttede mig for at lave den til vinter og give bussen de sorte plader som den fortjente. Der er så ikke lavet det vilde på bussen siden, samlet lidt stumper o.s.v. men de sidste par dage er der da sket lidt, smider billeder op her I ugen, I morgen står den på skruen bus hele dage. Planen er den skal synes I uge 2 med en prøve motor, den oprindelige er til opboring I tyskland.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Dennisdk Member
Skrev for 8 years siden | | | |

bliver da fedt at se det færdige resultat jesper, hils familien og ønske dem god jul og godt nytår

mvh dennis

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Glæder mig til og se den live jesper, den er så lækker den bus..

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hit med nogle billeder.
Er splitbussen så solgt eller røget i det mørke hjørne ?

Lyder spændende med motor opboring ??

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nå nu kommer der lidt update på bussen:
Nej Ronnie spiltbussen er ikke solgt, den står hvor den har stået i langgggggggg tid nu he he he: skammekrogen.
Besluttede mig for at give bussen en noget større tur end først ventet nu da jeg ikke kunne nå så meget træf i 2015 alligevel, og ville hellere vente og have sorte plader på den til foråret.
Har fået el-galvaniseret bolter og div til undervogn o.s.v., Nye bremserør, hovede cylinder, slanger o.s.v., Nye gear forbindelser, lækkert at gearskifte bare køre perfekt, valgte patina looket med de originale fælge og en god dæk størrelse med gode kvalitetsdæk.
Har fået svejset sænkningsbeslag i forbroen, monteret de nye bærekugler, smurt alt op, dejligt med styrearmsbolten slet ikke er slidt, smurt op og køre bare perfekt uden slør. Alt i nye styrkugler o.s.v.
Nye hjulcylindre, bakker bak på o.s.v. blev enig med mig selv om at lave justerbare springplates, selvgjort er velgjort så det passer bare godt nu.
Motoren skulle der til at kigges på, engentlig slør fri og i god stand men ville hellere lige give den en omgang så alt er iorden til sommer, det viser sig at den har fået boret blokken op i sin tid men at den godt kunne trænge til en omgang yderlige, så den er sendt til tyskland til boring med Rassers hjælp. Krumtappen viser sig at være en renoveret en og den er iorden, topstykkerne ser også fine ud og er i sin tid skiftet til dobbelt portet. Rasser er en god motor support til projektet, tak Rasser.
Morten var dækket af et lag tektyl som var hærdet op, så et par ture I vaskemaskinen og noget knofedt så blev blokken pæn igen.
Cylindersættet viser sig at være et 1641 ccm sæt. Har lige købt et sæt fine Kadrons som har siddet på en 1641 ccm som ryger på motoren.
Lige nu kæmper jeg med at få den klar til syn I januar således jeg kan få bestilt de sorte plader som så gerne skulle ligge klar til foråret.
Lækkert at se bussen er så sund som man slet ikke havde forestillet sig kunne lade sig gøre, se blinklyset foran, støv støv og atter støv kun lækkerttttttttt.
Har skilt bussen af inden i for at komme i bund med hvad der er i den, skal have lavet lidt indretning men nu er syn det første som skal overståes.
Har rodet lidt med hvad jeg skulle gøre med gearkasse på bussen, valgte en original fra same årgang men fra en anden bus, idet den originale vist nok var defekt sagde sælgeren af bussen, derfor den var blevet stillet på autoophugget.
Kiggede også lige lidt nærmere på M-Pladen, vildt så meget man kan se ud fra den men dejligt at få bekræftet at det er en original camper fra ny af.

a8.jpg
20150712_191006.jpg
a7.jpg
a12.jpg
a4.jpg
20150712_200712.jpg
20150712_200736.jpg
20150713_214345.jpg
42.jpg
20150716_163123.jpg
20150716_225006.jpg
20150719_182944.jpg
20150719_193118.jpg
20150719_193125.jpg
20150721_130656.jpg
a5.jpg
a10.jpg
a10.jpg
20150719_173505.jpg
20150719_153018.jpg
20150719_173338.jpg
20150719_193109.jpg
20150619_171320.jpg
20150726_000130.jpg
20151223_232029.jpg
20151223_232035.jpg
a3.jpg
20150616_002206.jpg
20150616_002214.jpg
20150714_223842.jpg
20150716_225042.jpg
a6.jpg
20151224_152216.jpg
20150616_002238.jpg
20151010_141900.jpg
20151010_141917.jpg
20151010_141921.jpg
20151010_141950.jpg
20151010_141958.jpg
20151010_142007.jpg
a2.jpg
a11.jpg
20150708_201454.jpg
20150708_205517.jpg
20150712_222234.jpg
20150716_224945.jpg
20150716_224954.jpg
20150721_132109.jpg
20151224_154050.jpg
20150725_143630.jpg
20150725_162536.jpg
20150725_225546.jpg
20150725_225609.jpg
a9.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Total fin bus du har købt...
Æv... falder jeg over en hel masse penge køber jeg sgu din bus...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det ser cool ud med de el galvaniserede dele der.

Bliver sjovt at høre om du kan leve med 3 rib gearkassen, hvis du samtidig sætter lidt mindre dæk på 14" org. fælge, så løber den sygt mange omdr. (Eller går du op i fælg str.?)

Gad vide om den solgt på 'turist programmet'*, kunne godt være en udstationeret soldat der har købt den i Kaiserslautern
https://en.wikipedia.org/wiki/Kaiserslautern_Military_Community

R.
*turist programmet køb fx i Tyskland, kør rundt i din nye VW og få den sendt hjem til Usa.
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/70touristdelivery.php

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jamen Hagen du må igang med at tjene penge så eller vinde nogle I lotto ha ha ha.
Jov tak Ronnie, jamen jeg har kun 3 ribs lige nu så det må jeg leve med. jeg sætter original str dæk på så regner med det kommer til at være ok med hastighed o.s.v.
Ved det ikke, skal have søgt attesten hjem på den en dag.
Fik lige trækket hjem til den her I ugen.

trk.1.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply »

You must log in to post.