Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sådan bygger jeg min 1915 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja det føles i hvert fald hurtigt, i en Bobbel med svingaksel ☺ spørg frank Andersen om det. Han var helt bleg i passagersædet..
Jeg har kørt 250 runder de sidste 10 år,. så kender banen godt. Fantastisk sted..
Det sjove er, at når en Bobbel holder ved siden af en Ferrari /porsche /lamboghini osv, så står alle og glor på boblen☺

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er ikke Cylindre/stempler jeg mener. Det er Hovedlejeboringer jeg mener,når
du får husene tilbage. Til det er cylspærremåleværktøj det du skal bruge .Aldrig
micrometerskrue eller 3 punktmåler.

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tjek..jeg forstår

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 67_looker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

”Spørgsmål 67 looker..
Hvad havde du lavet ved dine topstykker, på den 1956 du viser eksempel fra.?
Har du slev portet dem? Og har du selv lavet motoren fra bunden?
Det er da rigtig mange hk, du laver med rimelig små Ventiler. . Du må have ramt helt godt med flow.
Mvh Martin”

Jeg har selv lavet motoren fra bunden inklusiv maskinarbejde og portning af topstykkerne.
Ventilstyrene i indsugningen er taget ud for at porte kanalen. Udstødningsstyrerne er ikke taget ud.
Jeg har monteret kortere koniske styr og lavet 5-vinklet ventilsæder.

top1.jpg

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvor bor du..?
Laver du arbejde for betalende kunder?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så fik jeg hentet et sæt scat 1:1,25 vippetøj..

20150723_212859.jpg
20150723_212859.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg fik lavet lidt mere værktøj. . En 13 og 14 mm ventil fastnøgle, der ligger godt i hånden, når man justere Ventiler. ..
Og et værktøj til at trække fordeler drevet op.

20150726_125619.jpg
20150726_125504.jpg
20150726_120350.jpg
20150726_120411.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg havde også fået de helt sprit ny 44 weber hjem. De er ikke orginale, men de har meget høj finish,,så jeg er lidt spændt på, hvor godt de kan justeres ind. Jeg skiller dem helt af, og kontrollere alle dyser, kanaler osv.

20150726_130129.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 67_looker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg bor i Midtjylland. Jeg har p.t. opgaver nok, så jeg ønsker ikke flere lige nu.
Lækkert værktøj du har lavet :-)

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Lidt mere værktøj.
En justerbar stødstang, til opmærkning af ny cromemoly stænger.
Og en pleksi plade, til måling af ccm i topstykker.
Jeg mangler lige en prof fræser, og flugtborings værktøj ☺

20150729_102825.jpg
20150729_103134.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det ser godt ud Martin :-)

Nu kan du snart lave motorer på bestilling ;-)

C.

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nej det tør jeg ikke. . Jeg bygger til mig selv, og når jeg så har kørt og testet det grundigt, vil jeg overveje at sælge den, for at bygge en ny igen.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er der 25 liter vantage Zink olie klar.

20150729_125055.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) SJN Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Husk at lave den justerbare stødstang lang nok i gevindet indvendigt ellers bøjer den bare første gang du prøve at justere ind

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ok tak.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er squ ligemeget hvor meget gevind den har fat med, den bøjer alligevel. Den skal laves sådan her, hvis den skal kunne bruges til noget.
Den ønkede længde, justeres med simsskiver og spændes sammen.

image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg er i gang med at porte topstykker og manifolde.. 6,5 timer ind til videre. . 4 forskellige lynslibere, og 10 forskellige stifter/slibe rondeller . . Det tager sq lang tid. Men jeg tror det bliver ret cool.
Det er noget bøvlet, når styr sidder i. Der er ikke meget plads til maskiner.

20150730_194132.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er jeg ved at være færdig med at porte topstykker.
Jeg har koncentreret mig om indsugning, og kun ganske lidt i udstødningen.
Manifolde er matchet.
Jeg har åbnet op mellem køleribber, for bedre køling.
Jeg har ikke haft styr ude, mens jeg portet,.. da de er helt nye, valgte jeg at lade dem være. Der er ikke meget plads til slibemaskiner , når de sidder i.

20150804_185021.jpg
20150804_185051.jpg
20150804_185106.jpg
20150804_185147.jpg
20150804_185126.jpg
20150804_185241.jpg
20150804_185419.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Banken Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det ser fedt ud Martin!

Bruger du kun sliberondeller i sandpapir?

Eller bruger du grovere metoder? Og hvis du gør er det svært at styre - få et ensformigt resultat?

-------------------------------------------
Slow and steady wins the race!
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Først bruger jeg en metal fræse stift, som er rund som en lille glaskugle, derefter sandpapirs rondeller, og til sidst mini flap rondeller.
Det er svært at se på billederne, men det er blevet flot og ensformet i overfladen.
Men når styr sidder i, er de hele tiden i vejen, så det ville være meget nemmere at lave hvis de var ude.
Alm metal fræse stifter, er noget svære at styre, man kan hurtigt lave ulykker med dem.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så kom der 2 flugtboret blokke retur fra Tyskland. Nu mangler jeg kun lidt fræsnings arbejde, så kan jeg få den samlet.
Alle skjolde skal til sandblæsning i morgen, så de kan få epoxy, og en fed lakering .

20150806_142456.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har fået fint besøg af HR Egon Olsen, så kan han holde øje med, om alle mine planer holder

20150807_160345.jpg
20150810_205226.jpg
20150810_205215.jpg
20150810_205210.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så fik jeg fræst blokken, og begge topstykker.
Jeg fandt en værktøjsmager med en 5 akset cnc fræser.. Det er bare fedt at se sådan en håndværker arbejde..
Jeg var selv med til at lave arbejdet, og det lykkedes at lave casesavers, og 94mm boring, uden at boringen går ud i gevind ved støttebolte.
Jeg er yderst tilfreds med min blok.
Jeg har prøvet samlet blokken, med krumtappen i. Det kører perfekt.
Vendehøjde er nu på 1,46 mm, så nu drejer jeg lidt af cylinderne, så jeg kommer ned på 1 mm.

20150818_120806.jpg
20150818_120647.jpg
20150818_120812.jpg
20150817_182652.jpg
20150817_203536.jpg
20150904_170728.jpg
20150904_170724.jpg
20150904_170719.jpg
20150904_170715.jpg
20150904_170710.jpg
20150904_161809.jpg
20150904_103343.jpg
20150904_092905.jpg
20150904_092725.jpg
20150903_174431.jpg
20150903_174426.jpg
20150903_174412.jpg
20150903_174426.jpg
20150903_174420.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er den ved at være langt.
Regner med opstart mandag tirsdag.
Blok er nusset for bedre indvendig luft flow. Bedre olie retur fra endeleje,, full flow,, støttebolte til oliesumpen,, fast svejst sugerør,, cylinder er drejet ned til 1 mm vendehøjde, cylinderer slebet ned i topstykker med carburundum .. Topstykker er fræst til 46-ccm ccm, drejet ned til geneberg dobbelt fjedre. Der er lavet 4 vinkler på indsugnings ventiler. Ventiler slebet med carburundum . Løfter er lavet med slebet rille i højre side. Plejl stænger har fået et hak, for oliesprøjt under Stempler. Lavet 3 sæt manifold pakninger, med perfekt fit til portning.. Alle skjolde er orginale, der er blevet sandblæst, epoxy, füller, spartel, mellemslib Osv osv de er blevet ret flotte, uden at love for meget.

20150901_141807.jpg
20150902_152415.jpg
20150902_152904.jpg
20150902_151431.jpg
20150830_111734.jpg
20150824_154346.jpg
20150817_222118.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Digetal. SMS mail adr.

Øhlers.


Reply »

You must log in to post.