Mail.. Mwlspecialservice@gmail.com
karmann martin
Mail.. Mwlspecialservice@gmail.com
Det ser lækkert ud martin :D
Har lige et hurtigt spørgsmål vedr. fræsning af blokken for de større cylindere, hvor meget større fræser man cylinderhullerne i blokken i forhold til udv. cylindermål? lækkert projekt btw. kommer min til og køre og ligne det halve af det du har gang i, vil jeg være mere end tilfreds. ;-)
Jeg mener vi lavede 2,5 eller 3 tiendedele. Det må ikke gå for stramt.
Det er vigtig at der er en lille fase på kanten, rundt i cylinder hullerne. Nogle cylinder har en lille runding i bunden af anlægsfladen, cylinder skal passe flad ned på blokken, uden at ride på en skarp kant.
Jeg ved ingenting om hvordan min motor kommer til at køre. ☺ Men der burde være opstart inden weekenden.
Tak for svar, det bliver sgu spændende og få den i gang, tror der er mange der følger med på sidelinien, så hvis der skulle blive en ledig stund kunne det være fedt hvis du ville smide lidt links op til hvor de forskellige dele er handlet henne, når man er forholdsvis ny i Vw verdenen kan det være lidt svært og gennemskue hvor man handler de bedste dele henne.
Hej Martin
Har du udmålt endeslør inden du satte cylinder og topstykker på ?
Forstår ikke spørgsmål?
Jeg mente bare at det var lettere at få den rigtige tolerance ved svinghjul / krumtap når cylinder og topstykker ikke var monteret.
Ja ok. Jeg ved godt at nogen gør det på et tidligt tidspunkt, i bygge fasen, men jeg er mest tryg ved at gør det til sidst, som jeg plejer. Jeg venter selvfølgelig med o ring og pakdåse, til jeg har fundet de rigtige sims. Jeg har en opsætning til mikrometer ur, og har fornemmelsen af at det er ret præcist.
Ok ☺
Pæn motor :-)
Alle kan lave en pæn motor, kunsten er vel at få lortet til at holde. . Jeg skal nok give et bib, for hver 1000 km den overlever
Hej Martin.
Det ser virkelig super godt ud. Laver du en video af opstart..? Og de kopperrør skal du ikke male eller pudse efter min mening, de giver motoren et pænt Old School look..
Jeg er ved at lave et Speeder træk ud af noget jeg havde på hylden. . Begge de orginale arme var knækket, men selve stangen og beslag, er i go stand.
Martin... Jeg tror jeg har et par plader liggende et sted, altså dem det er i mellem karb og manifold og som samtidig holder den vandrette stang..?
Dem har jeg, og der er endda helt ny nylon bøsninger i dem.
Speedertrækket er lavet helt færdig, det hænger i malerkabinen, og bliver monteret i morgen formiddag. .
Ellers mange tak.
Motoren skal startes i morgen, så jeg er noget spændt på, hvordan den lyder.
Lyder spændende
Så kom der liv i dyret, strømfordeler er lige til skraldespanden,men får en orginal tysk i morgen. Lyden på videoen er helt forkert, men you get the point. Den virker ret frisk.
Hej Martin.
Jeg går selv med tanken om at få bygget en 1300cc om til en 1914cc. Hvad giver du for at få flugtboret en blok og hvor får du det gjort?
Mvh. Peter Søndergaard
Rolf boxer service Thisted har hjulpet mig med det. Det bliver gjort ved specialister i Tyskland.
Husk at sætte Ca 150 timer af, til at bygge en komplet motor.
Pris Ca 2300-2400 kr for en blok, med fragt osv.