Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sådan bygger jeg min 1915 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Mail.. Mwlspecialservice@gmail.com

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

.

20150906_114630.jpg
20150906_142851.jpg
20150906_114645.jpg
20150906_142851.jpg
20150906_142912.jpg
20150906_175142.jpg
20150906_175109.jpg
20150906_175152.jpg
20150906_175157.jpg
20150906_175202.jpg
20150906_175204.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det ser lækkert ud martin :D

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Lars K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har lige et hurtigt spørgsmål vedr. fræsning af blokken for de større cylindere, hvor meget større fræser man cylinderhullerne i blokken i forhold til udv. cylindermål? lækkert projekt btw. kommer min til og køre og ligne det halve af det du har gang i, vil jeg være mere end tilfreds. ;-)

-------------------------------------------
Lars.k@kristensen.mail.dk
Tlf. 50551710
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg mener vi lavede 2,5 eller 3 tiendedele. Det må ikke gå for stramt.
Det er vigtig at der er en lille fase på kanten, rundt i cylinder hullerne. Nogle cylinder har en lille runding i bunden af anlægsfladen, cylinder skal passe flad ned på blokken, uden at ride på en skarp kant.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg ved ingenting om hvordan min motor kommer til at køre. ☺ Men der burde være opstart inden weekenden.

20150907_202854.jpg
20150907_202902.jpg
20150907_202926.jpg
20150908_140847.jpg
20150908_141239.jpg
20150908_144655.jpg
20150908_144705.jpg
20150908_144711.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ånderør er lavet i kobberrør. De bliver malet sorte.

20150907_121038.jpg
20150907_121029.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lars K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak for svar, det bliver sgu spændende og få den i gang, tror der er mange der følger med på sidelinien, så hvis der skulle blive en ledig stund kunne det være fedt hvis du ville smide lidt links op til hvor de forskellige dele er handlet henne, når man er forholdsvis ny i Vw verdenen kan det være lidt svært og gennemskue hvor man handler de bedste dele henne.

-------------------------------------------
Lars.k@kristensen.mail.dk
Tlf. 50551710
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Martin

Har du udmålt endeslør inden du satte cylinder og topstykker på ?

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Forstår ikke spørgsmål?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg mente bare at det var lettere at få den rigtige tolerance ved svinghjul / krumtap når cylinder og topstykker ikke var monteret.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja ok. Jeg ved godt at nogen gør det på et tidligt tidspunkt, i bygge fasen, men jeg er mest tryg ved at gør det til sidst, som jeg plejer. Jeg venter selvfølgelig med o ring og pakdåse, til jeg har fundet de rigtige sims. Jeg har en opsætning til mikrometer ur, og har fornemmelsen af at det er ret præcist.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Hagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ok ☺

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) 67_looker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Pæn motor :-)

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Alle kan lave en pæn motor, kunsten er vel at få lortet til at holde. . Jeg skal nok give et bib, for hver 1000 km den overlever

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) s.m.j Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Martin.
Det ser virkelig super godt ud. Laver du en video af opstart..? Og de kopperrør skal du ikke male eller pudse efter min mening, de giver motoren et pænt Old School look..

-------------------------------------------
mollerjorgensen@gmail.com Tlf.. 51211236
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg er ved at lave et Speeder træk ud af noget jeg havde på hylden. . Begge de orginale arme var knækket, men selve stangen og beslag, er i go stand.

20150909_111940.jpg
20150909_112106.jpg
20150909_111947.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 2llman Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Martin... Jeg tror jeg har et par plader liggende et sted, altså dem det er i mellem karb og manifold og som samtidig holder den vandrette stang..?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Dem har jeg, og der er endda helt ny nylon bøsninger i dem.
Speedertrækket er lavet helt færdig, det hænger i malerkabinen, og bliver monteret i morgen formiddag. .
Ellers mange tak.
Motoren skal startes i morgen, så jeg er noget spændt på, hvordan den lyder.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) 2llman Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Lyder spændende

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så kom der liv i dyret, strømfordeler er lige til skraldespanden,men får en orginal tysk i morgen. Lyden på videoen er helt forkert, men you get the point. Den virker ret frisk.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

https://youtu.be/yjeK10zss5w

20150909_211931.jpg
20150909_211921.jpg
20150909_212229.jpg
20150910_120214.jpg
20150910_121526.jpg
20150910_121552.jpg
20150910_123934.jpg
20150910_125631.jpg
20150910_125651.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Martin.

Jeg går selv med tanken om at få bygget en 1300cc om til en 1914cc. Hvad giver du for at få flugtboret en blok og hvor får du det gjort?

Mvh. Peter Søndergaard

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Rolf boxer service Thisted har hjulpet mig med det. Det bliver gjort ved specialister i Tyskland.
Husk at sætte Ca 150 timer af, til at bygge en komplet motor.
Pris Ca 2300-2400 kr for en blok, med fragt osv.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 8 years siden | | | |


Reply »

You must log in to post.