Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sådan bygger jeg min 1915 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så er der bryllup i dag

20150912_175512.jpg
20150910_125647.jpg
20150913_115355.jpg
20150913_131147.jpg
20150913_155939.jpg
20150913_155958.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Flot og gennemført som altid, super respekt for din grundighed og akuratesse, skulle man sætte spidsen af en lillefinger på noget, så ville det nok være rør føringen på kobber rørene, der nok kommer til at retvinkle/overdøve resten af den super flotte motor.

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) Banken Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ikke enig!

-------------------------------------------
Slow and steady wins the race!
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Pudsigt, jeg synes netop at rørføring er en fed anderledes flot detalje.

Nogle kan lide moderen, andre datteren.. !

(permalink) TLS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det pynter med disse kobber rør skal bare have blank klar lak elle pudses hver søndag
som på denn 8L Bentley fra 1932.

rr.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Jbsiemsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

fedt fedt fedt

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har været meget i tvivl, med det kobber look. Men i virkeligheden er det meget anderledes end på billederne.
Jeg har en smagsdommer den holder øje med hvad jeg laver,, han svinede det til da han så billerne, men ændrede mening da han havde været forbi.
Om ikke andet har jeg lavet noget der er lidt anderledes på en vw motor, det bliver sjovt at stå på afstand ved biltræf, og høre om det er et go, eller no go.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den har i øvrigt lige været startet op i bilen. Jeg mangler en halv dag, til lidt ledninger og montering af oliekøler.
Derefter kommer der selvfølgelig indkøring, dysning, ventil justering osv osv.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så er det indkøring, med bredbånd sonde.
Den her flot blanding ved fuldgas, men går for fed, i tomgangs systemet.
Jeg venter på posten, der kommer dyser.

20150915_122419.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Stadig justering.. Svømmerhøjde/dyser/akselrations pumper/tænding osv.. Den kører super fint nu, og trækker rigtig godt,.
Jeg har bestilt alu Stødstænger, der er samme styrke som cromemoly, så kan jeg minimere ventil støj.
Stor oliekøler er monteret, med styrtbøjle.
Krængnings stabilisator er bukket, så udstødning kan være der.

20150916_102958.jpg
20150916_093423.jpg
20150916_131236.jpg
20150916_131305.jpg
20150916_131258.jpg
20150916_131241.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Jettadriver Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Må jeg af nysgerrighed lige spørge hvordan du har fået bukket krængningsstabilisatoren - troede ikke sådan noget fjederstål kunne bukkes/bøjes??
Er der nogle gode tips/tricks??

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg bukker den i en alm presse. Det bukker uden problemer og uden varme.
Jeg har gjort det nogle gange efterhånden, og det er nemt nok.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Jettadriver Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ok - Interessant! Min kammerat har en Passat (Jaja den er ikke luftkølet...) - men han har haft problemer med en stabilisator der ramte udstødningen også.
Men hvis er muligt i en presse så skulle det måske prøves af :)

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der kan selvfølgelig være forskel på kvaliteten af stål.. Den jeg bukker er 19 mm, og det er ingen problem.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så er den ved at være der.. Motoren spinner som en mis. Masser af hk /nm og maser af omdrejninger

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super fint olietryk. . Max 80 grader olie temp.
Fantastisk lyd.

20150922_093043.jpg
20150925_093556.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har fået mine performens alu Stødstænger..
De er lækkert udført, og virker som et kvalitets produkt.
De støjer Ca de halve af cromemoly.
Pris lavet på længde og med fragt 2050 kr..
Jeg synes de er alle pengene værd.

20150925_093604.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du et nummer man kan kontakte dig på Martin?

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

40314060. Helst sms. Mvh Martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg fin justere stadig lidt, for at få perfekt motor gang/blanding. . Jeg er rigtig glad for den ny motor, og den er fuldstændig tæt og tør alle steder. Jeg har kørt Ca 2000 km, og alt er som det skal være, jeg kører i den hver dag, så det er en fornøjelse at starte den hver morgen. . . Efter jeg fik de ny alu Stødstænger, er ventil støj reduceret helt ned, hvor det bare lyder flot. . Ikke noget tikkeri.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det må være lækkert, med de alu stænger. Mine chromemoly larmer! Men hvad med alustænger, hvor meget skal de
Stilles i afstand?
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kører Ca 0,06 på indsugning 0g 0,08 på udstødning.
Det er lidt en smagssag, hvor stramt man tør gå.
De foreskriver det samme som standard.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) RoadHog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nice Engine there,,my 1st 1776cc made just over 120bhp 6000 rpm with 120 cam 8.0.1 comp
44mm carbs nice road engine with no cooling and detonation problems and run and run did 80,000 miles with this engine in 5 years as my daily driver...1st car...and came with me to Denmark in 2002...were it was remade to a 2110cc...

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Do you have Any picturs.?
A lot of hosepover for an 1776, with 8,0/1
I Hope that My Engine will run 80000 miles☺

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) RoadHog Member
Skrev for 9 years siden | | | |

No pickurs of that Engine only this one as a lot of parts came of the 1776..in the end it was a 2276cc engine..Now roadrunner on here has it in his buggy..makeing a easy 140bhp..

And going back over build sheet it was with 7.6.1 comp...I had John Maher racing aka Mr Beetle do the build for me at that time.. I know shit what was needing...he had been the 1st man in a vw out side the Usa to run a 10 pass at Avon park raceway in 1993 NO TURBO NO NITROUS..so I was surre it was going to be done right..I was very happy for it...My frinds in there ford Xr 2s and 1.6 escorts has a back wheel from a very standerd stock looking 1966 bug..

engine.jpg


Reply »

You must log in to post.