karmann martin
Flot og gennemført som altid, super respekt for din grundighed og akuratesse, skulle man sætte spidsen af en lillefinger på noget, så ville det nok være rør føringen på kobber rørene, der nok kommer til at retvinkle/overdøve resten af den super flotte motor.
Ikke enig!
Pudsigt, jeg synes netop at rørføring er en fed anderledes flot detalje.
Nogle kan lide moderen, andre datteren.. !
Det pynter med disse kobber rør skal bare have blank klar lak elle pudses hver søndag
som på denn 8L Bentley fra 1932.
fedt fedt fedt
Jeg har været meget i tvivl, med det kobber look. Men i virkeligheden er det meget anderledes end på billederne.
Jeg har en smagsdommer den holder øje med hvad jeg laver,, han svinede det til da han så billerne, men ændrede mening da han havde været forbi.
Om ikke andet har jeg lavet noget der er lidt anderledes på en vw motor, det bliver sjovt at stå på afstand ved biltræf, og høre om det er et go, eller no go.
Den har i øvrigt lige været startet op i bilen. Jeg mangler en halv dag, til lidt ledninger og montering af oliekøler.
Derefter kommer der selvfølgelig indkøring, dysning, ventil justering osv osv.
Så er det indkøring, med bredbånd sonde.
Den her flot blanding ved fuldgas, men går for fed, i tomgangs systemet.
Jeg venter på posten, der kommer dyser.
Stadig justering.. Svømmerhøjde/dyser/akselrations pumper/tænding osv.. Den kører super fint nu, og trækker rigtig godt,.
Jeg har bestilt alu Stødstænger, der er samme styrke som cromemoly, så kan jeg minimere ventil støj.
Stor oliekøler er monteret, med styrtbøjle.
Krængnings stabilisator er bukket, så udstødning kan være der.
Må jeg af nysgerrighed lige spørge hvordan du har fået bukket krængningsstabilisatoren - troede ikke sådan noget fjederstål kunne bukkes/bøjes??
Er der nogle gode tips/tricks??
Jeg bukker den i en alm presse. Det bukker uden problemer og uden varme.
Jeg har gjort det nogle gange efterhånden, og det er nemt nok.
Ok - Interessant! Min kammerat har en Passat (Jaja den er ikke luftkølet...) - men han har haft problemer med en stabilisator der ramte udstødningen også.
Men hvis er muligt i en presse så skulle det måske prøves af :)
Der kan selvfølgelig være forskel på kvaliteten af stål.. Den jeg bukker er 19 mm, og det er ingen problem.
Så er den ved at være der.. Motoren spinner som en mis. Masser af hk /nm og maser af omdrejninger
Jeg har fået mine performens alu Stødstænger..
De er lækkert udført, og virker som et kvalitets produkt.
De støjer Ca de halve af cromemoly.
Pris lavet på længde og med fragt 2050 kr..
Jeg synes de er alle pengene værd.
Har du et nummer man kan kontakte dig på Martin?
40314060. Helst sms. Mvh Martin
Jeg fin justere stadig lidt, for at få perfekt motor gang/blanding. . Jeg er rigtig glad for den ny motor, og den er fuldstændig tæt og tør alle steder. Jeg har kørt Ca 2000 km, og alt er som det skal være, jeg kører i den hver dag, så det er en fornøjelse at starte den hver morgen. . . Efter jeg fik de ny alu Stødstænger, er ventil støj reduceret helt ned, hvor det bare lyder flot. . Ikke noget tikkeri.
Det må være lækkert, med de alu stænger. Mine chromemoly larmer! Men hvad med alustænger, hvor meget skal de
Stilles i afstand?
R.
Jeg kører Ca 0,06 på indsugning 0g 0,08 på udstødning.
Det er lidt en smagssag, hvor stramt man tør gå.
De foreskriver det samme som standard.
Nice Engine there,,my 1st 1776cc made just over 120bhp 6000 rpm with 120 cam 8.0.1 comp
44mm carbs nice road engine with no cooling and detonation problems and run and run did 80,000 miles with this engine in 5 years as my daily driver...1st car...and came with me to Denmark in 2002...were it was remade to a 2110cc...
Do you have Any picturs.?
A lot of hosepover for an 1776, with 8,0/1
I Hope that My Engine will run 80000 miles☺
No pickurs of that Engine only this one as a lot of parts came of the 1776..in the end it was a 2276cc engine..Now roadrunner on here has it in his buggy..makeing a easy 140bhp..
And going back over build sheet it was with 7.6.1 comp...I had John Maher racing aka Mr Beetle do the build for me at that time.. I know shit what was needing...he had been the 1st man in a vw out side the Usa to run a 10 pass at Avon park raceway in 1993 NO TURBO NO NITROUS..so I was surre it was going to be done right..I was very happy for it...My frinds in there ford Xr 2s and 1.6 escorts has a back wheel from a very standerd stock looking 1966 bug..