Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvordan får jeg karrossen til maler uden at den står på bunden ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) SKP Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så er min vw bobbel 1500 cabriolet skilt ad og mangler kun at tage boltene som holder karrossen til bunden. jeg er ude i at sende karrossen til maler uden at den står på bunden da jeg tænker det er nemmest for maleren at den kommer sådan og jeg så kan fjerne det overflade rust der er på bunden,( der er nye filetter i men forrige ejer har ikke fået dem grundet/malet, mens karrossen er til maler.
er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan det gøres nemmest eller har prøvet dette før. jeg har overvejet at svejse en ramme sammen som passer med bolthullerne og derved holde det lige, men går ud fra der skal afstivning i hvor dørene sidder så den ikke bliver skæv.

håber der er nogen der har nogle gode ideer.

mvh skp

(permalink) l.sanderson Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lav en vogn/stativ med hjul på

-------------------------------------------
bobbel 1953. Miss Mango Semaphore split bus 1960
28-43333o
(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Husk afstivning i døråbningerne, også selvom karrossen er rustfri. Det er mere end sur røv hvis den sætter sig under transport eller håndtering hos maler.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Da jeg lavede min 1302 cabriolet sidste vinter, blev den sat på et rullestativ, hvor der var svejst 4 beslag - 2 for og 2 bag - som passede i bolt-hullerne i bunden på karrosseriet.
Dette fungerede fint, og der blev kun et mindre stykke, der hvor de 4 beslag havde siddet, som skulle efter-lakeres, da stativet blev afmonteret og inden den kom på bunden.

Jeg havde ingen problemer med, at karrosseriet havde sat sig overhovedet, men da bilen var importeret fra Californien, var den også uden rust i bund og vanger og således urørt og 100% original. Men ja, sådan en cabriolet er mere "blød" i karrosseriet end man lige tror.

10.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

i min tråd er der en malervogn brugt til lidt forskeligt..men måske er der en der vil låne dig en hvis du lige har noget at bygge a.

http://vwnettet.dk/topic/169937

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) SKP Member
Skrev for 9 years siden | | | |

når i siger afstivning i døråbning mener i så på tværs, eksempelvis imellem dørhængsler eller mener i, i længderetningen ? jeg kan se en der har spurgt ind til nogle rammer her på vw nettet, kan den på billede 3 ( http://vwnettet.dk/topic/212956?replies=2#post-863619 ) være til at sætte karros i ?

jeg har en del at svejse af.

(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ville nok lave noget i døråbningen foroven, med en skrå stiver ned mod det nederste hjørne. Måske er det ikke nødvendigt - har aldrig selv løftet et cab karosseri - men mål evt. døråbningen og mærk godt efter inden du løfter for alvor.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 9 years siden | | | |

personligt ville jeg sette noget i det øverste dør beslag og til låse blikket - på tværs af døren i bække sider sette karossen på 4 træklosser på joren og så ligge 2 stk firkant rør langs varmeganalerne på joren "som ski" og så svejse stiver fra dem og op til rørene i dørene .. så når den er malet kan du sette den direkte på bunden og skruge stativet af bag efter :-) bare mit imput

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) SKP Member
Skrev for 8 years siden | | | |

tak for input, smider nogle stivere i på tværs og har fundet en "jig" der forhåbentlig kan fiksere karrossen, den skulle passe med bolthullerne og ellers skal der lige tilpasse lidt.

(permalink) bent bs Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Håber du har fundet en løsning på dit problem - men bare rolig der er ingen problemer hvis din karosse er sund, den sætter sig ikke een mm. Husk at bobler er produceret længe før øldåseblikket blev opfundet. Har selv håndteret både en cab. og en limo uden problemer overhovedet. Har lavet et stativ på drejelige hjul så maler nemt kan håndtere. Når du nævner cab. går jeg ud fra at det er en original med stålvanger - den er mindst ligeså stiv som en limo. Problemerne opstår når du skærer i dørstolper og varmekanaler, men det punkt er du ovre når den skal til maler.

-------------------------------------------
1303 cabrio,
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Se her: http://vwnettet.dk/topic/147268

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) SKP Member
Skrev for 8 years siden | | | |

det er lidt mangen til jig jeg har fundet mig, den ser ud til at passe, har ikke fået den sat over endnu, mangler lidt tiden til at få afstivet karrossen.


Reply

You must log in to post.