Jeg fik købt mig en 1600 motor i sommers og har så løbende købt/samlet stumper til renoveringen af den... Fik den fornylig samlet med nye lejer, ny org. knast, nye løftere osv. Det som jeg ikke fik gjort var at måle selve krumtappen inden jeg samlede bunden... Har så lige haft monteret svinghjulet og kan mærke/måle ca 0,20 mm sluk op/ned i svinghjulet( og JA, jeg er godt klar over at det er dyre/bøvlede lærepenge!!) Når jeg trækker i aksial retningen er der 0,76mm slør uden de 3 skiver (som måler 0,86mm tilsammen) som vel skulle ligge omkring 0,66 mm i stedet for, ik?? 0,07-0,12..?
Jeg har fået tvangshonet mine cylindre og med nye stempelringe og de overholder mål...
Da jeg så er ved at slibe sæder til de nye ventiler, er der en dyb krart i det ene sæde, så mine topstykker er nok ikke meget værd....
Kan man redde blokken med noget ny op boring,flugtboring eller burde jeg købe en helt ny blok og hvor/hvad? Hvis jeg alligevel skal have nye toppe, så overvejer jeg at investere i et sæt 1776 eller 1835 cyl. + toppe og så få blokken opboret samtidig....
Kan nævne at jeg også har investeret i et sæt solex kadroner og en elektronisk tænding...
PT. = lettere fortvivlet, kunne godt lige bruge et spark/slag i den rigtige retning....
Nogen der har lidt gode råd/input....slag/spark...?
Skriv/ring og meget gerne på min mobil 21264434
Mvh Henrik