Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dyre lærepenge motor 1600

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

1914 motor , skal være en stabil motor med godt moment til at trække en campingvogn...

tænker lige højt,

1300 blok laves om til 1914
std krumtap (Har jeg hvis 1300 motor er ok)
W-100 Eagles knast(mangler)
elektronisk tænding (har jeg)
tri-mill udstødning(har jeg)
Toppe (mangler) men regner med std ombygget til 1914

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Solex kadroner 2 stk (har jeg)

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ny kobling og trykplade 200mm (har jeg)

(permalink) SJN Member
Skrev for 8 years siden | | | |

måske en engle W-110 ville være lidt bedre, hvis du absolut vil have Engle. Der er jo sket en del siden den kom på markedet, så mon ikke der ville være ide i at se lidt "bredere" ??

Så skal du også lige se på om din trimill har dimensioner der vil passe til det du vil bygge. Nytter ikke noget at lægge en masse kræfter i at bygge en god motor hvis du kvæler det med udstødningen.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Mig bekendt er en trimill ikke egnet til noget over 1600 cc. Du skal have tarmslyng på din motor hvis du gerne vil have den til at gå godt og harmonisk.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det behøver skam ikke være Eagles 100, har bare læst at den Gør det godt hele vejen, men der tænkte jeg på 1776...
kan et tarmslyng være der for et anhængertrækket. .?

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det bliver dyrt at bruge 1300 toppe,de skal fræses op og der skal større ventiler/sæder i.
Køb nye eller brugte.

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej cowboy-fvee...!

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Større ventiler/sæder? Det er da ikke nødvendig... Her ovre i Jylland trækker vi da snildt 120-130 HK på en portet 043 top med std. ventil/sæde 35,5/32mm

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

For dælen jeg er træt af den tablet her, når jeg sender glemmer den lige en hel del...

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Min spørgsmål gik på, skal jeg købe nye toppe med større ventiler,fjedre osv og hvilke eller kan du anbefale,fvee?

det hele ender nok med denne opsætning og så må det vilde komme senere...

ingen køb af 1300, motor og knast, men få flugtboret min 1600 og så bruge pengene på nye toppe, men hvilke
1600 cyl
tri-mill udstødning
2 solex kadroner
std. Knast
std krumtap

måske bruge lidt tid/penge på portning af toppe, her kunne jeg godt bruge nogle cowboy - råd eller link...?

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Velkommen til vwnettet.. Det kører elendigt.
Du kunne også overveje at få bygget en komplet longblok, klar til at montere skjolde, karburator, udstødning osv. .
Jeg vil tro at du kan få lavet en 1914 longblok for 20-25000 kr.
Det kommer det til at koste dig alligevel, når du bygger selv.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej cowboy-fvee...!

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Karsten-vw på Sjælland er 1300 ikke samme ventiler som 1600

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvilke toppe vil du anbefale, fvee? Std. Eller nogle med større ventil osv, vil gerne købe de rigtige første gang......som noget nyt...

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg ville købe med større ventiler,derfor brug ikke 1300 toppe

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 8 years siden | | | |

1914 type 1 buggy engine.

New mag case.
Std 69 mm crankshaft
200 mm Flywheel ligthened 1 kg.
Stage 1 pressure plate.
All balanced.
Unitech rods. Balanced +/- 1 gr.
Web 163 camshaft. 108 LC
CB lightweight lifters.
26 mm Shadek oil pump, blueprinted.
Full flow.
94 mm Mahle cylinders & pistons. Balanced +/- 0,5 gr.
041 ”GO3” cylinderheads. 39 x 35 mm valves. Ported to my stage 1 (Approx) 150 Cfm @ 0,550” at 25”. 9-1 CR
Manton pushrods.
Bolted rocker shafts, stock rockers, Porsche style adjusters.
Pertonix Billet II distributor. Pertronix 0,6 Ohm coil.
Type 3 intake manifolds with 20 mm extensions, 40 mm Empi IDF carbs. 32 mm venturies. Jenvey wide flared stacks.
A1 1½” sidewinder exhaust system

135 hp @ 5600 rpm
192 Nm torque @ 4580 rpm.

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvorfor er det lige at mit profil billede ser så pisse sur ud...☺?

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hold da op,den lyder fin/vild Bo...men det må blive på et senere tidspunkt☺
jeg bestiller nogle med større ventiler,fvee

takker igen for mange gode råd,
ingen der har nogle guldkorn/link på portning step by step eller er det her man skiller fårene fra bukkene?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

For helvede da! Nu slettede nettet lige mit indlæg. Hvad sker der???

Nå. LAD VÆRE med at købe toppe med større ventiler, medmindre du er klar til at ændre hele dit udst. system til 1½". store ventiler og små udstødninger er en meget dårlig kombo.
1300 toppe kan sagtens bruges op til 18-1900 ccm, men der er da selvfølgelig noget arbejde i det. Og ja, vi kan sagtens hive 110-120 hk gennem sådan et sæt når de er blevet bearbejdet. Og ofte med et væsentligt bedre arbejdsområde end med et sæt off the shelf toppe med store ventiler.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Farmer...
Troede det var min tablet der drillede i går, men kan se/høre på jer at der er flere der bøvler... :-/
Jeg har stadig mine to topstykker der var med 1600 motoren,men der er det ene sæde kaput, en lille revne mellem sæder og en lille revne ved tændrøret på det andet...Jeg kan jo godt søge på brugte eller købe nye som så kan bearbejdes, jeg er bare lidt i tvivl om hvad/hvor/hvem der kan/vil lave det (ikke så heldig med mit køb af motor, det var noget med dyre lære penge.. :-/)

Når du skriver "vi" kan sagtens...., hvor/hvem er det og har man en ca pris på bearbejdning af toppe som du beskriver...?

Jeg er ikke fastlåst på mit tri-mill, men som sagt er der monteret anhængertræk under dytten og er lidt bekymret angående pladsen og så startede motor projektet jo med udgangspunkt på en 1600 med std toppe og med de førnævnte dele.....

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Anker .send lige dit telefon nr til min mail og tidspunkt jeg kan ringe

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er så p.... let at blive revet lidt med når man ser/hører om folks projekter, men hvis jeg "bare" ender med en fornuftig 1600, så må de vilde ting komme efterfølgende...
Bilen har pt. en 1200 34 hk 6v indbygget, så dytten kører nu, men ville gerne ha lavet den om til 12v når jeg engang får styr på motoren...

(permalink) anker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

PM sendt til Den halvblinde... :-)

Det med udstødningen, forstår jeg ikke helt.... Da jeg for år tilbage havde min Harley 1600ccm med større ventiler/stramme fjedre på rullefeldt, blev jeg anbefalet at montere et "super trap" udstødning med justerbar modstandsplader i stedet for mine 2" fri udblæsning, det ville gi ca 5-7 hk, og han kørte en del drag racing... Jeg valgte at beholde mine 2" pga den gode musik....

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Når jeg foreslår større ventiler er det std.1600 i stedet for 1300


Reply »

You must log in to post.