Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bobler på nurburgringen. YouTube

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Måske skulle vi samle nogle stykker her fra Danmark, og lave en ring tur.. Det er fantastisk sted. Jeg har været dernede flere gange om året, de sidste 15 år.
Selv om man ikke kører race, er det et smukt område rundt om banen, med masser af rigtig gode snoede veje.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

https://youtu.be/xf4mH49nIGM

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Klar vi er et team der har været der til Old Timer Gran Prix i mange år.
Og det er SÅ fedt :-) Er klar.

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg var altid dernede til oldtimer grandprix, men der er alt for mange mennesker, hvis men gerne vil ind på banen og lege med sin bil., Men kommer man ned for at hygge, og se biler, er det helt perfekt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har tit tænkt det samme.
Nürburgring/Nordschleife er mit Mekka. Jeg har været der hver sommer siden 2007, dog aldrig i luftkølet.
Men de ca. 800km er langt med kun de 34hk der er i min luftkølet. Er heller ikke sikke på den er sjovt på Nordschleife.
Hvad køre i andre med, motor, hjul og undervogn?

ol3h-4.jpg
ol3h-1.jpg

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg kørte 9.44 i min 1300 bobbel. 17" alufælge. Koni undervogn. 3 Krængnings stabilisator. 2,2 l subaru motor.
Jeg har kørt 25 runder med boblen dernede.
Nu er den luftkølet igen. 1914 ccm.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har en masse billeder fra ringen, men de er forkert format til vwnettet.
. Der er billeder fra ringen sidst i tråden.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/207886

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

https://youtu.be/FLhWMQYYIYg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fed VW du har. Har set den før, vi har talt sammen i Tørskind i sommer.
Min er næsten helt standart, har dog brede fælge, koni-dæmpere og justerbar forbro.
Jeg har overvejet at sælge den til fordel for en "Ring-racer"
Der skal mange penge til før min er "Ring-klar"

2015-trskind-02.jpg

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der er svært at finde den perfekte bil, der kan køre dagligt /transport derned/hjem/og race på banen. . Det kræver en solid, og pålidelig bil, for at opfylde de krav.
Nå ja, hvis man har penge nok, kan alt jo købes, men hvis man har et stramt budget, er det ikke nemt.
Jeg havde det super sjovt i boblen, selv om den langt fra kørte de hurtigste runder , føltes det VILDT hurtigt, når man kørte bilen. . Og det er er stor tilfredsstillelse når det hele bare virker, ok kører som man havde forventet.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er også lidt af et dilemma....
Har tænkt meget over hvilken bil der ville være perfekt for mig. Har ingen ambitioner om at køre de hurtigste tider, men derfor må det godt gå stærkt. Men er også glad for min gamle VW.
Jeg er vild fascineret at området og historien. Nyder det hver gang jeg er der. Plejer at få det til at passe med et VLN-løb

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja jeg kunne godt være frisk, men men jeg har kun en Doka...
Denne går pænt godt https://m.youtube.com/watch?v=deM9HW7SRz8

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har tit set den røde bobbel dernede.. Den kører lige 9 min.. Det er VIRKELIG flot.
En doka går sikkert godt ned af bakke

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja fin er den.
Jeg håber at komme lidt længere med mit motorprojekt til min Doka. 2143 ccm type4 :).
Det er denne her http://vwnettet.dk/topic/172778 og hun køre super fedt....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hun kunne nok godt klare en tur på banen...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den er sej.. Den ville helt sikkert få jubel og bifald fra tilskuere, hvis du kører på banen
. .
Hvornår er type 4 klar?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ved ikke lige om jeg når det i det nye år...
74 mm slag og 96 mm i diameter. WBX plejstænger og mild knast (WEB73 regner jeg med). 412S toppe og målet er ca. 120-130 HK.
Kanuratorer er PDSIT 36-40 og original køling. Det er ikke en sprinter jeg vil bygge, men en pålidelig motor der bare køre og trækker.
Har overvejet at bygge 1500/1600 type1 gearkasse på for at bygge en motorvejsæder, men jeg skal også tænke på kølingen...

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og tak Martin. Jeg er nu også rigtig glad for den

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Teis Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Vil lige infomere, selv om det nok ikke er et problem for jer, at man ikke må køre på ringen uden seler. Det fandt jeg ud af, da jeg var der i sommers. Jeg prøvede at forklare, at bilen jo var lovlig, og at det i princippet er offenlig vej. De sagde pænt nej tak.

Det er helt fair, men ville lige nævne det.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ok tak..
nu ville jeg aldrig selv køre 1600 km motorvej, og race rundt på nurburgringen, uden sele på. ☺ om den hjælper noget i en gammel bug, det ved jeg ikke, men har 3 punkts seler monteret, så der er måske en lille chance for overlevelse, hvis jeg kører galt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det kunne være pisse fedt. Håber jeg kommer til at prøve det på et tidspunkt.

Noget andet er mht din 1914. Det er hård kost for type 1 toppe, med standard køleopsætning, at piske rundt med maks effekt. Har du måling af din topstykketemperatur?

Jeg har læst om andre type 1 motorer, som har været sat op til baneræs, som har lavet en spray-bar inde i topstykket, for at lade olie fjerne så meget varme som muligt. Andre har lavet Corvair-trikkket, og lavet et lille hul radielt på stødstangen, i den ende op mod vippearmen. Det kan også hjælpe lidt.

/Peter

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har ingen temp føler i topstykkerne, jeg har sørget for Max gennemgang, mellem køleribberne.
Jeg er helt klar over at motoren skal behandles pænt. Evt lade være at kører fuld gas på langsiderne, og så bare hygge sig i alle svingene.
Der er høj hastighed på banen Ca og 125 kmt i gennemsnit, så man kan måske lave en defuser under bunden på bilen, der blæser koldt luft op under topstykkerne. . Det ville helt sikkert tage noget varme væk.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) clausruko Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Husk Selen ! !

https://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8

Et par af de gutter her, er født under en heldig stjerne

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) HNC Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Arh, det ser faktisk ud til at være mere sikkert uden sele... så kan man lige glide ud i gruset og komme hurtigt væk :-D ...Iført sikkerheds cowboybukser med svej og skjorte ærmer - det er sgu vanvittigt!

Ville rigtigt gerne med på ringen, men har bare ikke bilen til det.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.