Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber 40mm IDF dyser

(permalink) treg Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej
Jer er ved at rense og renovere mine webere og haraltid haft et problem med at de ve lave omdrejninger lugter af benz ud af udstødning og skyder/puffer ud ved lave omdrejninger og ved deaccalation.
motor er en standard 1600ccm med de 2 webere og et empi dual silince udstødning.
der er monteret air corr. 1,70
emulation tube F57
mainjet 130
efter weber bogen burde det være 2,00 / F11 / 115
spørgsmål er så, er der nogen der ligger inde med dyser man kunne prøve med eller hvor kan de købes.
Mvh
Gert

weber_40_idf_jet.jpg

-------------------------------------------
1973 bay bus(camper)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Dit problem ligger i tomgangssystemet. Du skal regne med at du nok kører på tomgangsdysen helt op til 120, altså når du slipper speederen og bare kører. Og så skal du have styr på tændingsavancering.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) treg Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Frank

som jeg kan finde ud af er idle jet på 47 pump jet kan jeg ikke se men der står F7 på den
jeg kører med en 009 strømfordeler og accuspark elec. tændning.
vi har prøvet en anden strømfordeler med det gave samme resultat

-------------------------------------------
1973 bay bus(camper)
(permalink) treg Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Frank

som jeg kan finde ud af er idle jet på 47 pump jet kan jeg ikke se men der står F7 på den
jeg kører med en 009 strømfordeler og accuspark elec. tænding.
vi har prøvet en anden strømfordeler med det gave samme resultat

dyser_weber_2.jpg

-------------------------------------------
1973 bay bus(camper)
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik7&wkid=950011065132

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik6&wkid=15319918628

Øverst et forslag til bestykningen/dysning

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den bør kunne køre med en 47 tomgangsdyse. Måske skal du op i 50. Den du kalder pumpjet er til chokeren. Eller koldststartsystemet om du vil. Det har du vel ikke koblet til vel?
Jeg tror den skal have tomgangs-luftomløbsskruerne lukket, synkroniseres og indstilles. Så skal den ud at køre og se hvad den gør.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) treg Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Frank
Nej choker/koldstart er ikke koblet til.der er en blankplade skruet på der hvor choker kan side.
hvis jeg går op i tomgangs dyse vil den så ikke få mere brændstof ved lave omdrejninger.
tomgangs luftskrue er det den der sider ved siden af blandingsskrue til brændstof.

-------------------------------------------
1973 bay bus(camper)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jo og jo. Den sætter sikkert ud fordi en dyse er tilstoppet eller blandingen er indstiller forkert. Så kan den ikke brænde brændstoffet af og lugter af benzin. Hvis ikke det er en tændingfejl :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) treg Member
Skrev for 8 years siden | | | |

OK så må det bedste lige nu være at få dem samlet igen efter rensning i ultralydsbad og se om det er blevet bedre efter indstilling igen,
og ja rensebadet var "lidt" beskidt efter ultralyden ;-)
tak for input

-------------------------------------------
1973 bay bus(camper)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den sidste der kom til mig med karburatorproblemer havde tændkabler der sad i forkert rækkefølge.
Og så til mig. Jeg kender ikke engang tændingsrækkefølgen. Jeg sætter dem på 1234- baglæns

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.