Har en T2 fra 76 med en 2.0 i motor. Hvor jeg ikke får noget signal op til indsprøjtnings dyssen. Håber der er nogle der kan hjælpe.
Har en T2 fra 76 med en 2.0 i motor. Hvor jeg ikke får noget signal op til indsprøjtnings dyssen. Håber der er nogle der kan hjælpe.
Har du den hvide ledning på tændspolen
evt bedre beskrivelse af problemet har den kørt i bilen og pludselig vil den ikke. Eller er den i prøvestand ?
jeg har den hvide ledning på tændspolen. og den blinker med en prøvelampe når man køre med starten.
Det er kun koldstart dysen der virker. bilen kan starte i 10 sek også går den ud. Problemet kom efter bilen har været ved maleren.
Der lyder som benzinpumpe relæet, den får start strøm fra starteren, og når motoren får er der en kontakt i luftmasse føleren der tager over.
Mvh Lars
hvordan hænger det sammen med at der ikke er signal ned til indsprøjtnings dysserne. Der er ingen signal til alle 4. men kan kun starte på koldstarts dysen.
Ja se efter den sorte leding på dobbeltrelæet den skal ha fast strøm
Det tjekker jeg lige
Den sorte ledning giver godt nok fast strøm. Det er stel til dysserne der er væk. Det skal styreboksen give. Håber ikke det er den der er brændt af.
Ok efterprøv a om dobbeltrelæet virker ved at sætte bilen til tænding, aftage luftfilteret ved luftmængdemåleren og aktiver klappen indeni, så skal benzinpumpen starte, kig efter løse forbindelser og om stelforbindelser er i orden der er også nogle ved dobbeltrelæ
Jeg har nu monteret et nyt dobbelt relæ. Kontrolleret alle ledninger fra styreboks til dyserne og relæet. Og de er alle i orden. Men får stadig ingen stel til dyserne. Hjælp hjælp
Har du AFC_FI_Training_Troubleshooting_Manual
Hvis ikke kan jeg sende den til dig på mail
Har du prøvet fiffet med at høre om luftmængdemåleren kan starte benzin pumpen.
i sidste led er det jo computeren der gir stel dyserne
mvh Kenneth
Du skriver at problemet opstod efter, at bilen var blevet malet.
Måske er maling løbet ind og ødelagt en el-forbindelse - ell. stelforbindelse?
Nej har ikke den manual. Du må meget gerne maile den til mig. Mim mail adresse er krogmp@gmail.com
Jeg har renset stel forbindelsen, så jeg kunne udelukke det.
Hej igen prøv det fif med luftmængdemåleren jeg skrev tidligere.
der sker nemlig det at når motoren starter overtager computeren styringen af brændstofpumpen, hvis kontakten i luftmængdemåleren ikke kan registrere at motoren går i gang stopper computeren pumpen og derfor går motoren i stå lige efter den har været i gang. Netop også det Lars er inde på
jeg sender lige manualen til dig på din mail den forklare alt om systemet
Mail afsendt
1000 tak for det, jeg læser på det i aften. Har prøvet det med luft massemåleren, benzin pumpen køre godt nok når jeg røre ved klappen.
Styreboksen(ECU) skal også have stelforbindelse.
You must log in to post.