Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3 motor center karburator forvarming

Tags:

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har smidt en Type 3 motor (konverteret til Type 1 med blæserhus) og center karburator i bussen men pga. af afdækning af oliekøler hullet så har den en manifold hvor forvarmer røret er skåret af. Den kører sådan set godt nok men der er meget kondens omkring karburatoren, så må nok supplere med lidt karburator sprit.

Spørgsmålet er om der er nogle storm-p løsninger til alternativ opvarmning af karburatoren? Eksempelvis at føre lidt varm luft fra blæserhuset ind på karburatoren? Skal nævnes at jeg kører med orginalt luftfilter.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

der skal meget varme til.jeg har lavet denne storm-p løsning og det virker.

http://vwnettet.dk/topic/211285

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Min situation er lidt anderledes; jeg har studserne på udstødningen til forvarmer, (som jeg også har kørt med tidligere) men med type 3 motoren er forvarmer røret på karburator manifold'en fjernet som følge af oliekølerens placering på type 3 motor (blændet af og ekstern oliekøler monteret).

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er vist ikke en type 3 motor, men derimod en T3 motor med motorkode CT. Tving luftindtaget til at tage mere varm luft ind på dellast. Afh. af luftfiltertype kan det gøres på flere måder. M. jern filter kan du tage en 8*25mm bolt og svejse på "vægten" på vippespjældet. Så kan du skrue 1 eller 2 møtrikker på afh. af hvor meget der skal til for at spjældet bliver ved at lukke varm luft ind på dellast, men selvfølgelig ikke på fuld last.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja, CT (1600) er korrekt - som den her: http://api.vwheritage.com/_img/large/181266_01_large.jpg

Det er et latebay luftfilter og det har jo også en ordning til styring af varm/kold luft som jeg kan manipulere lidt med. Takker.

Fandt iøvrigt den her tråd med kloge ord fra Farmer om CT motoren.
http://vwnettet.dk/topic/170208

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja hvis jeg havde lagt sådan en fin motor i min bil ville jeg ikke bekymre mig om forvarmning. Jeg ville sætte to karburatorer på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jaah, må se efter sommerferien ;)

-------------------------------------------
Mobil 40201368

Reply

You must log in to post.