Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dellorto karburatorer og elektrisk benzinpumpe problem

Tags:

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

På min Westfalia bus har jeg el-benzinpumpe med et sikkerhedsrelæ, der sørger for at der kun pumpes når motoren er igang. Men hvis bussen har stået et par uger er den meget svær at få liv i, og det virker som om karburatorerne er tomme for benzin.
Er det et normalt kendt problem?
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg kender godt problemet, har samme type sikkerhedsrelæ. Derfor har jeg monteret en kontakt, som jeg kan aktivere pumpen med, hvis bilen har stået længe. Det virker perfekt.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ok, ja det tænkte jeg også på.
Må nok regne med at benzinen fordamper lidt ved stilstand.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er vist meget normalt, jeg har ihvertfald samme problem. Og jeg er pissetræt af det...... Jeg kører med mekanisk pumpe til mine 44 mm Weber. Det fungerer fint, bortset fra, når bilen har stået nogle dage. Benzinen i karburatorerne fordamper.
Jeg har købt en Carter elektrisk pumpe og sådan et relæ her: http://www.revolutionelectronics.com/Fuel_Pump.html. Relæet gør, ud over at være et sikkerhedsrelæ, at kan pumpen kører 3 sekunder inden starteren. Derved primes karburatorerne uden at bruge strøm på at få starteren til at trække motoren, og dermed pumpen, med rundt.
Jeg har ikke monteret det endnu, men har læst gode reviews af kombinationen.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja, det relæ fra revolutionelectronics ser fint ud.
Jeg har egentligt et fint setup bestående af en rotations benzinpumpe(kan ikke huske mærke), Filterking trykregulator/filter, som er sat til til 0,18 bar og så dette relæ her fra CSP ind over http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=821550019849&rub1=Electric&rub2=Switches%20and%20Relais%2CRelais&artnr=18015a&pn=0&sort=&all=
Jeg må lave en direkte kobling, så jeg manuelt kan aktivere pumpen, før jeg forsøger at starte.
Motoren er en type4 med upright cooling, så den mekaniske pumpe er fjernet.

Er der ikke noget med at du kører med central luftfilter Lars?, jeg kunne godt tænke mig lave noget lignende. Det er godt nok nogle heftige priser Ahnendorph tager for deres(+ 1000€). Det er så 2 dellorto 45 drla og 30 hk style blæserhus det skal passe på.
R.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kører med samme setup som dig Ronnie. Har ingen problemer. Min starter med det samme efter flere ugers stilstand. Har dog andre karbs end dig...

/H

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Begge mine Porsche`r kører med org mek. pumpe uden de problemer.

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ronnie, det er korrekt, at jeg har kørt med centralluftfilter, men den første version har jeg solgt. Jeg er ved at bygge et andet. Jeg har fået 3d printet "klokkerne" til karburatorerne og har netop lavet støbeformene efter 3d printene. I weekenden støber jeg de første "klokker". Hvis resultater bliver tilfredsstillende laver jeg nok en lille serie til salg.
Selve luftfilterdelen kan laves på et utal måder. På det første filter brugte jeg et ret stort firkantet K&N filter. På det næste bruger jeg et oliebadsfilter fra en 1967´er, som jeg fjerner olieelementet fra og monterer et fast filter inden i. Motoren kommer så til at suge fra bunden af oliebads-kassen, igennem filteret og ud gennem studsene til karburatorerne. Studsene bliver forstørret til 2,5", så der kan komme lidt luft igennem. Jeg lægger lidt billeder op her, når jeg har lidt mere at vise frem.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Lars

Du må meget gerne kontakte mig, hvis du får gang i en serie fremstilling.
Jeg har lidt dele fra org type4 filter liggende,også filterkassen, men det passer nok ikke.

Ja, Fvee jeg er så småt igang med at lave opretstående køl på en 1700 type4, og der vil jeg da prøve om den originale benzinpumpe kan blive siddende, og føde std karburatorene.
Benzinpumperne på type4 sidder bare et megabesværligt sted.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej R. Ikke noget problem man skal bare bruge det org, værktøj.

(permalink) kew Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ronnie husker du denne tråd http://vwnettet.dk/topic/188756 ?

for det relæ jeg linker til er med prime funktion

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja, jeg endte jo med at købe CSP's relæ, og jeg tror også det har en 2 sek prime funktion.
Det link du har i den gamle tråd til Krogslund, der er varen der ikke mere ?.

Nu er det jo vinter, så begge busser er røget i hi, men jeg tænker det må være muligt at lave en bypass, der bare aktiverer benzinpumpe så længe jeg holder en knap inde, bare til de sjældne gange det er nødvendigt.

I øvrigt var jeg forbi en hugger, der ville have 300.- for et gammelt panik relæ fra Fiat Uno, squ dyrt nok.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.