Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ekstern Oliekøler

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Vw'er

Jeg sidder og leger med tanken om hvordan en ekstern køler helt præcist skal monteres.

Sådan som jeg har forstået det skal det sættes op:
- Udgangen på oliepumpen blindes af, og dæksel med udgang monteres.
- Herfra monteres en slange over i en adapter til et filter og tilbage til sumpen.
- Under denne filter adapter monteres en ''sandwich'' med en thermostat i.
- Herfra monteres slange over til en ekstern køler og tilbage til sumpen.

Nu er det så muligt for termostaten i sandwichen og styre temperaturen. således hvis olien ikke er varm nok lukker den og hvis den bliver over de 80 grader ca, åbner den.

Er min forståelse korrekt?

Når man laver dette full flow system, er jeg med på at tilbagegangen for olien skal foregå gennem den olieprop som man bore ud ind til oliekanalen. Skal dette være tilbagegangen for begge? og hvis ikke hvor skal den anden så løbe tilbage gennem?

Tak på forhånd.

Søndergaard

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det er Ca sådan man gør.
Du kan snyde uden om at bore i blokken ved at føde olien ind via den bagerste reduktionsventil. Dette kræver at du blænder den oprindelige oliekilder af.

Adaptor til reduktionsventil fås hos de gængse forhandlere
http://csplink.de/xB3YmBykJ4

Hvis du ikke vil filtrere olien, er det også almindeligt at bruge en thermostat uden filterholder.

Se en god beskrivelse her:

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik5&wkid=14840634931

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg vil gerne filtrere olien.

Men nu jeg vælger det skal der jo to slanger tilbage til sumpen. En direkte fra køleren og en fra sandwichen hvis nu olien er kold nok.

men med en filter adapter og en sandwich får jeg da 4 udgange og skal kun bruge 3? en fra pumpe, en til køler og en direkte til sumpen?

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Kig i Martins super cool tråd, det er vidst sådan et setup du søger?

http://vwnettet.dk/topic/211590/page/4

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Du skal ikke føre noget til sumpen. Du skal tilbage til den kanal i blokken hvor oliepumpen normalt ville have pumpet olien i.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MOUFLOW Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Havde lige tænkt på en kommentar, Frank .
Ja, det er jo olietrykket til motoren der kommer retur , så det skal jo ind på tryksiden !

(permalink) Soendergaard94 Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jamen det er også det jeg mener gennem den kanal man bore proppen ud i.

men mit spørgsmål er om indgangen skal direkte til filter adapteren og tilbage gennem den udboret kanal. herefter montere man så den såkaldte sandwich og der skal ind og ud blot til køleren og tilbage til sandwichen.

Er dette forstået korrekt?

screen shot 2017-01-23 at 13.21.20.jpeg
screen shot 2017-01-23 at 13.21.20.jpg
oliesystem.png


Reply

You must log in to post.