Sælger min 2.5L (2533 cm3) Type 4 motor da jeg vil i en anden retning.
Motoren er bygget af alle de rigtige stumper og er lavet til at holde, den har indtil videre kørt ca. 2500 kilometer i tidligere ejers Type 1.
Motoren kan med lidt indkøring give et sted mellem 170-180 hk. Motoren er ifølge tidligere ejer ikke hårdt pumpet, men bygget til at holde.
Her er en unik mulighed for at få en stor og bundsolid type 4 motor til langt under prisen på stumperne alene.
Inden opstart har motoren været forbi GetBackOnTrack og fået nye ventilstyr og efterfølgende startet op. Video kan fremsendes.
Af stumper han nævnes følgende:
JE stempler 103 mm (10:1 kompression, 1,5 mm vendehøjde)
DPR modvægtet krumtap 76 mm
W type4 1800 motorblok
Kolbenschmidt hovedlejer
Web 86b knastaksel
2L Porsche 914 topstykker
Rustfrie ventiler (42mm/36mm)
Gene Berg dobbelt ventilfjedre
Tool steel løftere (Torsten Pieper)
48mm IDF karburatorer med tilhørende speedertræk.
H-profil plejlstænger med ARP2000 bolte (AA performance)
Turbo Thomas 1 5/8" merge header i rustfritstål
Magnaflow phatboy potte, rustfritstål og keramisk coated
CSP upright conversion (type 4 in type 1)
BAS Ahnendorp olietermostat
215 mm svinghjul
HD trykfod og kobling (Sachs)
3/8” Super HD alu stødstænger
1.7L vippetøj med HD støtter of porsche 911 justerskruer
Kina 009 fordeler (bør skiftes...)
Der medfølger oliekøler.
Link til byggetråd --> http://vwnettet.dk/topic/159149
Sæt i og kør!
****Ny pris**** 55.000 d.kr. --> 45.000 d.kr.
Kan også købes som longblock med svinghjul, kobling, header/potte og oliekøler for 40.000 d.kr.
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962
41791477