jbi´s buggy.
kender en der der fik en afgift på omkring 20.000 i frederikshavn, så søgte han i århus og så kom den temmelig meget ned
jeg har sgu været lidt forhastet med at skrive...
først fik jeg en bon på 18.825,- :cry:
så ringede jeg til T&S og havde en længere snak med dem og det endte med at vi blev enige om at 11.000 var mere passende - :D :D
men... i dag kom papiret og vi havde tilsyneladende snakket forbi hinanden. Nu lød depositummet på 15.500 ?? de havde åbenbart ment importværdien kunne sættes ned til 11.000 istedet for 13.000.
hmmm.. jeg ringer så igen til T&S i eftermiddag og forklarer at der ikke er tale om en "flot bil" men et restaurerings projekt. efter 15 min. samtale er vi enige om at jeg skal maile dem nogle billeder af bilen så de kan se det er korrekt. Det har jeg nu gjort og håber depositummet kommer ned omkring 13.000,-
fortsættelse følger...
så har jeg igen fået brev fra T&S. Nu er depositummet da kommet ned
på 13.403 Kr,-... :?
Jeg skal til syn og toldsyn den 22/12-03, og hvis det går godt skal jeg
til endelig vurdering den 14 januar 2004. hvor jeg forhåbentlig får et par tusinde slået af.. 8)
jeg håber de synsfolk har set en buggy før og ikke bare står og ryster på hovedet af mig. :roll:
Så er buggyen Nysynet !!!!!!. det var lettere end jeg havde forestillet mig. Synsmanden havde aldrig set en buggy før, men jeg fik da forklaret ham at det stortset bare er en boble. så han kiggede lidt på styrtøj og bremser og det var det. ingen prøvetur eller noget om manglende motornr eller noget. Blot at det venstre nærlys var en anelse for højt justeret.
Tillykke med det. Så skal der cruises?
-------------------------------------------
Michael
Tillykke med synet "god jule gave eller hva".he he.
Du må endelig skrive når den endelige vud. ligger helt fast.
Buggy-Mikael
2292 6383
Jeg har lige været inde hos T&S og betale forhåndsvurderingen, men de ville sgu have 1098 kr ekstra fordi der ikke er katalysator på ???.
Gu´ ved om det er ligesom med rockerne - Ka´ de ikke stoppe os på anden
måde, ka´ man måske kvæle os på økonomien ..
Tillykke med synet , go´jul og godt nytår.
mvh
Biffo
jamen så var det jo ikke så slemt... tillykke med det, så må vi jo se hvordan det går med vurderingen
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
Hej Jan
Tillykke med "synet"
ses imellem (h)jul og nytår
niels hasselholm
Hej Jan
Tillykke med det :D :D
Så kan du godt ånde lettet op. Det må da være rart at have det overstået.
Så må du have en god jul.
Mvh Jakob
De 1098 er vel fordi det er en brugt bil fra udlandet. Det skulle du ikke hvis den var bygget over en "dansk" bil.
I øvrigt mener jeg vi skal stritte imod alt hvad der drejer sig om skatter og afgifter.
Et rimeligt beløb for en buggy er vel 5000 kr. Ikke at jeg mener det heller er rimeligt, men herregud type1'en er jo ødelagt. Der kan vel ikke blive tale om over 20000 kr.
Da jeg i sin tid byggede en buggy, havde jeg kvitteringer for 3800 kr. og det betalte jeg så 105% af.
20000 kr må jo være for en Porsche kopi.
jamen så frem med nogle papirer eller et nummer så man kan få fat i dig... så vi har noget at vise til told og skat, og så vil jeg gerne have opskriften på at lave en buggy for 3800kr.... :)
Christoffer
jeg var til endelig vurdering idag. Bagi har jeg en std. enkeltportet 1500 motor, så det var med stor undren da en af folkene sagde "den motor ser godt nok noget voldsom ud" jeg fik da forklaret ham at det er en std. motor. Lidt efter hørte jeg en af dem sige til en anden "tjaa, den er vel bare som de plejer at være"...??? jeg har ellers brugt mange timer på at gøre den så grim at den ligner noget til skrotspanden., så jeg tilføjede hurtigt - nej nej det her er skam en gammel spand jeg har hentet i sverige, den kan skam ikke sammenlignes med en nybygget, men det var de tilsyneladende ret ligeglade med. Jeg er ret sikker på at den endelige vurdering ender nøjagtig på mit depositum. Men.. nu kan jeg endelig komme igang med at lave noget kosmetisk på den.
så grim her fik jeg den gjort før vurderingen. Er der nogen der kan slå grimheden ??
Ja hold kæft hvor er den grim :lol:
Husk nu.Din afgiftsattest i glas og ramme....
Tillykke med bilen...
Jeg kan nu godt li´de der Yamaha blinklys :D
t.
hvad sker der med det bræt? 8O :D
slettet til fordel for xtra plads til vwnettets eksistens
slettet til fordel for xtra plads til vwnettets eksistens
Fy for den lede Jan.. Få lige nogle wheelie bars bagpå den buggy der... Den tipper sgu da bagover... Uhauha... Du er sgu ikke rigtig klog.. På den fede måde.. :lol:
FYR AF!
Galning!... Men gør det for fanden.. Gør det..
Hvad har den egentligt af hk den motor der?? Jeg har aldrig set den fyret af kun hørt den igang.. Men jeg er ikke i tvivl om at der er gang i den når der bliver lukket op.. Og ja du skal nok rode lidt med nogle bremser da jeg har en ide om at en buggy går ret meget istykker hvis man tæsker ind i noget med høj fart.. :lol:
Det er sgu federe at køre vild buggy end elektrisk rullestol.. :wink:
Hvad så med gearkasse? Eller har du bare tænkt dig at knuse samtlige gearkasser du kan støve op i Jylland? Hehe
Jeg kunne ikke få fat på dig på telefonen idag eller igår.. Men jeg er på 60890001 hvis vi lige skal aftale en dag hvor jeg vælter forbi og henter den svejser der skal laves rust i..