Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  jbi´s buggy.

Tags:
No tags yet.

(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja, gearkassen er jo et kapittel for sig. Jeg har et par stykker jeg lige kan starte med at kvase -derefter skal jeg have en fra farmer.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Dog ikke med turbo!! :twisted:

[video width=400 height=350:b385c29757]http://www.cal-look.com/video/entry5_lloyd.wmv[/video:b385c29757]

Det er dragracelegenden Lloyd Mosher i hans buggy.
-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg modtog endelig vurdering fra T&S i dag, det er som jeg forventede det samme som forhåndsvurderingen Kr. 13.403,- Jeg kunne jo sagtens skrive et klagebrev mv. men jeg har ikke noget dokumentation for en evt. nedsættelse. Hvis der er en af jer der tilfældigvis skulle ligge inde med papirer på en svensker ikke ældre end 71, og med min. 1,5 motor som har opnået en væsentligere lavere "straf" ville jeg da blive Meget glad for en kopi...
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis man er medlem af buggy klubben "EPR" kan der sikkert fremskaffes papir på svenske buggyer der er kommet gennem møllen for en temlig stor sum mindre en den du skal give......!!!
bare et hint...
mvh leo-pol
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis du mener http://www.buggy-epr.dk har jeg da oprettet mig som medlem der for længe siden.... jeg havde bare en fornemmelse af at dem der kigger på den side også bruger vwnettet. Men jeg kan jo prøve at spørge der.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jamen jan, det var da træls med den endelige vurdering, du kan bare lige give et kald så må vi lige finde ud af noget :wink:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Crash Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej JBI Og alle jer andre

Ja jeg har lige fået min forhåndsvurdering idag på min svenske buggy fra ´69 jeg blev lidt rystet over den pris i forhold til nogle af jeres andre... der er forhåndsvurderet depositum til 22317,- :x det lyder lidt vildt og der skal laves en del på den, Så vis der er nogle der nogle papirer på deres buggy projekter med afgift som ville hjælpe ville jeg bliver meget glad for en kopi så jeg har lidt og snakke med dem om
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu kan motoren være der !!
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:roll:
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
bagenden skjuler forøvrigt turboen så jeg muligvis ikke bliver stoppet hver gang jeg møder . . . . .
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1d55ee23aa="JBI"]jeg har overvejet at fjerne buen igen i midten for at det ikke ser for fancyagtig ud, og lade det hele glide ud i et. hmm.[/quote:1d55ee23aa]
Jeg synes nu buen virker rimelig harmonisk.


[quote:1d55ee23aa="JBI"]bagenden skjuler forøvrigt turboen så jeg muligvis ikke bliver stoppet hver gang jeg møder . . . . .[/quote:1d55ee23aa]
:roll:
[img:1d55ee23aa]http://www.vwshowtime.com/image/motor/02_04.jpg[/img:1d55ee23aa]
http://www.vwshowtime.com/home.html
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den der går ikke til held..ikke her i dk i hvert fald. (men hjemme i haven... :o )
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
du skulle hellere tilbyde at bytte din 5g kasse med en SC430 !
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det ikke dejligt at rode med glasfiber :!: :D

På min buggy har jeg møbleret bagenden om - bl.a. fjernet det besynderlige
halvtag og bygget en ny udestue ...

Bare som inspiration

mvh
Biffo
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det ser da kanon godt ud, det du har lavet der.. jeg har besluttet mig for (tror jeg) at skære puklen af og lave det hele i en glat overgang. det ser vidst lidt for popsmart ud med det luftindtag i midten.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:roll:
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ska´ du have luftindtag :?:

Det ska´ jeg osse - du får lige et pix af mit roderi i skærmene. Det er ikke
færdigt endnu, men det skal nok ende med ét eller andet :D
Bare man har tid og fiber nok.

Biffo
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lige et spørgsmål jbi hvordan har du formet den bagende... ja i polyester og glasfibre måtter men hvordan skabte du formen?
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er svært lige at beskrive på et par linier men i grove træk brugte jeg 1,5mm galv plade til at lave den grove udformning. deri borede jeg 8-10 huller som blev monteret med stålwire og barduner så jeg kunne trække og vride pladerne ens i begge sider. efter 50 målinger på kryds og tværs fik det en gang slipvoks og så polyester og måtter (isofiber). efter 10-15 timer kan man tage hele skallen af pladerne hvis man vel at mærke husker voksen!. det er ikke svært at lave, det tager bare en del timer.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du kan også lave en startform i pap, eller pap-mache/hønsenet. Derefter beklæde det med noget malertape. Så smører du det ind i madolie og laver et-to lag fiber og lader det tørre. Så kan du fjerne skallen uden det hænger ved, skulle der alligevelle sidde noget fast er det højst en enkelt strimmel af malertapen (kan som regel lige skrabes af med en kniv). Tør den resterende olie væk og læg de sidste lag fiber på.

MVH. Jesper
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så blev jeg færdig med bunden. gearskiftet er rykket 10cm bagud og der er svejst rør i tunellen for slanger til oliekøleren. bunden er sandblæst, fået en ordentlig gang epoxy og til sidst sort lak.
jeg syntes pludselig tiden går hurtigt i forhold til hvor langt jeg er kommet, og jeg er endu ikke helt færdig med at støbe mit nye instrumentbord.
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 20 years siden | | | |
meget må man sku sige ..... men, GODT UD, det ser det GODT nok :-) ..... hvor mange HK har damen så ... bare et slag på den BRUNE SKOLE TASKE ;-) ???
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:2cf9682f10="tagsænket"]meget må man sku sige ..... men, GODT UD, det ser det GODT nok :-) ..... hvor mange HK har damen så ... bare et slag på den BRUNE SKOLE TASKE ;-) ???[/quote:2cf9682f10]

jeg har ingen anelse... det afhænger jo af hvor højt et ladetryk jeg kan få. men med den rigtige tænding og muligvis en intercooler (hvis jeg kan finde plads) burde man vel kunne mærke sædet i ryggen når den bliver fyret af. men jeg har kun standard gearkasse/diff, så det sætter jo allerede begrænsningerne.
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan man godt køre med ic når man kører med sugekarburator? Jeg så engang motoren, og jeg mener bestemt at den havde sugekarburator... men det kan selvfølgelig være lavet om.
Jeg kunne forestille mig at benzin dampene ville fortætte i ic'en.

Reply »

You must log in to post.