gearkassen er den samme. mht. ledningsnet så hvis det ikke er magen til er det til at finde ud af hvilke ledninger der er til hvad. tanken er den samme. Mth køler må der være andre der har erfaringer der
Til Farmer. hvad er det der gør at man kan bygge en ct motor om til type 1 og ikke omvendt.
følgende fisket inde hos csp:
The CT engine is configured like a Type 1 engine. Its fan, which sits flat behind the engine, strongly resembles the Type 3/Type 4 fan. Further differentiating features are the oil filter that is flanged on to the engine block as well as the inlet manifold that lies very flat against the engine with an upright carburettor. Also this engine is fitted with hydraulic tappets that correspond to the Type 4. It found application in the Bus of 80-85. The engine number is stamped under the casing exhaust.
Lennart
for at lave ct motor om til en type 1 motor skal man skære i blokken
for at få plas til remhjulet og oliekøleren skal flyttes frem
i store sræk, plus en masse småting
og det er svert at gøre omvendt
[quote:fa8590f593="Tino"]for at lave ct motor om til en type 1 motor skal man skære i blokken
for at få plas til remhjulet og oliekøleren skal flyttes frem
i store sræk, plus en masse småting
og det er svert at gøre omvendt[/quote:fa8590f593]
Kort sagt det er lidt som at lave en wbx om. bare ikke så omstændigt som at fræse kølekammer væk og ændre boltcirkel til topstykkerne
Lennart
Og hvorfor er det lige der ikke kan være en T1 1600 i en bus?? (Farmer)
Der ligger da en 1600 i min bus, og den er da hverken højere eller lavere end den 1200 der ligger i min bobbel??
René
der er her tale om en bus fra 80-81 vilket vil sige en t3 transporter. den firkantede som blev lavet optil 1990. den har et lavere "loft" i motorummet så der er ikke plads til et blæserhus
som denne, bare uden den nederste kølergrill
[img:c6a16dd2d6]http://www.gearheads.dk/nuke/files/salgsbillede.jpg[/img:c6a16dd2d6]