Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bus med 1.6 CT Motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
gearkassen er den samme. mht. ledningsnet så hvis det ikke er magen til er det til at finde ud af hvilke ledninger der er til hvad. tanken er den samme. Mth køler må der være andre der har erfaringer der
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Til Farmer. hvad er det der gør at man kan bygge en ct motor om til type 1 og ikke omvendt.

følgende fisket inde hos csp:

The CT engine is configured like a Type 1 engine. Its fan, which sits flat behind the engine, strongly resembles the Type 3/Type 4 fan. Further differentiating features are the oil filter that is flanged on to the engine block as well as the inlet manifold that lies very flat against the engine with an upright carburettor. Also this engine is fitted with hydraulic tappets that correspond to the Type 4. It found application in the Bus of 80-85. The engine number is stamped under the casing exhaust.


Lennart
(permalink) Tino Member
Skrev for 20 years siden | | | |
for at lave ct motor om til en type 1 motor skal man skære i blokken
for at få plas til remhjulet og oliekøleren skal flyttes frem
i store sræk, plus en masse småting
og det er svert at gøre omvendt
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fa8590f593="Tino"]for at lave ct motor om til en type 1 motor skal man skære i blokken
for at få plas til remhjulet og oliekøleren skal flyttes frem
i store sræk, plus en masse småting
og det er svert at gøre omvendt[/quote:fa8590f593]

Kort sagt det er lidt som at lave en wbx om. bare ikke så omstændigt som at fræse kølekammer væk og ændre boltcirkel til topstykkerne

Lennart
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Og hvorfor er det lige der ikke kan være en T1 1600 i en bus?? (Farmer)
Der ligger da en 1600 i min bus, og den er da hverken højere eller lavere end den 1200 der ligger i min bobbel??

René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der er her tale om en bus fra 80-81 vilket vil sige en t3 transporter. den firkantede som blev lavet optil 1990. den har et lavere "loft" i motorummet så der er ikke plads til et blæserhus
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
som denne, bare uden den nederste kølergrill

[img:c6a16dd2d6]http://www.gearheads.dk/nuke/files/salgsbillede.jpg[/img:c6a16dd2d6]

Reply

You must log in to post.