hej
i forbindelse med renovering af min mortor er jeg nået til cylinderskjoldene,glemmeplader og ventildækslerne...
havde tænkt mig at få dem sandblæst og metaliseret...er det en go ide ??
ska de males med varmebestandig maling ??eller er det ikke nødvendigt ??
Det er ikke nødvendigt at male dem med varmebestandigt, da almendeligt spray maling kan tåle op til 120 130 grader, og en motor skulle ikke blive mere en ca. 80 90 grader varm.
men køb noget ordentilgt maling det kan mange gange bedst betale sig.
Venlig hilsen
Marc Pedersen
Brug 2-komponet. Meget andet kan ikke tåle evt. benzinspild.
Få dem elforzinkede først, så er du fri for at sandblæse dem. Lad forzinkningen dampe af en uges tid før du maler.
Almindelig auto-maling 2- komponet det virker, OK. med en let sandblæsning, men drop metaliseringen jeg fik ved et uheld ødelagt flere originale motorplader de var vind og skæve efter den behandling...
Fridolin....
husk der er forskel på metalisering og elforzinkning (elektrogalvanisering)
Elforzinkning. Hvor henne kan få sådan noget gjort? Findes der et sted i nærheden af Odense? Man skal vel have slebet dem fri for evt malingrester før man kan give dem sådan en omgang?
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
Hvordan gik det med det ?
Jeg har gang i nogle skjolde lige nu og ville godt høre hvad du fik ud af det.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Lige en påmindelse om tidligere ( omfattende ) tråd omkring kemisk fjernelse af rust - led og du skal finde :D
Jeg putter mine bemøjede metaldele i en kraftig opløsning af citronsyre natten over - derefter i en opløsning af caustic soda 8 - 10 timer. Slut med en grundig afvaskning med vand og lidt skrub med en opvaskebørste el. lign. og du har fine emner helt uden maling og rust - lige klar til efterbehandling.
Husk lige at aluminium ikke tåler den behandling !
mvh
Biffo