Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1956 :-) Oval "SilverGhost" / Type-1 1914 ccm turb

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så vælger jeg at tro de har ændret dem.... hvordan finder vi ud af det ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Om de har ændret dem har ikke rigtigt noget med sagen at gøre... det har nok mere noget med økonomi at gøre 8O

Duus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:c9d5c159ac="Duus"]Om de har ændret dem har ikke rigtigt noget med sagen at gøre... det har nok mere noget med økonomi at gøre 8O

Duus[/quote:c9d5c159ac]

Good point
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:43eb7613a3="LowriderMac"]Jeg tror du har fået for meget kaffe :-)

Men jeg er 100% sikker på at f.eks. en Audi A3 1.8 og en Audi A3 1.8 Turbo som har samme motor (Jeg mener dog de har forskellige stempler) har samme størrelse ventiler i begge motorer.
Hvis det var nødvendigt at ændre, så havde fabrikken også gjort det.[/quote:43eb7613a3]

Det er også fint men hvor mange ventiler har en Audi 1.8Liters motor? Den har sørme hele 20stks af dem.. mon ikke det hjælper lidt på sagerne..
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og jeg vil tro at ventilerne i en ny Audi er dobbelt så store som en gammel VW. Om det så er med eller uden turbo.

Man skal passe på med at sammeligne teknik med en menneskealder imellem sig.
Det er altså stenaldermotorer vi bygger på her, og der skal væsentligt mere til for at presse citronen. Og hvis man tror at det er ligeså nemt at tune luftkølede VW'er som det er at tune nye Toyotaer og Audier - så bliver man slemt skuffet..

My 2 cents.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
der er jo ingen, der siger at det ikke kan lade sig gøre!

MEN det kræver måske at man bygger den lidt anderledes!

den jeg har læst om på stf, de køre ikke helt std komponenter og

dem der har prøvet, ja de har sikkert haft det sjovt, men det holder bare

ikke! og de køre ikke i nærheden af det som du vil...

jeg er sikker på at alle dem, der skriver her gør det for at hjælpe og

ikke for at tage gnisten fra dig! måske ser det ikke sådan ud :wink:
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ved godt at en Audi 1.8T har flere ventiler og at det hele taget er en rigtig god motor, hvilket også er grunden til at man kan hive sygt mange hk ud af den motor.
Mit mål er heller ikke at hive 350-400 hk ud af min motor, som du kan med en Audi 1.8T blot ved at få en monster turbo på.
Jeg ved da også godt at jeg lettere kan hive meget mere ud af min motor hvis jeg bruger de vildeste toppe og knast.
Men det er ikke det der er ideen her.
Det jeg gerne vil prøve er at se hvor meget jeg kan hive ud af den blot ved optimering af standard toppene og et massivt ladetryk.
Som sagt før, så handler det også om at motoren ikke skal være dyrere end min bil.
Jeg vil lave noget vildt samtidigt med at den kan gå i tomgang og jeg stadig kan invitere konen ud på middag.
Det her er blot et forsøg, så tag det også som et forsøg og en mulighed for at lære hvad en rigtig turbo kan gøre ved en luftkølet.
Så vent nu og se hvad den kan når den bliver tvunget til det...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fandt lige den her:

Specs:
1835 ccm
Recond rods
Stock 69mm crank
Engle 120 cam
weber 44 idf carbs
(Tror standard toppe siden han ikke har skrevet det)
125 hk på rullefelt ved kun 0,5 bar tryk
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det med at det ikke holder, det kommer an på hvor man læser:
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=95185

En guts kommentar til ovenstående motor:
----
Nice Manx!
I have a similar setup, Manx with a 1915. Mine is injected, and I have a nice new T3 on it running 18 psi. You can run as much boost as your fuel allows. I've been runnning mine (very) hard for 3 years w/o a single issue. As long as it's tuned right, has good gas, crank it.
----
18 psi = ca. 1,3 bar
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) birke Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fedt at du laver en budget turbo løsning.
Så kan vi se hvad man kan få ud af det med et absolut minimum
af investering (tuning koster jo ofte dyrt :( )

Glæder mig til at følge projektet....

Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
8) Så kan man også følge med på STF. Der er da nogle kloge hoveder der kan give noget input..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Spændene opgave du der har givet dig selv. Glæder mig til at læse når/hvis den kommer til at køre.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HVIS den kommer til at køre?
Slap af hvor jeg ikke gider høre på jeres lort.
Jeg har ikke bedt om nogens kommentarer til det jeg laver.
Der er immervæk nogen herinde der laver det lammeste lort, men det kommenterer jeg ikke.
Jeg ville blot oplyse jer om hvad jeg roder med og prøver at opnå, intet andet.
Jeg gider ikke spild min tid her før jeg er færdig med den. Så ikke flere updates herfra...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad i alverden er du nu sur over? :|
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg tror du misforstår os!
Alle der har kommenteret denne tråd er interesserede som synes dit projekt er fedt.
Jeg håber du kommer på bedre tanker og fortsætter med opdateringer 8)

Duus
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nå nå....

jamen lav da skidet og vis de vandtro vejen....

folk på dette forum er nok bare trætte af at "newbies" med 1914 motore og 200hk og så når de kommer på rullen har de 78...

tro mig der har været mange før dig der har truet med bål og brand og baghjul til hele banden lige indtil de kom ud at køre... eller fik samlet deres motor... eller tænkte på at få samlet deres motor...eller aldrig fik lavet andet end en masse indlæg om at vi bare kunne vente os...

men lad det ikke tage pusten fra dig og dit projekt, det er sundt med lidt nytænkning en gang imellem men pas på med at slå for stort brød op...

jakob
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Well...Som jeg har skrevet 28 gange...Det her et et FORS
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:bd67713101="LowriderMac"]Well...Som jeg har skrevet 28 gange...Det her et et FORS
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg er med Rasser her... jeg spurgte jo til de ting fra starten af, blot for

at danne mig et billede af, hvor meget du havde sat dig ind i tingene!

jeg ved ikke meget om motorer endnu, men det vil jeg fanme ellers kan

jeg da ikke lave nogen!!! jo men det bliver da helt sikker ikke en succes!

slap nu lidt af og tag det roligt... den motor løber vel ingen steder.

bare tænk over de kommentarer vi kommer med! det er sgu ikke for at

generer dig - det er hjælp! hvorfor spare 3000 kr, hvis det er det, der

afgøre holdbarheden osv...

slet ikke forstå at du er så fjendtlig

og så skriver jeg ikke mere på dine indlæg...
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg synes det er et spændende indlæg med turbo på en 1914... Jeg glæder mig til at høre om dine resultater. Om det så er med større ventiler eller ej... i dont care... jeg vil bare gerne høre dine erfaringer som du får og høre om dine spændende resultater.

Jeg synes det er fedt du gider teste lidt - når vi andre er så konservative med vores motorer... Så giv du den bare en masse turbotryk og se hvad der sker... Ellers lærer man jo ikke noget...

Så keep up the good work!!!!!!
(permalink) JBI Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis du ikke gider have kommentarer/hjælp til dit projekt her på siden vil jeg anbefale dig at købe denne bog: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=3
den er super, og skrevet på en måde der er letforståeligt. Der er mange guldkorn at høste i den.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg synes du bliver hurtig pist der er masser af folk der gerne vil hjælpe men med den tone kommer du til at rode med pisset selv syns også at din signatur stærkt indikerer at dit mål er 200hk som er klart muligt da folk "raskvæk" hiver 200hk ud af en sugemotor

På SCLF var der en gut der ville have mange hk for billige penge han fik dette svar fra en af de svenske kloge
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ahh...Så er tror jeg mine stumper lander på mandag :-) Det tog også sin tid.
Well...Rørarbejdet er i fuld gang, men kvalitet tager tid. ;-)
Men hele indsugnings manifolden er lige ved at være klar, og turboen er monteret nøjagtigt hvor den skal sidde så jeg kan begynde at lave udstødningsmanifolden.
Det tog en hel del tid og foskellige tests for at finde ud af hvordan jeg kunne have det hele under klappen. Det er endt med at karburatoren skal sidde i den modsatte side fordi jeg var nødt til at vende turboen omvendt for at få plads.
Nye billeder kommer snart...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey Martin, spaandende projekt. jeg synes altid det er interresant at foelge projekter som det du har gang i.

Synes det er latterligt at folk jorder dig paa den maade, og forstaar udemaarket godt at du ikk gider ta imod raad fra folk der tilsyneladende ikk kan lade vaare med at vise deres misundelse overfor dem der bygger lowbudget, maaske fordi de er traate af at ha spenderet en formue paa deres egen motor, hva ved jeg..

Hvor smart er det foerst at sige man ikk har en skid forstand paa turbo for herefter at komme med indsigelser om ventilstoerelser i forbindelse med turbo :? Har du aldrig hoert udtrykket -its not about the size, but the shape- Jeg har selv ejet (ikke selv bygget) en 2 liters t4 med 4134 ventiler som gav i nabolaget af 180 hk.

Lad dog manden goere hva han vil, og spar ham for jeres haan.. Vi andre kan vel i den sidste ende kun blive klogere paa hans bekostning :)


Vh Spring..
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Spring.

Lad nu det hele være fortid. :-)
Jeg knokler videre som jeg hele tiden har gjort, selvom nogen af kommentarerne godt nok kunne få mig til at miste gejsten.
Men det hele ender nu nok ikke med helt lowbudget alligevel.
Jeg har hele tiden overvejet en lille knast, og det bliver en Engle W110 som jeg har fået anbefalet mange gange.
Toppe bliver nok heller ikke lige helt standard alligevel, for dem jeg har er defekte. Så skal jeg finde nogen andre, og når jeg alligevel skal det kan jeg ligeså godt finde nogle "rigtige".
Så toppe bliver højst sandsynligt nogle 044.

Men jeg kunne rigtigt godt tænke mig en kommentar til hvad i synes om sammensætningen af knasten og toppene. For jeg vil stadig have en motor der ikke skal spinne mere end 6000 omdr. max., også selvom det var uden turbo.
For jeg vil gerne have en momentstærk motor og derefter endnu mere moment med turboen.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil

Reply »

You must log in to post.