Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dæk på en buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Buggy 84 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad kører I buggy folk med af dæk på jeres buggy ??? Har selv 8 tommer fælge i bag men hvad skal jeg købe af dæk har fået en god pris på nogle 275/60-15 men bliver det for bredt????
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det kan godt være at du skal lave bredere skærme...

men det er en fin størrelse. de skal nok ikke være meget bredere til en 8" fælg.

er selv i gang med at mure op til et par 295/50/15 på 10" fælg. det passer rigtigt godt sammen
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg kører med 295 på en 8"... det kan lige gå til fælgen, men dine skærme skal med sikkerhed laves om hvis de skal være der...
(permalink) Buggy 84 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay men sker der noget ved at de kommer til at gå længere ud end skærmene( ja altså bortset fra at det ikke er lovlig)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Min lommefilosofi siger mig, at jo bredere bilen bli´r jo mere "kvadratisk" bliver hjulplaceringen også. Det vil sandsyneligvis gi´ en meget livlig bil at styre rundt i - lidt i stil med den gamle Mascot.
Jeg bruger 295 dæk på 10" fælg, og for at blive fri for alt for brede skærme, har jeg valgt at bygge om til smalle bagaksler og en smallet forbro.
Det gi´r nogle bedre forholdstal mellem bredde og akselafstand - og det må gi´ en noget bedre retningsstabilitet - tror jeg.
Hvis det ikke holder stik er jeg om ikke andet blevet klogere :-)

mvh
Biffo
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der vil ikke ske noget ved de rager for langt ud... bortset fra at det bliver næsten umuligt at køre i bilen i fred...

Min rekord er at blive stoppet 4 gange af politiet på 6 dage og der var mine skærme endda meget tæt på dæk-kanten. Så det var ikke noget der lige faldt i øjnene eller så helt åndssvagt ud. Politiet skulle "bare lige" se hvad det var for noget...
"Det er bare en rutine-kontrol"... Tro mig jeg har hørt den adskillige gange... Og jeg kører endda pænt hvis jeg selv skal sige det, så det er ikke derfor de stopper mig!

Der er mange mennesker der drejer hovedet efter en buggy - det er jo ikke hver dag man ser dem (selv om der er kommet pisse mange af dem...). Men det gælder altså også policen. De vil også lige kigge lidt med... Så hvis du ikke vil bruge 20-30 min hver gang en betjent vil gå din bil igennem så laver du brede skærme der passer til de dæk du kører med... Man bliver S
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg køre med 275/60-15, mine skærme er bygget ud så de dækker dækkene.
Og så køre jeg endnu pænere end Buggy boy- Jeg er kun blevet stoppet 1 gang på 6 år, og da kørte jeg for stærkt! HE HE
Og jeg køre 60 km om dagen- hele året rundt!(bruger dog vinterdæk om vinteren)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
225 på en 8" må være max. Hvis der skal være en chance for at styre bilen hvis vejen skulle dreje.
205 er godt og passer også med std. rulleomkreds.
Desuden bliver hjulet ikke så tungt at gummibolden hopper så hele bilen følger med.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
mine dæk (295/50/15) er ikke mange gram tungere end et par 225/50/15 dæk...
i stedet for at købe billige 4x4 dæk skal man købe almindelige personbilsdæk. der er alt for meget gummi i dem til 4x4, da de skal kunne bære en meget tung bil.
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har lige købt BF Good 235/70 R15 til 7.5" bagpå og firestone F560 125/70 R15 til 3.5" foran

Hvordan det køre? Aner det ikke endnu, men garanteret bedre end 325/35 profiler

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
mine dæk (295/50/15) er ikke mange gram tungere end et par 225/50/15 dæk...
i stedet for at købe billige 4x4 dæk skal man købe almindelige personbilsdæk. der er alt for meget gummi i dem til 4x4, da de skal kunne bære en meget tung bil.

Hvor kan man købe den størelse (295/50/15) som almmindelige personsbildæk
Hilsen Per Nord
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ovethi.

de hedder yokohama og som der står i teksten i mit projekt, er vejledende pris 2500 pr stk med moms. de kan under normale omstændigheder handles for godt og vel det halve. jeg var til gængeld heldig at jeg kunne lave en "god handel" der gjorde at jeg fik dem ufatteligt billigt, men regn med knap 3000 for de to.
det er noget dyrere end 4x4 dæk, men til gengæld vejer de ikke nær det samme.

ps: mine er ikke købt hos ovethi, men jeg er 100% sikker på de kan få dem:-)

billeder:
http://www.vwnettet.dk/forum/topic/20987
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
The Comp T/A Drag Radial was the world's first street-legal drag radial that met U.S. Department of Transportation's (DOT's) street tire standards and took BFGoodrich's T/A (Traction/Advantage) to the dragstrip. However, BFGoodrich's unification of its high performance tires under the g-Force T/A family name has led to changing the original Comp T/A Drag Radial's name to g-Force T/A Drag Radial.

NOTE: In order to further differentiate the renamed Comp T/A Drag Radial from the existing g-Force T/A Drag Radial (that features a directional tread design), The Tire Rack will identify the renamed Comp T/A Drag Radial as the "g-Force T/A Drag Radial-2".

The only change will be the tire's name on the sidewall. The g-Force T/A Drag Radial-2 will retain the Comp T/A Drag Radial's dimensions and proven asymmetric tread pattern, making it compatible with the original Comp T/A Drag Radial, allowing both tires to be paired together for use on the same axle. While the name change will take place gradually during the second and the third quarter of 2004, BFGoodrich plans to convert all sizes by the fourth quarter.

No matter whether you run the g-Force T/A Drag Radial-2 or Comp T/A Drag Radial, their radial construction combines the enhanced traction, superior handling and extended durability not normally associated with competitive bias-ply drag racing tires.

The Drag Radial's popularity has resulted in some questions about the tire's high speed capabilities because, unlike other Ultra High Performance street radials, its speed capability is not indicated on the sidewall by a speed symbol in its size or service description. While the Comp T/A Drag Radial has many of the internal construction features usually found in high speed radial tires, the feature that prevents it from being speed rated in the "normal" ways is its unique high-hysteresis tread compound. This compound has extreme energy-absorption characteristics that help the Drag Radial readily conform to the track surface to help launch the car and take it to victory... an eighth- or quarter-mile at a time. This same tread compound, when subjected to continuous operation at very high speeds, could possibly overheat and blister like super-sticky "qualifying tires" that have been used in professional oval track or road racing competition. Thus, even if the Comp T/A Drag Radial is available in a vehicle's ideal size for use in activities other than drag racing, it should not be used in competition where the car and tire will be exposed to extreme cornering loads or sustained high speeds.

It is also important to remember that the Drag Radial operates most efficiently on the strip at cold inflation pressures of between 15psi and 20psi (in no case should below 12psi be used). And after the racing is done for the day, it is essential that Drag Radials be reinflated to normal highway operating pressures in order to safely bring the driver and trophy back home. Running any tire at relatively low inflation pressure for a given load reduces the tire's speed capability by causing it to stretch more and operate at a high deflection (more radial bulge). The Drag Radial is built to withstand brief "bursts" of high speed while inflated at low pressure (such as would be experienced on a quick car in the quarter-mile), but no tire can be expected to survive for a long time at high speed while operating at high deflection.

The Comp T/A Drag Radial has been one of the most widely publicized and most successful drag radials ever used in competition. In addition to clinching the NOPI Drag Racing Association (NDRA) championship in 2003, BFGoodrich's Comp T/A Drag Radial set a new world record for the fastest time on a DOT-approved tire. Paul Efantis drove his Toyota Supra to a new world record in the NDRA BFGoodrich Pro Street Class by ripping off an 8.25 second quarter mile at 170.8 m.p.h. With the world record, Efantis beat his own previous mark set on the same tire.

Dem skal jeg have -Når min motor og især min gearkasse er "optimeret"
Hilsen Niels Erik


bfg_gfc_drg_rdl2_ci2_l.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) sirhenry Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad siger politiet egentlig hvis man kører rundt med et par dæk der stikker 7-8 cm udenfor tror i?
Får man en balle, eller bliver man kaldt til syn + bøde eller hvad.
Det er blevet så moderne for dem at trække pistolen, men håber ikke de går så vidt. Ha Ha Ha...
Har lige købt Buggy, og der er et par 295 bagdæk på, og de stikker pænt meget udenfor nemlig. Dækkene er helt nye, så er ikke meget for at skrotte dem, og kan ikke lige se hvordan man laver noget der dækker sådan rimeligt pænt, og nemt.
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis de har lidt forstand på regler og det skulle man tro at de har, skal du nok lave skærmene bredere. det er vist lidt af et arbejde, men jeg vil i hvert fald fraråde dig at køre med dæk der stikker mere end 1-2cm ud hvis de abssolut skal:-)
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du bliver kaldt til omsyn og så får du en bøde for overtrædelse af en eller anden paragraf... Jeg blev truet med det sidste år, men fik snakket mig ud af det igen... Men det var godt nok tæt på :-S
(permalink) sirhenry Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det kommer jo også lidt an på hvor meget du kører og hvor henne. Som Niels-Erik siger er han aldrig blevet stoppet... - men han kører også på lolland hvor der ikke er politi efter kl 16.00!

Så hvis ikke du kører i områder hvor der er meget politi og du ikke kører ret meget så kan du jo tage chancen og forsøge at tale dig fra det hvis du en dag skulle blive stoppet... Alt andet end at skifte til smallere dæk :-D
(permalink) sirhenry Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det har du ret i BuggyBoy. Jeg vil nok mest ligge og tøffe ude på landet lidt syd for
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du ikke vil pille i fiberen, er der muligheden med smalle bagaksler - det rykker dækket 3,5 cm ind. Du kunne også overveje seperate bagskærme som flere har gjort...

mvh
Biffo
(permalink) sirhenry Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Smalle bagaksler er vist lige en voldsom reperation at ligge ud med. Har ikke haft den i en uge endnu. Seperate skærme skal vel også laves af fiber, og det har jeg dælme aldrig prøvet, vil det ikke se noller ud at lave dem i andet? har vist heller ikke rigtig tid til noget af det for tiden. Men tak for forslagene.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Sæt nu smallere dæk på! Det ser også federe ud.

10 cm udenfor er jo helt ude i hampen.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
sirhenry skrev:
Smalle bagaksler er vist lige en voldsom reperation at ligge ud med. Har ikke haft den i en uge endnu. Seperate skærme skal vel også laves af fiber, og det har jeg dælme aldrig prøvet, vil det ikke se noller ud at lave dem i andet? har vist heller ikke rigtig tid til noget af det for tiden. Men tak for forslagene.


Smalle Aksler er en Weekend´s arbejde for en Rookie "Gør det selv´er"..
Så hvis det er nok?, er det da bare og klø på

R
(permalink) sirhenry Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja en hel weekend er også lang tid for mig. Jeg sætter dem til salg, eller bytte her på vwnettet hvis det blir et problem at køre i fred. mon ikke de kan sælges.
De ser iøvrigt sådan ud.
4.jpg

(permalink) Larsson Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du skal sælge dine fælge må du sige til.....kan endda sagtens få mine med i bytte.
De holder sig inde forskærmen og er 6x15" og 8x15" hvilket jeg har forståelse af er en god størrelse til Buggy'er

Jeg skal nemlig bygge min Buggy om, og skal i den forbindelse have lavet bredere skærme og bredere fælge.

Så sig endelig til hvis det er.

Reply

You must log in to post.