Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Biffo´s buggy karosse

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 16 years siden | | | |
.....den er sku blevet for NICE :)

Er vild med logo-tingen du har lavet foran.....cool bagende den har fået, men masser af plads til motoren.....sæderne er som skrevet : MUMS!
Den er virkelig blevet cool Arne......virkelig flot
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Pimp my ride på jysk-Det holder ,flot fiberarbejde Biffo!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Super flot og gennemført RESPEKT!!!

Johnny
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Efter talrige forsinkelser er jeg langt om længe ved at være i mål - det første af den ihvertfald....
Karossen er lavet færdig - og jo - det er en MK4 indenunder alt glasfiberen...
Jeg har lånt en motor - og rullet en lille uautoriseret prøvetur..

Så nu er jeg færdig med "afgifteudgaven" - lidt justeringer af div. småting, og så afsted til syn/afgift.
Dejligt endelig at være nået så langt....


(permalink) kanalt Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Biffo

Det ser godt ud det du har fået sat sammen der

vi glæder os til at se den med plader på

Hilsem kanalt
michael & Conny
-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad er den af? Kan den køre ved egen kraft allerede??

Ej Det er gazz- Det ser fantastisk ud, få den så "afgiftet" og malet i den farve jeg fandt til dig!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er buggyen synet og på plader.... :)

Det tog lidt tid, da der dukkede en del vanskeligheder op - næsten som sædvanlig...
Vigtigst for mig var at få den synet med en 2,0 l CU motor (T4) - hvilket også lykkedes ( stor tak til Frank A. og Farmer for råd, vejledning og indsigt ).

Med hensyn til afgift kan jeg nu bekræfte længere tids rumlen - proceduren ER lavet om..!
Der er flere markante ændringer i forhold til tidligere :

Værdiberegningen foretages ud fra donorbilens nyværdi på fremstillingstidspunktet - sammenholdt med buggyens handelspris p.t.
Det er således ligegyldigt med buggyens stand ved afgiftsbehandlingen - dog vil ekstraudstyr betinge højere vurdering (læderindtræk, fast navigation, metallak,alarm osv.).

Motortype og ydelse indgår som en seperat del af afgiftspakken. En T4 motor kostede mig en ekstra afgift på 3500,- oveni hatten, da denne motor regnes for bedre og med større ydelse end T1.
En T1 motor er kun "afgiftsneutral" i standardudgaven, dvs. med den ydelse, der er angivet fra Werket - større ydelse betinger højere afgift.
SKAT kan til enhver tid forlange dokumentation for såvel ydelse som brændstofforbrug..!

Værdifastsættelse er frataget de enkelte skattecentre og centraliseret i
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvorfor F.... glemmer jeg altid det login..?
(permalink) Stefan1302 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Biffo
Det ser rigtig godt ud, ærgelig med den ekstra pris.
Glæder mig til at se den på asfalten, og rulle sammen med den!!!!
Mvh
-------------------------------------------
Hvad er livet uden luft!!! vand er kun til at blandee i drinks.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nu har jeg tygget lidt på den der afgiftsansættelse sammen med et par fyre som kan deres kram udi regler. Det er vores overbevisning at reglerne bliver blandet sammen med de regler der er for fortoldning af biler nyere end 97. MEDMINDRE at man har skrottet det gamle regelsæt og lavet et nyt, som dækker alle fortoldninger. Hvis det er tilfældet er eneste problem så, at det har de glemt at informere om.
Normalt er airbags og krav til km/l jo kun noget der skal dokumeteres på vogne der kører under "grøn afgift"
Og hvis donorbilens nypris har noget at sige, vil det jo pludselig få betydning, hvor gammel bunden er (!)
Airbags var slet ikke opfundet på donorbilens fødselstidspunkt, så dem kan man vel ikke forlange, selvom bilen bliver ombygget.
Radio med RDS trækker fra. OK Fair nok. Men det plejer at være omvendt. Det er jo så et af de steder man faktisk har tænkt positivt.
T&S skal IKKE forlange afgift af, hvordan bilen måske kommer til at se ud senere, MEN af det pågældende produkt ved fremstillingstidspunktet.

Hvis disse udstukne regler er korrekte, vil det da hvertfald sætte en begrænser på maniaér og speedstere som blir lavet.

Nå. Vi arbejder videre med det.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så må vi jo bare sætte nogen airbags i. Når bilen er så gammel er der jo ikke krav om kontrollamper for airbags.
Nej kan I ikke selv høre der er noget galt ??

Hvad med km/l, hvad blev det ?? Og hvem målte det ??

Der er noget galt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Syntes også at det lyder MEGET mærkeligt....

Hvordan kan de gøre sig til herre over hvordan en buggy ser ud ??? Troede at det var VW der havde lavet anvisningen og DTI der havde lavet godkendelsen af hvordan en buggy er defineret ??? Hvad skal Skat så til at blande sig i det for ?

Der er sg noget der ikke helt stemmer her....

Og jo de sidder sikkert og kigger med.... uden tvivl da. Lad modtrækket til dette så være at alle der er igang med at bygge speedstere, mania´er og hvad der nu eller er på opkortet bund, sætter jer sammen, køber en udtjent buggykarosse i Sverige eller lign og så lader den gå på omgang, indregisterer og betaler jeres afgift, og så hjem og byg den som i havde tænkt jer det... karosser kan jo ændre form og farve, den er trods alt lavet i glasfiber :D
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SKAT har ikke noget med det tekniske at gøre andet end airbags og den slags.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) T4-dk Member
Skrev for 15 years siden | | | |
orv den der buggy der er sku rigtig fed og gennemført lavet....TOP DOLLER
-------------------------------------------
Hilsen Thomas

der drømmer om et stort værksted og en splitbus
(permalink) Jesper M Member
Skrev for 15 years siden | | | |
sæt dog et rat i fra en Toyota Carina E fra før 1994 f.eks. de køre med mekanisk airbag, dvs ingen el tilslutning eller kontrollamper.. eller f.eks. fra de første citroen/ peugeot modeller med airbag hvor der sidder et batteri i rattet... men så er der måske noget med at bilen skal være testet og type godkendt med airbag, og skal sikkert også have selestrammere?!?

Det lyder lidt langt ude, men sådan er det jo tit med sådan noget..

Jesper M
-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej når bilerne er så gamle er der ingen krav om godkendelser. Men det er også derfor jeg tænker at der må være hoppet en kæde af et sted når man blander airbags ind i afgiftfastsættelsen på så gammel en bil.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er muligt SKAT sammenblander tingene på et højere plan - men de er hverken til at hugge eller stikke i... :(
Jeg lægger lige min afgiftsberegning...
beregning.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det er jo sindsygt....!!

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 15 years siden | | | |
For mig ser det også ud som om, at der er begået en fejl. Og siden din afgift vel må formodes at være på den dyre side? Så ville jeg da klage, og forklare de absurditeter mht airbags osv. som forklaret ovenfor.

Jeg ville derudover bede om, at SKAT forholder sig til:

Hjemmel for afgiftsberegningen:
Hvor i regelsættet, der står, at de regler de har anvendt finder anvendelse på en buggy/specialopbygning med en så gammel identitet (de finder sikkert kun anvendelse på biler langt nyere end din...).

Ligebehandlingsprincippet:
Det følger af forvaltningsloven, at lige tilfælde skal behandles ens. Hvis din buggy er dyere end andre sammenlignenlige, så er du blevet behandlet forkert. (Dog ikke, hvis man har vedtaget en ny praksis på området).

Og så husk at gøre alt skriftligt, når du kommunikerer med SKAT. Så er de forpligtet til at svare, og du har en bedre chance for en kvalificeret behandling (særligt i klagesager).


Mvh -Mikkel- (jurist)
(permalink) Sindberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hey Biffo.

Hvordan går det med projektet? Er din motor snart færtig?
Af en eller anden grund virker Buggyklubben ikke, så derfor er det jo rart at du føre dobbelt arkiverings system af dit vidunder!
Det ser godt ud med den kant du har lavet hele vejen rundt om karossen. Må man spørge hvordan du har lavet den?

Hvh Sindberg
-------------------------------------------
Venlig hilsen Sindberg
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg er ved at lægge sidste hånd på kardanboks og instrumentbrædt. Der har været nogle småtilpasninger omkring ratstamme og sæder..
Så skal der slibes - og karossen afsted til maler... :)

Kanten er lavet i glasfiberspartel, og det holder fint, da den ikke er ret stor. Motor kommer senere, når jeg får "tid"..

I mellemtiden piller jeg lidt i Larssons buggy - der skal laves en hel del, men nu har jeg prøvet det før, så de værste fejltagelser ikke behøver at gøres igen...
(permalink) Sindberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Biffo skrev:

Kanten er lavet i glasfiberspartel, og det holder fint, da den ikke er ret stor.


Hehe ja det ville jeg også have gættet mig til, men hvordan du gør det, er det store spørgsmål? Ved godt at det bare er en leg for sådan en glasfiber tryllekunstner som dig! Har du lavet en form eller noget du har støbt efter?

Det er jo første gang jeg leger med fiber, og syntes ikke at det er så ligetil som det ser ud!

Mvh Sindberg
-------------------------------------------
Venlig hilsen Sindberg
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er det heller ikke - umiddelbart...
Leg lidt mere, så melder de utraditionelle og besynderlige løsninger sig..:)

Hvis du vil rode med at lave en kant, ta´r vi lige en snak om hvordan ved lejlighed.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Øv - skulle ha´ været til buggytræf hos Kanalt i Sønderborg, men det blev kun til en køretur hjem med Falck. Motoren døde pludselig midt på vejen - Punktum!
Sikkert nok noget elektrisk - det må jeg så kigge på...

Ellers er alle mine testture gået fint - ca. 2000 km indtil videre, så nu skal de sidste småændringer og justeringer laves til efteråret - og så skal der males og min egen motor bygges færdig...

vejers_wide.jpg
vejers_wide3.jpg

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Flot buggy Biffo,er der flere billeder af den?
/Poulsen


Reply »

You must log in to post.