har du fundet en farve til den Biffo, det skal vel være en farve der står godt til alt det chrom der på den..
men den ser rigtig godt ud
uuh den bliver da sprød med den farve der
HeHe....der er ingen der når Dr.Fiber's Buggy til sokkerne :)))))
Men jeg gør da et forsøg!
Den er godt nok sprød, alle de ting man kan med en gammel vw, igen, lækker buggy. Den er godt nok flot, tror sq jeg skærer et soltag i min bare for at få noget sol og lidt "frilufts" fornemmelse i den nu *henter vinkelsliber*
/Poulsen
Så blev min gamle tråd gravet frem igen til en update...
"Prøvekørslen" af buggyen fik en brat ende, så det var vel signalet til at komme videre med at lave den færdig..
De næste par år var rigtig travle (flytning, familie, værkstedsbyggeri), men ind imellem skete der lidt med buggyen.. ;-)
Farmer blev færdig med min type4 motor - og der måtte ændres noget på karossen bagude, for at ha´ plads til den...
Karossen blev malet - og det var en ret omfattende proces med masser af sliberi og kørsel frem og tilbage til Niels-Erik..
Farven blev Lamborghini Purple med et godt strint flake. Derefter mange lag lak - og indersiden blev malet i samme farve som sæderne.
Instrumentkasserne fik læder på forpladerne i samme farve som rattet osv.
Lige nu lægges allersidste hånd på ledningsnettet - så kan karossen komme på bunden for at blive der.. :-)
Jow - nu tror jeg, den bli´r færdig.. omsider.. :-)
ser lækkert ud
Super flot....
Glæder mig til at se den på de fynske landeveje :)
/ Lars
Ja - jeg kommer nok ud at køre på Fyn, og måske også andre steder..
Jeg skal lige ha´ Farmer til at hjælpe mig med at tilslutte oliekølerne i sideskærmene - men han har planer om at komme til "udlandet" (Fyn) på et tidspunkt inden så længe...
Hvad kan man sige andet end: Gåt gået! Den er sgudda FLOT! Og elsker at du har lavet den som du vil ha den...
Rap øse !
Martin
Ser alt alt alt for nice ud :)
Kæmpe arbejde...
Og super resultat
Den er godtnok fin Biffo... er du gal den er lækker..
Kommer den til MIB-træf?
Karsten
Nej, jeg har ingen planer om træf så´n generelt..
Næste år måske..
Rigtig flot. :-)
hej biffo.
lækker projekt..
er selv ved og "prøve" og bygge noget lignende..
har selv en type 4 motor i min buggy.. men hva gør de af forskel de der luft-indtag på bagskærmende.. er det til ekstra luft til luftfilterne, eller bedre køling af motoren.?
jesper kristensen
Jeg så den live i weekenden. Der er bygget oliekølere i de luftindtag. Super lækker buggy. hmmmm et "lille" stræf af flake...... Nej den er sgu pæn...
Nej - som Peter antyder har jeg monteret oliekølerne i bagskærmene. Mest fordi jeg ikke er tryg ved at det laveste punkt på buggyen er en frontmonteret oliekøler..
Men der er altså noget bøvl at lave - til gengæld fungerer de fint.. :-)
Iøvrigt blev min smed pludselig færdig med kofangeren foran - efter 4 år..
Poleret rustfrit stål i stedet for mit hjemmelavede malede vandrør..:-)
oki. tak for svar..
har du bare lavet de "luft-indtag" i frihånd... eller har du brugt en model/skabelon/form..
sys nemlig det ser så fedt ud.. så tænker og lave noget i samme stil, og så bare bruge det som friskluft til luft-filterne..
Den "indvendige" er støbt over en form, så oliekølerne kan monteres. Resten er lavet i frihånd omkring den chromramme, der sidder på indtag siden..
Det er slet ikke nødvendigt med ekstra luft til filtrene - men du ka´ bruge det som "alibi" for at lave noget rigtig besværligt... hi hi..
Biffo : Jeg kan godt li de små "sideruder" så vidt jeg husker fra den jeg prøvede, gav det en del ar de var der... :-):-):-)
Ja - de er rigtig vigtige i forhold til vindtrykket i kabinen..
Mine er købt i England - og er oprindelig beregnet til en Morgan 4x4. Der er ikke alverden i forskel til de udgaver der passer til f.eks. en AC Cobra - udover prisen..:-)
De leder vinden uden om kabinen - og drejer det sig om en regnbyge, er effekten præcis den samme...
virkelige flot bil
Henning