Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Eagle "Lamborghini" kitcar ADVARSEL

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw 1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Der skal ikke være en underskrift fra gammel ejer for at få en bil omregistreret. Ikke i dk ihvertfald. Hvis bare man kommer med en reg.attest og udfylder en blanket der hedder "Anmeldelse til syn og/eller registrering af motorkøretøjer m.v." så er det bare at smide papir og penge på bordet og så er man kørende.

Hilsen Lars
-------------------------------------------
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A
(permalink) bos1 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den eneste underskrift der skal på en omregistrring er fra den der skal stå som ejer og/eller bruger af bilen så det har den gamle ejer intet med at gøre
det eneste der er at gøre er at melde bilen stjålet med det samme og så kontakte en advokat så man ved hvor man står og hvad man skal gøre
og se at få gjort det med det samme for hvis de når at sende bilen ud af landet bliver det meget svært at få den igen

og nået helt andet er hvis det havde min bil havde jeg været på vej til kbh for at finde den og det ville være med død,bål og brand
-------------------------------------------
tosse team syd
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Til orintering HAR Johnny været hos politiet... Han har derfter henvendt sig til sin advokat der har stævnet "køber"

Indlæget er mere tænkt som : hva nu hvis "køber" vil skynde sig at prøve at sælge bilen ???? Det er i hvert til fald ikke fair at omregistrer en bil i et andet navn når man ikke har betalt én krone for den imod sælges vilje !
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I teorien kan en eventuelt tyv også stjæle en bil + reg att..... dette gør ham ikke til ejer ! Loven må beskytte i disse særlige tilfælde..... vil jeg tro |-(
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Politiet skal da hjælpe ham ?? det er da strafbart efter straffeloven det der og ikke kun et civilt søgsmål.. ??

Skallerup..
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) RuneBo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har virkelig ondt af "jonny" et eller andet sted ville jeg ønske den kørte her omkring så fik den "NYE" host host ejer af bilen en på dækslet af en træk aksel=) ALt held og lykke med at få svinet ned med nakken
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor har Johnny egentlig sendt bilen hen? Der må da være en adresse eller i det mindste et bynavn. For så kan man da altid holde øje med en "Lamborghini" der lyder anderledes ;-)

Kan "køber" egentlig ikke bare hævde, at han har betale for bilen? Sælger/Johnny har jo leveret både bil og registeringsattest, og hvem kan bevidne at betalingen har eller ikke har fundet sted?
Jeg tror stadig, at det er påstand mod påstand.

Jeg føler stadig med Johnny, men dumheder har det med at koste.
(permalink) Allan Johansen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er mig der har skrevet ovenstående indlæg, men opdagede lige at jeg ikke var logget ind, da indlægget blev skrevet.
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det sidste må være op til Johnny og hans advokat !

Ang bilen bør der ikke være tvivl - der er kun den ene der ser sådan ud og med det reg nr !
(permalink) Christopher Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Naturligvis beskytter straffeloven folk som Johnny imod uvederhæftige købere. Dette sker igennem straffelovens § 279 der omhandler bedrageri.

Så selvfølgelig bør en politianmeldelse blive indgivet.

Ved siden af køberen/bedrageren, hvis Johnnys historie er rigtig, har overtrådt straffeloven er der tillige et civilt retsspørgsmål vedr. værdien af bilen.
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja hvis der bliver samlet nogen stykker tager jeg gerne med
(permalink) Plade Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fuck hvor kan folk være flabet....ja i mine øjne er der kun en ting at gøre.....
Men håber at Johnny får sin bil tilbage ved hjælp af hans advokat, ellers er jeg sikker på at der findes andre veje (-;

(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chritte skrev:
Der er ingen krav om slutseddel eller anden dokumentation for ejerskab andet end Reg. attest - sådan lidt firkantet, så juridisk er indehaveren af reg. attest ejer af bilen... hvordan man så er kommet i besiddelse af denne er så noegt helt andet....

Det var dumt, men jo for sent nu.... held og lykke med det...


Har desværre før hørt om folk, der har mistet biler både ved "prøvekørsler" i forbindelse ved salg og ved at uærlige mennesker er kommet i besiddelse af biler ved tyveri, hvor reg. attest lå i hanskerummet.

Der var en sag for ikke så længe siden, hvor en BMW (mener jeg) bliver stjålet (påstår den på det tidspunkt registrerede ejer) og nogle dage efter anmeldelsen bliver vognen så omreg'et på et motorkontor. Politiet møder selvf. op på adressen for den "nye" ejer og spørger om hvad der foregår. Den "nye" ejer påstår at han har købt bilen og har betalt x,- kroner for den, men desværre har forlagt kvitteringen. Sagen ender i retten som siger: selv om der ikke forefindes kvittering for salget, er det den "nye" ejer der er i besiddelse af reg.attest og derfor juridisk set er ejeren. Han fik lov til at beholde bilen og den tidligere ejer fik sagsomkostningerne oven i tabet af vognen.

Jeg tror desværre ikke der er meget at gøre, men vil ønske Johnny alt mulig held og lykke med at få enten vognen tilbage, eller få pengene. !!!
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har engang i 80'erne mødt en gut der har prøvet noget lign.
En fyr skulle se på bilen.
Han ville gerne se reg. att. og denne blev ved en "fejl" lagt i vognen.
Fyren skulle køre en tur og kom aldrig tilbage.

Bilen blev meldt stjålet og tyven fanget, da han ikke kunne bevise at han var ejer.
Du er nemlig IKKE ejer bare fordi du har stjålet en reg. att.
I dette tilfælde var der ikke så mange dikkedarer og det burde der heller ikke være i Johnny´s tilfælde, hvis han altså ikke har sendt en kvittering med.
Har han det har han også solgt bilen og den er tabt :-(
Det ville altid være en postand mod postand hvorvidt der er betalt.
Måske har Johnny et "uvildigt" vidne der kan bevidne aftalen om betalingen...
Den er god i retten!!!

Held og lykke Johnny

Hilsen en anden Johnny

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Set fra en anden vinkel ?

kunne det tænkes at Johnny skylte fyren penge i det netop konkursramte firma/bo og at fyren bare har taget bilen i betaling ??.
(permalink) tnt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Set fra en anden vinkel ?

kunne det tænkes at Johnny skylte fyren penge i det netop konkursramte firma/bo og at fyren bare har taget bilen i betaling ??.


HA HA!!! Hvis det er tilfældet, så er det sgu´ næsten for skægt med vores forrige 36 "medlidenheds" indlæg!!

Ps. For at gøre det helt klart: Den der har reg. att. har "magten"!!!!

Jeg arb. som bilsælger, sælger over 200 biler om året, og INGEN kørekort, ingen slutseddel - ingenting overhovedet ved omreg. af bil!!!! KUN underskrift fra den NYE ejer (i dette tilfælde "tyven"). Sindsygt system!!! DERFOR, siger vi altid til vores kunder: opbevar ALDRIG reg. att. i bilen, omvend af hvad mange tror!
-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tnt skrev:


DERFOR, siger vi altid til vores kunder: opbevar ALDRIG reg. att. i bilen, omvend af hvad mange tror!


Det problem er så løst med de nye 2 delte registreringsattester. den ene del skal opbevares i bilen, men bilen kan ikke omregistrerers uden at man har begge halvdele

Lennart
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
reg.attest er for bilen, hvad et skøde er for et hus - den der har papiret ejer den genstand der står på papiret.

Det er lidt sjovt så mange regler der kommer frem i en sådanne situation, som sjovt nok ingen/næsten ingen har hørt om, og folk der engang kendte en som kendte en anden... Når vi snakker om en gammel bil med en "ringe" værdi kan man aldrigt kreve at det skal dokumenteres hvorvidt køber har betalt, da det er et mindre beløb som køber enligt godt kunne have i kontant, og derfor ikke ville figurere på eks. en bank udskrift, det ville nok være noget lidt andet hvis det var en 18årig der købte en ny bmw til 350.000kr, så ville man nok mene at beløbet ville figurere et eller andet sted.

Så suma sumarum, er vel at ejer desværre nok ikke får bil eller penge via den lovlige vej, det er synd for (oprindelige)ejer, men sådan ligger landet nok desværre.

PS: pas lige på at i ikke kommer til at tæve den forkerte person, Bjarne som byggede denne røde eagel, byggede også en blå med samme forlygter osv.. Bare så i ikke tænker, der har vi SVINET, men nu har han sku malet bilen - lad os smadre ham..

Held og lykke herfra, med at skaffe bilen/betalingen tilbage.
(permalink) microracerdk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige et par billeder fra kitcar klubbens hjemmeside af den blå, så i kan se at den er god nok..
dk-kitcar_club.jpg
eagle2.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, hvem ved måske bare en stråmand der vil have sine penge hjem på en lidt anden måde

Reply

You must log in to post.