Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Meninger om type4 2,0 vs. 2,4

Tags:
No tags yet.

(permalink) bang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp.
hvad stumper kunne du godt bruge?. hvad med et 2968 type4 byggesæt?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det jeg har på nuværende tidspunkt er: komplet nyrenoveret 2.0L longblock (dog med busstempler og bustoppe), BAS porsche køling mit alles, et sæt portede 412s toppe boret til 103mm med Gene Berg dobbelt fjedre, Gene Berg stødstænger og et sæt BAS manifolde. Her udover har jeg et komplet kørende Megasquirt II indsprøjtningsystem med 2 x dobbelt 40mm spjældhuse.

Dvs. det jeg mangler er: 103mm cylinder/stempler, knast + løftere og udstødning.

Jeg tror ikke økonomien lige p.t. er til at bygge 2968cc :-) ...men jeg er meget interesseret i de manglende stumper til 2366cc hvis det er.

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, nogen gange ka han godt være for meget ham Raby.
Mht. knaster ville jeg gå udenom 86éren Den kan IKKE li´høj kompression, og er faktisk lidt doven. Jeg bruger den nærmest kun til lavkomp. ombyggede 2,0 busmotorer. Der er den okay.
Jeg ville vælge 86aéren eller endnu bedre, en variant af den som er i retning af 86a/på inds. og 86b på udst. Den virker altså godt. Hvis det er for vildt er der osse 163/86b. Den bruger jeg selv ret ofte i 2056ere, og er en fin gadeknast efter min mening. Der trækker den typisk 125-130 hk med en breeed momentkurve. Men vil du gerne beholde 10-1 i kompression, (sammen med std "S" ventiler ???) ville jeg nok vælge den anden, og så på 104 gr. LC. Det kunne blive en fed combo.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer: Ja det er std. s ventiler så vidt jeg ved (41mm 34mm) Hvad mener du med at beholde 10-1 komp.? ...den er jo ikke fastlagt endnu.

Jeg vil gerne have en forholdsvis lav kompression (mindre slid) et bredt moment og har ikke brug for mere end 5500-6000 rpm. Så jeg tænker at web163/86b (som du nævner) ser fornuftig ud. Den hedder vist 284/300 duration.

/Jacob

Edit:
P.S. Jeg kan ikke lige finde noget om lobe center eller overlap på de der knaster så kompressionen har jeg ikke lige overblik over.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Han mener i forhold til at sænke den og køre med en mildere knast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja. - Kort fortalt kan man osse flytte lidt på momentet ved at ændre på LC.

- Mht CR. Så havde jeg fået i hovedet, at de toppe allerede var fræst til ca. den kompression. Jewg er måske forkert på den.
163/86b på alm 108 LC og 9,5-1 vil være et godt udgangspunkt.Ellers har jeg nogle RAT 9600. Det er en variant af 163/86b´eren. Den trækker endnu mere moment, med forholdsvis lavtliggende topydelse. Den kunne måske være interessant for dig.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er jeg med. Mindre LC vil jo give større overlap og dermed kan man give den en tand mere i kompression.
Hvordan påvirker det momentet? Umiddelbart vil jeg da sige at det giver minder moment i bunden med en mindre LC.

Der er godt nok lavet højere kompression i de toppe ved at selve anlægsfladen er fræset 2mm længere op i toppen, dvs. at det faktisk er vendehøjden der er lavet mindre for at hæve kompressionen. (selve kammeret er der ikke rørt ved, kun anlægsfladen)
Så vidt jeg ved kørte kiel kun 9,5 med de toppe, men jeg kan jo tage fejl.

Jeg læser lige lidt op på de RAT knaster en af dagene, da de også godt kunne lyde spændende.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp skrev:
Så er jeg med. Mindre LC vil jo give større overlap og dermed kan man give den en tand mere i kompression.
Hvordan påvirker det momentet? Umiddelbart vil jeg da sige at det giver minder moment i bunden med en mindre LC.

Der er godt nok lavet højere kompression i de toppe ved at selve anlægsfladen er fræset 2mm længere op i toppen, dvs. at det faktisk er vendehøjden der er lavet mindre for at hæve kompressionen. (selve kammeret er der ikke rørt ved, kun anlægsfladen)
Så vidt jeg ved kørte kiel kun 9,5 med de toppe, men jeg kan jo tage fejl.

Jeg læser lige lidt op på de RAT knaster en af dagene, da de også godt kunne lyde spændende.




jo der er da rørt ved kammeret også... der er da fræst noget Hemi agtigt halløj i dem.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp skrev:
Så er jeg med. Mindre LC vil jo give større overlap og dermed kan man give den en tand mere i kompression.
Hvordan påvirker det momentet? Umiddelbart vil jeg da sige at det giver minder moment i bunden med en mindre LC.


Ikke helt.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.