Nå, så kom den nye bus endelig hjem :-)
Jeg fik med hjælp fra Anders hentet min nye bus i onsdags, og jeg var noget spændt på om man kunne stole på sælgers billeder og beskrivelser. Men heldigvis viste det sig at sælger havde været helt reel, og bussen var i den lovede stand.
Det er en 66´er 13 vindues deluxe model i org. lak (pånær baghjørnerne som er blevet malet om for mange år siden pga. lidt småbuler). Sælger i US købte den af en der var gået i gang med at skille den ad, med henblik på totalrenovering. Så bussen er delvis adskilt. Jeg købte derfor komplet nyt gummisæt, dørpaneler, trimlister, himmel, sædebetræk osv. med hjem fra WolfsburgWest (sælger boede 5km derfra ;-) ). Det eneste bussen mangler er de bagerste sæder, ellers er den helt komplet med alt deluxe trim, jailbars osv.
Planen er at der skal laves et par sæderækker bagi som vender mod hinanden med bord i midten og div. andre småting, det hele skal kunne laves til en stor seng.
Plademæssigt er bussen UTROLIG sund, og ingen steder er den bare det mindste tynd i pladen. Den har åbenbart altid været i tørt klima, siden den har overlevet så godt. Den blev i 66 leveret til San Francisco, CA. og har siden da levet hele dens liv i Californien. Der er INTET der skal svejses (selv ikke batterihylden), og der har aldrig været svejst i den - det er SÅÅÅÅÅ lækkert!
Nå ja, der var også lige den bonus at der var monteret to orignale EMPI kofangertrin - jeg troede bare det var de billige kopier, men det viste sig at være den ægte vare!
Den monteres op med min 1600 motor fra boblen - så skulle den være synsklar efter en gennemgang af el og bremser.
Nå her er lidt billeder inden jeg går igang med at friske den lidt op.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia