Den bliver sååå fed !
Fin glans du har fået på den gamle org. lak
/ Clausen
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Den bliver sååå fed !
Fin glans du har fået på den gamle org. lak
/ Clausen
Rigtig fint projekt!!
Utroligt så sunde buuserne kan være derovre fra.
Må jeg spørge hvor du har købt det tæppe der ligger over motoren?
/Enghoff
Nicolai: Til at starte med kommer den ud og trille i std. højde med reduktionsbokse osv.. Det skulle heldigvis ikke være så slemt, idet 65-67 busgearkasserne er højere gearet end de ældre busgearkasser er.
Sænkning kommer senere, men der ligger en 2" smallet forbro på lager, og "straightaxle-konvertering" er der også planer om. Ikke nogen ekstrem sænkning, den skal kunne bruges, og affjedringen skal fungere.
Enghoff: Tæpperne er sisal, og er en rest købt hos den lokale tæppehandler. Jeg har bare skåret det i facon så jeg har tæppe i bag, midt og for samt div.. Billig og nem løsning, der mangler blot at komme kantsyninger på, men det kommer senere.
Hej Rasser.
Ved himlen i front af bussen omkring luftintaget,er der en kant af metal der er slidset pr.1 cm ca.Hvordan er himlen sat fast der?skal igang med det på min egen bus til foråret.
Mvh Bjørn Kroløkke ,Ullerslev på fyn.
Det er noget værre lort med sådan en himmel! det skal man absolut ikke undervurdere, og jeg er slet ikke tilfreds med sådan som min kom til at sidde. Jeg lavede en masse dumme begynder fejl, og det gjorde det selvfølgelig heller ikke nemmere at jeg ikke selv havde afmonteret den gamle, så jeg vidste jo slet ikke hvordan og hvorledes det hele skulle sidde. Der hvor jeg lavede den største fejl var opslidsningen i himlen hvor stålstængerne skulle igennem, samt placeringen af stålstængerne i karossen :-( så jeg måtte have himlen ud igen, og igang med kinesertråd osv.
Næste gang er jeg slet ikke i tvivl om at jeg kan lave det meget pænere, nu har jeg jo lært af alle de dumme begynderfejl.
Når det så er sagt, så vil jeg da også lige sige at det var nemmere at sætte vinylhimmel i bussen, end det var at sætte stof himmel i min type 1 med foldetag.
Når først du har himlen oppe at "hænge" i stålstængerne, så giver det helt sig selv hvordan den skal sidde oppe foran. Men det hjælper hvis du har 3 leddet arme ;-), en træklods til at banke med fra over/indersiden af himlen, samt et hjemmelavet værktøj, fremstillet ud af en ca. 30-40mm metal spartel. Nå ja og en god portion tålmodighed, spraykontaktlim og en varmepistol er heller ikke sådan at kimse ad ;-)
Min himmel var fra Wolfsburgwest.
Hej min himmel er også fra Wolfsburg West,jeg købte også headlinerbows og liste sæt der,jeg er også så heldig at der ikke er himmel i min bus;-)Ligger der en stålstang i himlen rundt omkring indtaget eller hvordan?
Mvh Bjørn Kroløkke.
hvor mener du helt præcist der evt. ligger en stålstang?
Omkring den firkantede kasse.(læs luftindtaget foran)eller bliver himlen "bare limet"rundt om,jeg har bare lagt mærke til at der en en hulens masse slidser kanten rundt.
Altså langs med luftkassen er der de gribekløer/slidser du snakker om, og heri skal den plasticstrimmel (pap/karton orig.) så stikkes ind under, og du banker dem på plads fra oversiden af himlen (det kan være svært at komme til). På den måde låser de så himlen fast der. Alternativt bankes med noget blødt fra nedefra, men pas på ikke at ødelægge himlen. På yderkanten over fordørene, er du tvunget til at trykke/banke det let på plads, her skal du igen være meget forsigtig.
Foran limes den fast. Men der har jeg snydt lidt og selv lavet de papstykker hvor noget af himlen vikles omkring, så der har jeg ikke lavet det som det var org. - men det virker. Bagerst i luftkasse sendes luften ud i passagerkabinen, og her har jeg blot klippet himlen til og limet den fast inde i toppen af luftkassen. det blev rigtig fint efter endedækslet blev monteret. Om det er den rigtige måde at gøre det på, det ved jeg desværre ikke.
Hele pasningen på himlen fra Wolfsburgwest er generelt rigtig god, men du kommer ingen steder hvis ikke du varmer himlen godt op med varmepistol el.lign.. Når den er kold er den umulig at arbejde med, og den skal strækkes meget for at komme på plads, her hjælper varmen helt vildt!
NÅÅÅÅÅÅHHHHHH.......Sådan at forstå.Jeg kan regne ud at min tålmodighed bliver noget spændt ud når Jeg skal igang.Tusind tak for info indtil videre,jeg kan forestille mig at der nok dukker flere (latterlige)spørgsmål op når jeg går igang,men ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.
Mvh Bjørn Kroløkke.
Wuuuhu.... så kom jeg endelig ud at køre en tur rundt om kvarteret. Godt nok var der is og sne men fristelsen var for stor (der bliver hverken ryddet sne eller saltet på villavejene her).
Feeeed fornemmelse!
og Kim og Jesper, i skylder en kasse øl eller det der... jeg vandt ;-)
go stil rasser
fint med en kørene split bus mere... go stil med boblen og bus i vinter hygge
Nøj en søjde bette bus :o)
fint med en kørene split bus mere... go stil med boblen og bus i vinter hygge
Ja det var et hyggeligt motiv, men det var nu også en nødvendighed. Først måtte jeg grave is og sne væk fra indkørslen for at boblen kunne komme ud (den stod yderst), og inderst inde fra i garagen kunne jeg så liste bussen lige så og stille ud :-) herlig fornemmelse.
Men den er faneme høj som et hus, glæder mig til når den engang skal sænkes lidt.
Ser godt ud Rasser, et par fine biler du har fået sat sammen.
godt gået.... hvornår mon KIDJ kører en tur om kvateret i hans..? hø hø hø... (nemt at drille når man selv er kommet af med sit evigheds projekt :-)..)
En indskydelse med lampen... Jeg kom til at tænke på nyere VAG-øser der har sådan noget komfortlys i bakspejlet der lyser ned over gearstang osv. Det er svagt, rødt og gør at der ikke er helt mørk når man kører om natten. Er det måske sådan noget vi er ude i? :)
Den her bliver jeg altså nødt til at dele med jer :-)
http://s486.photobucket.com/albums/rr230/rasser_dk/66%20type2%20deluxe/December%202009/?action=view¤t=MVI_5117.flv&newest=1
Zster: Mht. rød lampe, så har jeg erkendt at det nok bare er en knaldelampe fra 70´erne ;-)
Hej Rasser
Så blev din bus kørene,godt at se,at lidt sne ikke er i vejen for en prøve tur.
Ses derude en dag.
Hilsen Claus Bendix.
:-)))) Det er sku god stil Rasser... Har noget at glæde mig til, det er min tur til juli ;-) Regner med det første ord den skal lære en "volkevon"
Lasse.
Hej Rasser
Dit loft er da blevet meget flot, især over fordørene er det meget pænere end min sadelmager kunne klare.
Jeg har også sisal i min bus, jeg valgte dog at imprægnere det, da tæppemanden ikke mente det var modstandsdygtigt nok mod fugt osv. Det eneste irriterende ved sisal er at det stikker når man rører det med bare arme.
Ellers cool nok med en lille vintertur, jeg havde begge mine ude på en runde idag, skulle bare have westy'en inderst i garagen.
Ronnie
hmm tillykke Rasser med bussen på gaden men nu er den jo ikke synet endnu som vores er he he, cool med Ida.
mvh jesper
Lasse: Stort tillykke, og glæd dig!
Ronnie: Jeg lavede en del fejl under monteringen, som jeg helt sikkert ikke gør igen (hvis der nogensinde bliver en næste gang!!!). Men tak for roserne, selvom jeg ikke selv blev helt tilfreds :-)
Har også tænkt på fugt problematikken med Sisal tæpperne, kunne godt være imprenering var en god idé, tak for tippet.
Jesper: Der findes tabere, og så findes der dårlige tabere ;-) hæhæ
Jeg skal da lige love for at der sker ting og sager i Dall! Fedt at se den ude at køre, selv om det ville være skønnere hvis der var lidt varmere - og mindre af det hvide stads på vejene...
Jesper: Du burde da, OM NOGEN, vide at en synet bil ikke er ensbetydende med en køreklar bil ;-)