Hej igen
Så er der nyt med bussen igen.
Duck tak for ros, jeg har lært med alle de malere at det er bedre at lave arbejdet ordentlig, derfor gider jeg ikke samle noget som ikke er 100 % ok.
Ja And det er lækkert at samle tingene når alt bare ligger på en række og er rent mums.
Min plan med stativet som gerne skulle blive til et både et forbro og motorstativ på sigt er at jeg hæver bussen med min lift og sænker så bussen ned over selve forbroen. Stativet har jeg lavet således det har fat i de øvereste bolter til støddæmperne og ca midt på i en af skuerne til at bolte forbroen fast i vangerne. Og ja er korrekt som du har opdaget så kan jeg ikke montere det som det sidder lige nu, men det løser jeg ved at skrue bolterne 15 mm bag ud så kan forbroen glide forbi vangerne.
Jeg har lige kigget billederne igennem af forbroen inden jeg gik igang med den, puha en forbedring da.
Jeg har siden sidst lavet en del på forbroen, nu er den samlet 75 %, mangler hjul lejer og at montere bremser. Desuden skal jeg lige have de rigtige styrkugler til MIB Swapmeet påskelørdag. Nye styrestænger er også hjemkommet.
Nye bøsninger til styrstangen er monteret og revet op så de passer til den nye pasbolt. Dejligt når der ikke er slør nogle steder således jeg kan være sikker på at styrtøjet spiller 100% på vejen. Justeret op efter VW bogen med korrekt antal mm slør uden fjeder skive og med fjederskiven monteret spiller det max. VW bogen gør underværker når tingene skal samles ordentlig.
Nye bøsninger, lejer, skiver og bolter til spindler er monteret og cimset op efter VW bogen.
Bremseforstærkeren og den nye hovedecylindre som er tilpasset bremserne fra Willwood er monteret. Har desuden bestilt en bremsekraftregulator til baghjulene.
Bremserne jeg har fået hjem til bussen har jeg selv testet i Clausen`s bus til Hannover 1 maj 2010 hvor en billist bremsede foran bussen, jeg tilføjer dog lige samme model skiver bag på sammen med bremsekraft forstærkeren.
Stålbremseslanger fulgte med de dyre bremser.
Laver desuden om til 2 kreds bremser.
Mandag kommer der en del billeder fra de sidste rustarbejde som Pladegården har lavet på bussen, puha godt den blev ordentlig sandblæst og lavet 100% ordentlig.
Jeg skulle gerne få bussen tilbage fra maleren onsdag eftermiddag. Dog får jeg kun selve bussen og intet andet, så ingen små dele, dører eller noget andet. Men med bussen kan jeg i påsken få monteret det nye ledningsnet, de nye bøsninger til stangforbindelserne til gearkassen, trukket bremserør, monteret forbro, montere gearkassen, bagtøj o.s.v. og prøve monteret motoren.
Mon så ikke påsken og ugen efter er gået?
Det originale 6 Volt SO36 benzin fyr har jeg sendt ud til Aalborg El-diesel som vores lokale veteranklub har en god samarbejdsaftale med. Så kan de teste fyret og evt rep det, jeg husker svagt at da det blev pillet ud så virkede det ikke.
mvh jesper