Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ruth (SO36 spiltcamper kommer til live igen

Tags:

(permalink) micha racing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja dem i udkants dk har mønt eller de får deres bror til at dræbe alle ens fisk :)))))

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har kun pengene fordi vi køber billigt ind af kattemad og fiskefoder Jørgen he he.
Den ryger i plus 275.000, - dk kr, der røg lige 45.000,- dk kr til rust som ikke var forudset og så lakering, alt i el, gummi, dimser, motor, gearkasse o.s.v. Det var sket ikke planen at den skulle males så det fortælle vel lidt om hvad rust der dukkede op da den blev lettere sandblæst.
Tiden, tja har stadig 23 ferie dage tilbage og 5 ferie fridage så dem regner jeg med kan hjælpe lidt på bussen men ja koster en del og tager langggg tid.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der en longblock klar til Jespers bus..

nyeste billeder 12334 010.jpg

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der sket lidt mere på bussen, har lige haft 15 dags ferie i Florida så bussen har stået lidt stille, alle døre, klapper o.s.v. er hos maleren og er blevet sandblæst i kanter o.s.v.
I søndags fik jeg motoren tilbage fra Jacob Spring, bliver dejligt med en motor som er helt tæt og som man ved hvad indeholder og kan få bussen op over 80 km/t.
I aften fik jeg pillet de sidste ledninger ud så bussen er totalt strippet. Skulle lige have lavet en lappe løsning om som en tidligere ejer havde lavet efter han åbenbart havde skruet bolterne til pop out over, sikken en gang fusk der er lavet, billeder taler vist for sig selv.
Fik desuden styrhus helt af og skilt det af, det drypper lidt olie og gider jeg ikke nu når jeg er igang med den store tur af bussen. Det ser fint ud selv efter 47 års brug, utroligt. Skal lige have fat i en ny cimmerring så skulle det gerne være tæt igen, ingen slør i bøsninger eller noget.
Hvad olie bruger man lige i et styrhus?

I morgen står den på:
Svejse beslag på til oliekøler og så se om den bremseforstærker jeg får i morgen fra en T3 passer på bussen.
Har snakket lidt med Ronnie og Lasse om bremseforstærkere på bussen og har valgt en fra en T3, mere om den når jeg får den prøve monteret.
Skal kun lige have skilte ruderammerne og pop out vinduere så er alt klar til maleren.
mvh jesper

ledningsnet.jpg
fronten adskilt.jpg
motor klar.jpg
topstykke klar.jpg
fronten adskilt.jpg
motorrum.jpg
beslag gammelt.jpg
bagved beslag.jpg
styrhus samlet.jpg
styrhus adskilt.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ruth slog en prut i kongens konvolut, så blev det forbudt, så blev hun skudt....

Ser iøvrigt rigtig godt ud:)

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej Jesper jeg har den simmer ring hvis du mangler kan sende den til dig

20 64 75 05 mvh Dennis_rol

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Dennis
Jeg sms dig lige angående den cimmerring.
I dag fik jeg hentet bremseforstærkeren hos huggeren, nu må jeg se om jeg kan få den monteret på bussen.
Min far lavede lige hjul til bagenden når den skal til maleren.
Og ellers brugte vi lige 3 timer på oprydningen i værkstedet i aften, helt rart at kunne se at vi værktøj vi slet ikke troede vi havde og et fint stort arbejdsbord under alt skidtet.
mvh jesper

bremseforstrker.jpg
hjul.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der sket lidt mere:
På grund af en masse arbejde har busse langt stille men nu sker der noget igen, den nye maler er droppet og ny er fundet igen igen, den er røget afsted og aftalen er at jeg skulle have den igen inden juleaften.
Desuden er jeg ved at bestille endnu et mega læs nye stumper fra USA til bussen.
Skiver og klodser skal jeg også have bestilt, har fået fat i en bremseforstærker og ja jeg ved godt at hovede cylinderen sidder skævt på billede, men en vacuumslange drillede lige på det billede. Oliekøler fra en Mercedes er monteret, håber placeringen er god nok til den ellers må den flyttes jo.

vw1.jpg
vw2.jpg
vw3.jpg
vw4.jpg
vw6.jpg
vw1.jpg
vw2.jpg
vw3.jpg
vw4.jpg
vw6.jpg
vw7.jpg
vw8.jpg
vw9.jpg
vw10.jpg
vw11.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så kom bussen ud af kabinen, malet blå hvid både inde og ude. Nu skal den sandblæses i motorrum, bund o.s.v. og males blå i bunden og op til ruderne.
mvh jesper

vw12.jpg
vw13.jpg
vw14.jpg
vw15.jpg
vw16.jpg
vw12.jpg
vw13.jpg
vw14.jpg
vw15.jpg
vw16.jpg
vw17.jpg
vw18.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det ser squ godt ud både med bremsekraftforstærker og lakering.
Der er næsten ikke noget federe end en nylakeret vw, der bare skal samles med fede dele!

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja,det ser lækkert ud,og så er det en fed farve den få.HA HA.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) lasse Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fed ratlook stil Jesper ;-))

-------------------------------------------
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland
(permalink) Soeback Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fedt projekt.. Er det planen den skal kører til sommer?

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej
Ja bremsekraftforstærkeren glæder jeg mig til at finde ud af om den virker efter hensigten.
Claus farven er valgt ud fra et VW blad men hvad farver er din da?
He He Lasse, det er totalt Ratlooker stil den får.
Ja KS planen er at den skal til Hannover 1 maj jo!!!!
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) KIDJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja KS planen er at den skal til Hannover 1 maj jo!!!!
?????? år 2015

-------------------------------------------

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja ja Kim men planen var altså 2011.
Kommer du i din bus da eller? he he.
I dag fik den lige lidt blå maling, Mærsk havde lidt blå maling tilbage så den er container blå nu he he

vw19.jpg
vw20.jpg
vw21.jpg
vw22.jpg
vw23.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den ser ikke ud til at være helt lyseblå nok til at komme herinde fra Jesper.... :o)

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej LupoJesper.

Min er også hvid og seablue,det er derfor,det er en så skøn farve,
du skriver at den skal sandblæses i bunden,havde det ikke været bedst at gøre det før den bliv malet,men skønd bliver den.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) samba Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej jesper

Det ser rigtig godt ud det du for lavet. (KEEP UP THE GOOD WORK)

Mht. Bremseforstærker det bliver du super glad for. Køre
oplevelsen bliver en helt anden. En go´motor og bremser der VIRKER er at foretrække ;-)

Synes din ser noget større ud i omkreds.?? (Altså bremseforstærker!)

Go jul...

-------------------------------------------
65" 21w deluxe. 2276ccm
83" porsche 911 3.0 sc
54 type 1 (projekt)
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja ja Kim men planen var altså 2011.

Nu skriver du var??? er den ændret :)

Fin farve ellers

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Farven er VW Sea Blue og Blue White, valgt ud fra Rassers gamle bus havde de farver og så ud fra en bus som var i VW Ultra fra februar 2004. Så nej det er ikke en Mærsk farve hi hi.
Den har været sandblæst i bunden foran og i midten. Kun selve motorrummet som aldrig har været skilt af.
Ja prøver at arbejde det jeg kan men december har været væk grundet totalt vildt arbejdspres så ikke der jeg har fået noget lavet. Planen er at jeg her 1 eller 2 juledag lige får samlet de sidste stumper til maleren så de kan afleveres den 27 december. Bussen skulle jeg få tilbage inden nytår.
Bremse forstærkeren er fra en Transport fra 1989, skal lige have fundet den rette beholder til hovede cylinderen.
Når styrdæmperen flyttes til højre side istedet for venstre side er der lige netop plads til det hele, vi snakker luft i mm størrelserne he he.
Med skiver foran sammen med bremsekraft forstærker og type 3 bremser bagpå burde den kunne stoppe min 2056 Type 4 motor.

Nej Daniel planen er ikke ændret, den er forsat 1 Maj 2011, hvad med din buggy, er den klar som aftalt den 1 februar?
En lang weekend så er de nye sæder, ledningsnet, 4 lygter og motor vel monteret eller? he he

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) OldSplit Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej lupojesper

Det er mig, Lars du købte "dormobile" af for nogle år tilbage. Jeg anede helt ærligt ikke der var så meget rust i hende. Men fuck den bliver flot.

Det er godt nok noget klam der er udført af nogle af de tidligere ejere. Trist men din kærlighed stikker vist dybere.

Den blev hentet sammen med Ronnie i Stuttgart og fuck det var en kold tur hjem, men MEGET hyggelig
Jeg har også nogle billeder jeg vil prøve at finde frem til dig.

Hun har været en tur til Garda Søen og Pisa og hjem igen. Sikken en tur over "bakkerne" i Østrig, vi blev rundbarberet af lastvognene der fløj forbi. Til tider valgte jeg at køre i nødsporet op af bakkerne for ikke at genere lastvognene for meget

Det er et flot og totalt gennemført projekt WAUU

Måtte lige lave mig en ny profil for at kunne kommentere på projektet.

Hyg

/Lars

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

dagens julearbejde:
Så er styredæmperen flyttet fra venstre side over til højre side af forbroen, dette er nødvendigt så bremseforstærkeren kan være der. Der skal laves et par beslag i morgen til den.

Hej Lars
Ja vi købte den af dig i september 2005 men nu skal den sku på gaden igen.
Ja puha der gemte sig en del rust i bilen, lå lige 55.000,- dk kr for rust arbejdet og syn af den, det skal lægges oven i de 100.000,- dk kr du fik for bussen men ja du var ærlig og det var godt gemt flere steder.
Ja vi giver den hele turen, der er ikke den ting som ikke bliver udskiftet eller renoveret nu.
Det med bakkerne regner jeg nu ikke med blive rnoget problem i fremtiden idet den får en 2,1 liters Type4 motor med rigelig hk og en god lang gearkasse til motoren også.
Du må meget gerne finde de billeder og maile dem til mig:
evt kontakt person på ham du købte den af i tyskland
jesperuhrenholt@hotmail.com tlf 29707493
mvh Jesper

vw24.jpg
vw23.jpg
vw25.jpg
vw26.jpg
vw27.jpg

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, det var squ en fed tur vi havde der Lars, med nattog und alles. Den husker jeg stadig!

Der må allerede have været skjult rust da Lars købte den, for så lang tid havde han den heller ikke. Det var bare supergodt gemt, vi gik den igennem og den så fin ud.
Og kørte glimrende hjem mod DK. Det er squ nok den samler, der havde den før den fyr Lars købte den af, der havde for mange biler til at lave det ordentligt?

Men alting ender jo godt, indtil den ruster igen, hehe.
Det er da også surt du skulle igennem 2 x maler.

Umiddelbart ser bremsekraft forstærkeren ud til at være samme str som latebay, og det er også snævert på en earlybay,dog er styretøjsdæmperen allerede i højre side.

Dejligt Jesper, du rykker squ !

R

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Soeback Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lupojesper. Ja KS planen er at den skal til Hannover 1 maj jo!!!

Hehe.. jamen 2011 lyder da heller ikke urealistisk hvis du skruer godt til.. Det er godt med en deadline, så man har noget at se frem til :)


Reply »

You must log in to post.