Det kunne jeg også godt tænke mig -
Men hensyn til opkortningen, så angiver Chesil at den skal afkortes 273mm. Jeg vil sige 270mm.
Hvis du alligevel har en bund og den er så rusten at du skal skifte begge bundhalvdelene, så købe nye af model 72- UDEN sædekonsol. Den er meget lettere at samle pænt igen. Når man så fjerner sædeskinnerne, har man to paralelle flader på ca 290mm. Der tager man så de 270 og så er de lette at samle pænt igen.
Lad være med at afkorte bunden før du har karroseriet at måle lidt på.
Jeg har også et par fif om hvordan man laver de bageste hjørner af bunden pænt. men det kræver igen at du bruger den nye model bundplade.
Tunnelen afkorter du efter VWs anvisninger. Lad nu være med at skære rørene til kobling osv. over. Dem løsner du ude bagi og skubber bagud, når du samler bunden, og svejser dem bagude igen. Så skal du ikke bøvle med samlinger inde i tunnelen.
Det sværeste for mig var håndbremserørene. De skal sprede benene så skarpt eller hurtigt, når bunden bliver kortere. Jeg tog dem helt ud. Afkortede dem så de var 5-7cm for lange. Så afkortede jeg det sidste da jeg stod med håndbremsekablerne.
Så havde jeg dem løse ved samlingen af bunden. Da tunnelen så mangler 3 cm i at nå sammen, svejsede jeg dem fast på tunnelen, lige under/bag håndbremsen, før jeg skubbede tunnelen helt sammen.
Du skal have 2-3mm luft i spalten på tunnelen at svejse i. Mål hele tiden og styr hvilken vej den trækker sig med varmen/afkølingen.
Jeg reparede rammehornene omkring håndbremserørene til sidst.