Hej vwenner
Har et problem med min type 1 - på længere ture (40+ km på en dag ca.) bliver ledningen fra batteri til generator utroligt varm. Der sidder en inline-sikring (16 amp) i ledningen, der er helt svedt og har ændret farve (også selvom den ikke er gået). Jeg har prøvet at skifte den, og det samme sker igen.
Når vandet går aller højest, kan jeg høre at det gnistrer, og motoren sætter til tider ud under kørslen (lyset ryger, og jeg kan mærke at tændingen svigter). Dette resulterer normalt i, at motoren ikke vil gå i tomgang ved førstkommende kryds, og at jeg ikke kan tænde bilen igen. Dette løser jeg ved at trække håndbremsen, sætte bilen i frigear, og kortslutte starteren med en skruetrækker under bilen. Så kører den igen, men skal have lidt farmorgas for at holde tomgangen i krydsene.
Det er selvsagt ikke holdbart, og jeg håber at der nogen herinde, der kan give lidt tips.
Det er en 1300 fra '69 med AB-motor, forholdsvist nyt batteri, fabriksny generator med internt laderelæ (kørte oprindeligt med dynamo - skiftet af en prof. for 3 mdr. siden) og det hele er 12V.
Hvad gør jeg? På forhånd tak!
Mvh. Christian
Bordeaux VW1300(AB) '69