Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 CU motor projekt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) PBJensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lyder rigtig spændende. Har du evt. et link til hvordan man bygger det og tør du lufte dine ideer med hensyn til strømforbruget ? Hvis du får noget nyt til at lykkes bør du selvfølgelig overveje muligheden for patent mv. eller sælge ideen. Jeg spørger udelukkende som privat.

Preben

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har ikke rigtig nogen links, men jeg har brugt youtube, og en lille virksomhed som her er i landet der forsker i det.

Den som er igang på omegaen har et forbrug på 25 amp.

Idag kom mine flanger til topstykkerne.

29092009185.jpg
29092009191.jpg
top 1.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Idag blev der berarbejdet motor.

05102009202 v.jpg

-------------------------------------------
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Bobby
Hvem har bearbejdet det der?
Og regner du så med at købe det ombygnings kit til en W moor hos CSP?
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg står selv for alt arbejdet.
Konverterings delene laver jeg selv, da der bliver nogle dele som jeg vil ha på en speciel måde.

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og så kom der en "prop" til at bygge videre på.

Er det muligt at lave oliepåfyld her (billede 3) uden at ændre på de to underlæggende plader..?

06102009203.jpg
06102009206.jpg
06102009203ll.jpg

-------------------------------------------
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

bobby de kunne vel ikke lade sig gøre at købe sådan en prop af dig? eller en tegning?
Jeg skal ud i samme ombygning nemlig, evt sms 29707493.

mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Bay71 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad er det der giver den bedre brændstof økonomi med en Hydrogencelle?
Giver det en bedre forbrænding eller ?
Grundlæggende er jeg meget skeptisk, da energien fra afbrænding af brinten aldrig kan blive højere end den der bruges til at spalte vandet.
Så medmindre du har opfundet en evighedsmaskine??

-------------------------------------------
Mail:magnusdreyer snabela hotmail.com
Tlf: 40405554
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan da godt lave oliepåfyldning der, du skulle lave type 4 køling ikke ?,

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lupojesper
Egentlig er det individuelt for den enkelte motor, så det kræver næsten motoren, og så tager det et par timer, hvis motoren er fræst ned.

Bay71
Jeg må egentlig blive dig svar skyldig, det hele startede med at jeg lavede en lille enkeltcelle i rustfri et rødbedeglas, og der efter prøvede mig frem med forskellig løsninger. Det hele ente med den som du kan se på filmen. Og den giver flere km på literen (ca 1/3). Du har sikkert ret i forbrug kontra udvindning, men da motoren producere den energi som bruges til cellen, så er kombinationen af benzin og hydrogen det der gjorde ca 17km pr liter (hvilket motoren IKKE var det den var kent for før). Så alt i alt har jeg altså vundet noget på det.

hho
Det er en type 1 konvertering, så type 1 køling, men min tanke var de 2 underliggende plader jo er indrettet såen ca som en vandlås, og om det vil give problemer eller den underste plade skal ha et hul. ?

-------------------------------------------
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ingen problemer i at lave din påfyldning der, og du behøver ikke lave hul i de underste plader.

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svar hho og spring. Det giver lidt muligheder.

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der noget i forbindelse med stemplet her man skal være særlig opmærksom på..?

08102009224.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så blev blokken klar..
Så mangler vi bare en fragtmand med de nye dele.

09102009229.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Idag kom fragtmanden med noget af det som skal bruges til motoren.
(sgu næsten lige som JULEAFTEN)

13102009239.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så blev hullerne i orig. takthjulet revet op til 8mm h7 og der blev fræst plads til skiver og boldthoveder.

14102009243.jpg
14102009244.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige lidt opfølgning . Så er der blevet lavet indsugningstragte.

12112009260.jpg
13112009262.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så kom der net på kaburatorene.

20112009277.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er det ikke snart tid til en opdatering?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo der i har du ret, men venter med længsel på mine toppe. så her er lige lidt billeder et af motoren lige får der skal cylender på, og et af hvad der ellers sker mens man venter.

11012010341.jpg
13012010342.jpg
copy of spedo1.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Endelig kom mine toppe og det nye remhjul hjem så jed kan komme lidt videre.

11032010422.jpg
18032010425.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Mark S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Erik
Fint projekt. Hvor stammer din olie pind fra?

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

oliepinden er den orig. som er blevet kortet op og så er der lavet et lille rør (enden af det orig.)som løfter den lidt op.

-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Pil de der net af tragtene igen. De tar kun søm, skruer, cykler og lign. OG koster op til 6-7% i effekt.
Hvad har du renset blokken med? Den er da blevet ret pæn i overfladen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for rådet.. Først lampeolie så eftervask med 50% Asoren og 50% meget varmtvand (elvandvarmeren op på fuld drøn) Til Sidst slibesvamp ca korn 240.

-------------------------------------------

Reply »

You must log in to post.