Jeg har 2 målinger foretaget på samme dag på min gamle motor - målt med og uden net over tragte. Ingen forskel overhovedet.
Men ja det tager kun store ting og sager, men sådan er der nu engang så meget.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg har 2 målinger foretaget på samme dag på min gamle motor - målt med og uden net over tragte. Ingen forskel overhovedet.
Men ja det tager kun store ting og sager, men sådan er der nu engang så meget.
Må give Torben ret,-blokken ser fin ud,-ren og "sølv/alufarvet" i alle kroge...Du er en sand mester med en slibesvamp korn 240 ;)
Havde bare LIDT tid tilovers mens jeg ventede på at få lagt lidt større ventiler i.
;o)
Hvilken størrelse ventiler har du fået i topstykkerne?
41 34..
Okay, hvorfor ikke større når du nu alligevel er i gang? ...det koster jo det samme.
var det et skifte fra 39/33 til 41/34 på de samme sæder?
Valgte ikke at gå større da den forbliver 1971 bare med "høje" stempler. Nej nye sæder, og ja fra 39/33. Nu har jeg prøvet at lave en hurtig og billig så nu vil jeg "langsom" og dyr.
Hvad måler dit nyt remhjul i diameter? mangler nemlig et powerpulley til min...
174 mm ... 89 euro. CSP
Så blev der lagt 20mm i til størrer oliekøler. Og en prøvemonterring med den hjemmelavet gennerratorfod.
Smukt arbejde ! Fedt at se.
Ser da spændende ud ,men hvilket princip fungerer den efter ?
Hvordan har du indrettet den åndeboks? ...med ståluld, skilleplader eller hvad?
nå ingen gode svar, så må det være en forureningsfri modtryks udstødnings system , tænker den bliver populær :-)
holm2010 der mangler de 2 afgangsrør som først bliver monteret/skåret i når motoren ligger i, da jeg gerne vil ha de sidder ud for hvor de originale sidder.
2skt ø16mm studser til topstykkerne . 1 stk ø20mm studs til krumtaphus.
Sejt!
Du burde masseproducerer - de ville gå som SortGuld her Hinsidan ;-))
C
Så blev der svejst manifolde og karbu. monteret, så er det næste at få lavet noget træk til dem.
De karburatorer du har, er de fra en motorcykel?
Hvordan får du dem til at virke med hensyn til svømmerhus?
Det er vidst det man kalder for nytænkning på godt og ondt, noget lidt utradisionelle løsninger ,spændende om det virker nogenlunde fornuftigt og holder i længden . men kreativiteten fejler da ikke noget :-) spændende at se hvad du ellers finde på . Glæder mig da til at hører om det er noget der sparker røv så det er al arbejdet værd .kommer den på rullen når den er færdig ? held og lykke med det
Mcsndergaard
Karburatorene er fra en V-MAX , og det er en V4 motor, hvor kaburatorene står lodret.
Holm2010
Det kunne jo være hyggelig hvis det duede til noget, ellers er der jo altid den driftsikre 1200. Ja den må hellere komme på en rulle.