Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 CU motor projekt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvor store karb. i hullerne

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

synes " hyggeligt " er et sejt ord at bruge Bobby Green He He

Hvad forventer du af HK og moment med din opsætning ???

og hvad er økonomien i projektet ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Msndergaard
Kaburatorene er 36mm.

Holm2010
Håber på 90-100hk, og hvad angår økonomien,ja der er det vist løbet af sporet, er i hvert tilfælde holdt op med at tælle de penge der blevet brugt da det runede 15000.

-------------------------------------------
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

36 mm lyder ikke af meget,det normalt passende til en 1600 ccm
men nu er det jo spjældkarburatore og en 40-44 mm weber ville nok kører med en venturi på 36 mm . er det den sammenligning du bruger ???

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Een ting jeg har svært ved at forstå er, at "man" åbenbart har gode kundskaber udi at svejse og fremstille (mm.) Hvorfor så lave en udstødning nærmest så ringe som det er muligt, når man nu ved at en type 4 er ekstremt følsom overfor netop udstødningen ???
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu ved vi jo ikke hvad der gemmer sig indeni potten? ,men den er nu lidt skarp i bukkene og længden på Ca 33" pr afgangsrør opnås nok ikke her, ej heller cross over til at afhjælpe de afbrændte gasser ud . men mon ikke han har haft en tanke eller plan for sit arbejde, men det ser da meget fint ud og ruster da ikke

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

90-100 hk ? Hvad har du valgt af ccm,knast,komp,vendehøjde,ventil str. Er toppene blevet portet ? er svinghjulet lettet,er delene afvejet og afbalanceret . hvilken tænding bruger du ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ccm=1971, knast=web 163, komp=8,7-1, ventiler=41 og 34, vendehøjde=uændret, toppene er blevet slebet i både indsugning og udstødning for fjernelse af grater og skarpe overgange, udstødnings kanalen er blevet lidt størrer, std. svinghjul, afvejet/afbalanceret=ja, tændning forventer 009.

Måden Mikuni karburatore virker på gør at man ikke bare kan samline størrelserne med weber/delorto og ligende karburatore, man anvender i reglen mindre størrelser end man normalt ville forvente.

Jeg ved ikke om udstødningen er så ringe som mulig, men jeg ved at det er sådan jeg vil ha` den skal se ud. Og dur det ikke så er det på den igen.

-------------------------------------------
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor virker den motorcykelkarburator på en anden måde? og hvordan kan den få mere luft/benzin blanding igennem et mindre hul ? har de accererationspumper på ?
284/300 grader med 12,7 løft kan den udnyttes fuld ud med de små ventiler ? og hvad med fjedre ?
Der er masser af materiale/lærdom at finde om fremstilling af udstødning, til dit projekt hvis du søger i forummet. tror da hurtigt du kan vinde 50 % bedre virkningsgrad uden at prøve dig frem ,arbejdet er jo det samme :-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Holm2010: 284/300...... hvor får du de tal fra?

Jeg ser slet ingen problemer i hvorfor et sæt fjedre ikke skulle kunne følge med til sølle 12,7mm løft?! Man kan så altid diskutere om man kan nøjes med enkelt HD fjedre, eller om man skal ty til et sæt db. fjedre. Men uanset så bliver løftet intet problem i den henseende.

41/34mm ventiler er en stensikker combo - Jeg har personligt set et sæt 1700topper lavet om til 41/34 køre på en 1.8L og med lignende udstødningsløsning og std. knast gav den 82hk.
Jeg har også set et par 1800topper med 41/34 ventiler, let portede - som gav 160hk på en 2.4L. Type4 topperne har rigeligt store ventiler fra fabrikken, så til at starte med er det ikke dem der sætter begrænsningen. Jeg mener at kunne huske at et sæt 914 2L toppe kan give i omegnen af 180-200hk med std. str. ventiler (42/36).

Mht. karburatorer: så GÆTTER jeg på (aner ikke synderligt meget om Mikuni) at de er med en anden type gasspjæld, som ikke sidder i vejen når der er åbnet helt op for hanerne (som vi normalvis kender det), og alt andet lige så giver det noget bedre flow.
Har de venturi el. lign. lige som vi er vant til det på weber IDF/IDA/DCOE og Dellorto DRLA/DHLA osv. osv.? eller er det bare 36mm hul hele vejen igennem?

Jeg er helt vild med idéen om at anvende andre karburatorer, bliver spændende at høre nærmere om hvordan det kommer til at fungere.

Undskyld jeg blandede mig og svarede på lidt af spørgsmålene, men det er jo nærmest et fuldtidsjob hvis du skal sidde og svare på alle Holm2010´s spørgsmål alene ;-)

God arbejdslyst til jer begge :-)

PS. hvis ikke du laver minimum 90-100hk på den der, så er det sgu en ommer! ;-) det burde være en smal sag. Jeg gætter på 108hk :-)
/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser en web knast 163 har jeg fundet inde på deres side måske har jeg læst forkert.
fjedre spørgsmålet var ikke på hastighed men på sammenpresningen .

Rasser Jeg undskylder da min spørgelyst hvis det genere dig ,men er blot interesseret i udviklingen af projektet der jo er noget anderledes end standart løsningerne herinde
skal da nok lade være med at spørge yderligere ,nøjes med at følge projektet

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |


Rasser en web knast 163 har jeg fundet inde på deres side måske har jeg læst forkert.
fjedre spørgsmålet var ikke på hastighed men på sammenpresningen .

Rasser Jeg undskylder da min spørgelyst hvis det genere dig ,men er blot interesseret i udviklingen af projektet der jo er noget anderledes end standart løsningerne herinde
skal da nok lade være med at spørge yderligere ,nøjes med at følge projektet

Lars

Rolig nu, ingen grund til at tage det så nært.

Mht. knasten du har kigget på, så kan jeg kun se at en web163 er på 284 grader, hvor ser du at det er en "split"knast?

Mit svar på fjederspørgsmålet var også mht. "sammenpresningen" som du kalder det, og som nævnt ser jeg slet ingen problemer i det.
Jeg skriver så efterfølgende at man så altid kan diskutere om enkelt HD fjedre kan klare mosten, eller om man skal op i db. fjedre. Men det er som sagt en anden snak.

Synes blot at du med dine spørgsmål virkede en anelse mere kritisk end reelt interesseret i projektet, men det er så ikke første gang jeg har taget fejl :-) (første gang jeg tog fejl var i 1991, hvor jeg kom til at give en anden mand ret) :-)

/Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu svarer jeg så alligevel Rasser "Pis". jeg kom til at klikke på 163/86b
Mine spørgsmål er af ren interesse men også af noget kritisk karakter men mest fordi jeg søger svar på de mange "patentløsninger" der har været igennem projektet med .hjemmelavede blæsere ,hydrogen celler,speciel fremstillede dele ,motorcykel karburator og noget anderledes udstødnings systemer m.m . håber da Bobby green får noget fornuftigt ud af det,så vi alle kan blive klogere:-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |


Nu svarer jeg så alligevel Rasser "Pis". jeg kom til at klikke på 163/86b
Mine spørgsmål er af ren interesse men også af noget kritisk karakter men mest fordi jeg søger svar på de mange "patentløsninger" der har været igennem projektet med .hjemmelavede blæsere ,hydrogen celler,speciel fremstillede dele ,motorcykel karburator og noget anderledes udstødnings systemer m.m . håber da Bobby green får noget fornuftigt ud af det,så vi alle kan blive klogere:-)

"pis"? ..... pis fordi du klikkede på en forkert knast, eller pis af helvede til Rasser?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) virring Member
Skrev for 13 years siden | | | |

lidt op topic men hvor har du købt "flade" stempler og hvad er prisen ca.? og fedt projekt forøvrigt.

V/.

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Puh ha nu ville jeg lige se om jeg kan svarer på noget af det.
Der er ingen venturi i lige som der heller ikke er i en SU kaburator. 36 mm hul hele vejen igennem. Accererationspumper ja. Mikuni kaburatore har Johan person meget gode erfaringer med, det var ved et simpelt kig på han hjemme side, hvor han fortæller lidt om fordelene ved Mikuni, og lidt roden rundt på forskellige hjemmesider, der gav mig blod på tanden til at prøve dem.
Og ja efterfølgende har jeg da tænkt om der ikke skulle ha været dobbelt fjedere, men igen skulle det ha været en total racermotor, var der jo "meget" galt med den opsætning her. Det som jeg søger at lave her (som tidliger er nævnt) er en motor som er holdbar og god for en kvik overhalning.
Omkring udstødningen må jeg sige jeg har 4 rør på hver 27" og 36mm indvendig som er lavet som billedet.
Hydrogen cellen er næsten færdig men det må blive til et andet projekt, og dermed vente til en anden god gang.
Den hjemmelavede blæser blev erstattet med en "fabriksfremstillet" som var lidt bredere.
Under alle omstændighedder får jeg en del viden ud af det her. Og det har været interesant. ;o)

copy of udstd.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Virring ja det har jeg, Mahle stempler og KB cyl fra CSP. Prisen 752 eruo.

-------------------------------------------
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Her er så lidt om de "fladspjælds" karburatore JP anvender tvangsstyrede smooth bore som også bruges på racermotorcykler
http://www.mikunipower.com/HSR01.htm

Hvilken type er dine . vacumstyrede med butterfly spjæld eller hvordan ??
hvad havde du tænkt dig med strålen fra accelerations dysserne ,de rammer jo lige ned i manifold væggen har du en smart løsning til det ?

mikuni laver forøvrigt nogen meget fine efterligninger af weber carbs
http://www.mikunipower.com/PHH01.htm

We have specialized in Mikuni installations for car engines. We tailor make complete packages for most car types. The installation consists of an optimized intake system that includes intake manifold, rampipe, carburettors and air filter.

The carburettor - Japanese high tech - is equipped with a slide and a slide needle which gives a good response. The fuel system is divided in six steps that overlap in a supreme way. This makes jetting at various slide positions possible, a procedure similar to injection mapping. The carburettor is also equipped with an acceleration pump which can be infinitely adjusted. The slide in each carburettor is linked together by a joint steel shaft and consequently you get a perfect synchronization.

The carburettors are available in sizes 34,36,38,40,41,42,45 and 48 mm, drilled version also available. The construction with a slide instead of a butterfly and a venturi is the reason why the size in mm is not directly comparable with conventional carburettors like Weber, Dellorto etc.

The jetting is performed either in our dyno or in a chassis dyno.

http://www.jpmotorsport.se/e_default.htm

vw med mikuni.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bobby Green skrev:
"Og ja efterfølgende har jeg da tænkt om der ikke skulle ha været dobbelt fjedere, men igen skulle det ha været en total racermotor, var der jo "meget" galt med den opsætning her. Det som jeg søger at lave her (som tidliger er nævnt) er en motor som er holdbar og god for en kvik overhalning."

Dobbeltfjedre har ikke nødvendigvis noget med race at gøre, men til gengæld rigtig meget med holdbarhed at gøre! Hvis du vil have en holdbar motor, som du skriver, skal du da som minimum have HD enkeltfjedre, for at undgå ventilerne flyder, med den knast.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Warp: det var jo det svar jeg søgte :o)så det spændende hvad der er puttet i.
Nej Nok ikke en "race motor" men den kommer da til at ligne meget godt.
fortsat held og lykke med sagerne

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tror sgu jeg skal há gjort op med den motor.

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fik monteret nogle andre karbs idag, skal nu igang med noget træk til dem.
Er det 7mm gevind i enden af weberen..?

21022011817.jpg
21022011816.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er der nogle der har billeder af hvordan et drejegasstangstræk monteres, der tænker jeg på selve dreje enheden..?

-------------------------------------------
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Sådan et her eller hvad er det du mener?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej mit er ikke sådan et fint et. det er det man kan købe hos CSP som består af en lille vinge hvor på der monteres 2 gevindstænger med kuglehovedeled over til karburatorne.Og det er selve vingepartiet som jeg ikke rigtig kan se mig ud af hvordan det monteres på motoren.

-------------------------------------------

Reply »

You must log in to post.