Nej den giver ingen tips om montering og indstilling af den slags.
Jeg har en meget gammel udgave der nævner og kommer med en del forslag til tuning og bearbejdning af f.eks. topstykker.
Der findes en nyere udgave. Der er flere ting med, men stadig ikke noget om hvordan man får det til at køre.
Problemet med disse ting er at man kan købe sig fattig i karburatorsæt og knastaksler osv.osv. Men en meget stor procentdel af køberne har ikke gjort sig nogen som helst tanker om: "Hvad gør man når nu min nye motor springer i gang og kan køre ?"
Der er en grund til at en mekaniker står i lære i 3-4 år, selv om de i dag ikke lærer noget om karburatorer og tændingsanlæg med platiner.
Da jeg var i lære rodede vi jo dagligt med f.eks. type3 og 4 med to karburatorer. På værkstedet blev arbejdskortene hængt ud på en tavle og så kunne vi selv vælge opgaverne, så at sige.
Jeg tog med fuldt overlæg tit de biler der havde problemer med motorgang. Og det lærte jeg en masse af.
Man kan gøre meget inden opstarten af en motor med to nye karburatorer. Indstilling og udmåling af svømmerhøjder, accellerationspumper, og man kan også se om speedertrækket bare giver så nogenlunde ens gas.
Når man så har indstillet tændingstidspunktet, så vipper man lige med speederen og ser om accellerationspumperne pumper en stråle benzin ind. Det bør de gøre hvis der er benzin i svømmerhusene.
Så er det bare at holde et par millimeter gas og dreje nøglen.
Wrroumm ! HÆ, så er der liv og medens man lige varmer den op kan man kigge ned i karburatorerne og se om de f.eks. løber over fra svømmerhusene, se om tændingsavanceringen gør som forventet osv.
Når den så er varmet op, så den kan gå tomgang skal man til at indstille karburatorene. Men her det så at erfaring kommer ind i billedet. Nu skal man til at se, lytte og føle. Og det kan svære svært at lære andre, især via en PC.