Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ingen gnist??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Warp. - Jo, det kan der faktisk godt, så længe nøglen ikke drejes i "start" Det kunne godt være bundstykket der er stået af, selvom det er tvivlsomt, eftersom det er kommet i forlængelse af en udskiftning af genrator. Jeg tror mere på en manglende stelforbindelse til motoren.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bfp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Burde man ikke kunne sætte rotoren ud for cylinder 1. (og montere tænddækslet igen)
Og så måle med ohm-meter fra tændkablet der sidder på midten af tænddækslet, ud til enden af cylinder 1's tændkabel? Der skal vel max være 5-7Kohm vil jeg skyde på, alt efter hvilken rotor, hvilke kabler osv..
Derefter er der kun tændrøret tilbage der kan være defekt..
Eller som Farmer skriver, steforbindelse til motoren mangler, eller måske stellen på tændspolen..

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Farmer: I det tilfælde ville starteren vel heller ikke køre rundt??
bfp: Nej det kan du ikke da der ikke er fysisk kontakt mellem rotor og terminalen til cylinder 1 i fordelerdækslet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) bfp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

warp -> Ja det er da rigtigt - hehe, en lille tankebøf.. Hmm.. Så må man måle rotoren for sig selv. Og kablerne for sig selv..

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mine penge er også på kullet i dækslet som Gustavsen skriver.
Hvis det er blevet skubbet op i i dækslet er det ikke sikkert at fjedren ikke kan skubbe det frem igen.

Prøv med det gamle dæksel.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) TLS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej har du fundet gnisten

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

den gnister ikke nej og det kul i snakker om fjedrer fint jeg vil tro det går 5mm ud eller lign

(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan man måle om spole og kondensator virker?

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1)Læs min forklaring på hvordan du tester spolen igen.

2)Der skal komme gnist, også selvom kondensatoren er afmonteret.
Dens funktion er først og fremmest at forhindre at platinerne hurtigt bliver brændt på kontaktfladerne.

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skal ledningerne bare side som de plejer birke?

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej.
Prøv at pille spolen helt af, sæt plus og minus direkte fra et batteri og se om du kan få spolen til at give gnist på et tændrør der har kontakt til stel
(batteri skal også have minus til stel).
Pas på fingrene, der er mange Volt i tændrøret.
Tjek at det er en GOD stelforbindelse fra batteri til stel.

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay hvad er forskellen? hvis jeg sætter et tændkabel på spolen med tændrør og holder den mod stel og drejer nøglen er det vel det samme?

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmmm, måske !
Virker det på den måde er det jo fint.
Virker det ikke har du stadigvæk ikke udelukket muligheden for at det er en dårlig stelforbindelse der driller.

Derfor foreslår jeg at du prøver at "isolere" hver enkelt komponent og teste den.
Virker den, når den er isoleret, så må fejlen vel være et andet sted...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hva´så har du fundet gnisten. Eller bestemte du dig for at lave en tunet motor i stedet ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har ikke haft tid. Men ska ud og prøve rådene af i garagen i weekenden

(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu har jeg prøvet dette:
og tage tændspolen af. Sætte en ledning fra plus på spolen til plus på batteriet, Mens der sidder et tændkabel med tændrør på stel i tændspolen sætter jeg en ledning fra minus på spolen til minus på batteriet i nogle sekunder og derefter fjerne den. Der kommer ingen gnist ved tændrøret som er mod stel. Når jeg sætter minus ledningen på batteriet gir det en gnist og det ryger lidt mens jeg holder den på. Er det spolen der er kaput eller mig der gør det forkert?

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis tændrøret er forbundet til tændspolen med en tændkabel OG lagt til stel så skal der springe en gnist i det øjeblik du afbryder minuspolen på spolen sådan som du beskriver.
...hvis ikke det sker er der 3 muligheder for fejl. Død tændspole, fladt batteri eller dødt tændrør.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

AARRRR. nu prøvede jeg med spolen fra min golf 2 stadig ingen gnist. og nu gnister den heller ikke imellem platinerne mere!.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu har jeg endelig fået gnist MEN gnisten sprænger ud til kanten af tændrøret som om gnisten ikke er kraftig nok. Hvad kan det skyldes? er min generator sat ordentlig til? hvorfor går det tykkeste kabel på stel? det skal det måske?(billed kommer)

billede0175.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tro mig, hvis den tykke ledning til stel, også er rød, så er vi flere der undrer os over at den er forbundet til stel.
Snyder billedet, eller ser dit ledningsnet ud som noget der trænger til at blive skiftet ud ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ledningsnettet er fint er det sat ordentlig sammen?

(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er der ik nogen der lige kan spotte om det er rigtigt?

(permalink) TLS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej her på dette links kan du
se strøm diagram
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php

http://www.vintagebus.com/

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) nivolo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg kan ikke finde nogle diagrammer med 5 ledninger kun med 3

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Billedet er fra min egen bil. Den gul/røde har ikke noget med sagen at gøre. Den er til olietemperatur på min bil.
Min har så egentligt kun 2 ledninger til dynamoen. Hvis din har tre, bør den sidste være en stelledning (brun) Den skal så sidde i det lille gevindhul på dynamohuset.

img_1958.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.