Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ingen gnist??

Tags:
No tags yet.

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nivolo, kan du ikke tage et billede (med makro!) af tændrørene så vi lige kan se dem?

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er ikke lige i nærheden af bil. vil du bare vide farven?

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Farven er da en start...

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

de er mørkebrune

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så er der sat 4 nye tændrør og tændkabler på. Nu kommer den med en svag gnist, men den springer nu ud til spidsen af tændrøret. Hvis man prøver og starte den så sker der intet. Ingen skud eller lign. Men der kommer røg ud af udstødningen. Hvad kan problemet være?

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg sidder da her og får lidt halvdårlige nerver på dine vegne..

Gør sådan her, og KUN sådan her:

Fjern kileremmen.

Fjern ledningerne på generator/dynamo. Jeg kan ikke huske hvad du kører med. Isoler dem med tape så de ikke rammer noget.

Fjern ledninger på tændspolen.

Find nu den ledning (originalt sort) som har +12 V når du har tænding på bilen. Den sætter du på + eller 15 på tændspolen.

Tag ledningen fra platinerne og sæt på - på tændspolen.

Tag låget af strømfordeleren.

Drej motoren indtil topmærket på remskiven peger lige op, OG rotoren peger mod et lille hak i kanten af strømfordeleren. Hvis rotoren står direkte modsat hakket, så skal du bare dreje motoren 1 omgang mere. Hvis rotoren ikke står helt ud for hakket, så drej fordeleren lidt.

Sæt låget på igen.

Kontrollér IGEN tændkablerne. Kablet til cylinder 1 skal sidde der hvor hakket i strømfordelerkanten er. De næste kabler sætter du i fordeleren i urets retning, og rækkefølgen er 1-4-3-2.

Tag luftfilteret af, og kig ned i karburatoren. (hold det øverste spjæld åbent med en finger) Tjek at der kommer et skud benzin når du hiver i gassen.

Træd éen gang speedren i bund og start.

Stop den igen, og begynd at montere ledninger og rem igen. Hvis den så ikke starter, er der noget galt med tilslutningen.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det skal jeg prøve imorgen mange tak for svaret

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad så?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

den køre sku nu. Mega mange tak for hjælpen. Tændingsrækkefølgen var forkert hvilket jeg ikke forstår. Tændingen er taget fra en 1200cc motor fra mexico. Har de en anden tændingsrækkefølge?

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var godt det lykkedes for dig og rart at få en tilbagemelding, især for VwAnders som gav sig tid til at skrive en meget udførlig vejledning.

Tændingsrækkefølgen er den samme, 1-4-3-2 (som der også står på din generator-/dynamofod.)

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var sgu da dejligt at høre!

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kan ikke rigtig forstå det syntes jeg har været meget omhyggelig med ikke og lade det ske. motoren skyder ved fuld gas nu når den køre og selve bilen køre meget langsom. Er det bare og prøve sig frem med og dreje tændingen? har prøvet og stille alt på karburatoren det hjælper ikke

billede0211.jpg

(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har fået afvide af en at problemet kan have været pga nogle modeller har en tændingsrækkefølge hvor alt er rykket en gang med uret. Er der hold i det?

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den med tændings rækkefølgen holder ikke!

Du skal have stillet tændingen men det er ikke godt nok at dreje løs i blinde, og en karburator kan ikke justeres uden at tændingen er korrekt. Det hedder først ventiler(kold motor) så tænding og kaarburator(varm motor).

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det her er virkelig ment i den bedste mening, så lov mig ikke at tage det ilde op......

Nu hvor du har fået skruet og stillet på det hele, så trænger din bil og motor virkelig til en ordentlig grundindstilling og efterfølgende justering. Det er umiddelbart min vurdering at du trænger til lidt hjælp med at få det gjort (denne tråd taget i betragtning). Er der ikke nogen i nærheden af dig der kan hjælpe med det?

Normalvis ville det tage en som eks. vwanders, maksimum 5min at finde det problem du har haft efterfølgende få den til at køre igen.

Du svarede aldrig på mit svar tidligere her i din tråd, så jeg prøver igen: "hvor i landet bor du? jeg vil gerne hjælpe dig hvis du bor i nærheden.

Vh Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nivolo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg bor i esbjerg. Kan godt se din pointe, men jeg vil selvfølgelig gerne lære det. Ventiler, tænding og kaburator har jeg stilt på før (på grundforløb som mekaniker). Hvad skal afstanden være ved ind ug uds? og kan man kun stille tænding med sådan en "stroboskop ting"

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv at se om ikke der er en i nærheden der kan hjælpe dig igang, og svare på alle de spørgsmål du måtte have.

Det er ikke alt man kan lære selv, nogle gange er det bedst at lære fra en anden - men det første du kan gøre er da at købe reperationsmanual, der står det hele fint beskrevet (mål, data og arbejdsmetoder).

Men 0,15 på alle ventiler, stilles på kold motor! - så er den i hvert fald i vinkel

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der bor flere i Esbjerg og omegn som også er herinde,hvad med VW klubben(VWWest heder den vist)måske melde sig ind der

West

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ang bøger kan disse anbefales, er dog på engelsk.

Den første er meget underholdene, og har de fede illustrationer.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/1566913101/ref=sib_rdr_dp

http://www.amazon.co.uk/Volkswagen-Beetle-Workshop-Service-manuals/dp/0856964948/ref=sr_1_fkmr1_2?ie=UTF8&qid=1265053322&sr=1-2-fkmr1

TeddyC

PS. og købes de i england er de billige da der ikke er moms på bøger der, og kursen er lav på pund.

-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.