Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svær at holde i live når den er "mellemvarm"

Tags:
No tags yet.

(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej!

Jeg døjer for tiden med et problem der kan beskrives som om chokeren slår for tidligt fra.

Jeg kører med en 1200 med generator. Det betyder at jeg har måtte hæve karburatoren for at den kunne være der. Som følge af dette har jeg været nødt til at montere et "t-hansen chrome k&n" filter. Ellers er motoren standard med pic 28-1.

Bilen starter efter et par sekunder på starteren og et par dap på speederen. Den kører fint de første 2 minutter (med højt omdr. grundet chokeren) men bliver derefter super svær at holde i live. Tomgangen falder til fiskekutter-niveau og man skal bruge accelerationspumpen for at få den op i omdr ved lyskryds mv.
Efter 5-10 minutter er den dog fint med og tomgang er normal igen.

Karburatoren er renset før den kom ud af vinterhi men jeg tjekker lige tomgangsdysen for en sikkerhedsskyld.

Er der nogle bud på hvad det kan være. Jeg formoder det er karburator relateret og ikke tænding da det konsekvent opstår når bilen, som sagt, er "mellemvarm".

Jeg har prøvet karburator sprit igår uden held.

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

6v chokerelement der nu kører på 12v?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Karburatoren er PICT 28-1
12volt element og chokeren virker fint. Hmm kan man spænde den hårde op? Der er ingen indikations streger på huset. Den er justeret op så spjældet lige lukker til og så et gram mere.

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan altid prøve at justere den lidt efter gefühl. Bare den er lukket ved kold motor, og helt åben ved varm, så skulle det være i orden.
Så ja du kan godt "spænde den hårdere op", der er et rimeligt justeringsområde på den.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Men af med det filter der, og så på med et std. igen. Det var nok det første jeg ville gøre. det må kunne lade sig gøre at få plads til et std. filter, ellers må du banke det i form indtil det kan være der :)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Problemet er at det rammer klappen... Jeg er modstander af k&n lorte filtret... Men synes det er bedre end intet filter :)

Man kunne måske banke på det originale men det er lige på kanten der hvor den slutter tæt med låget.. Så det vil nok ende i noget utæt lort..:(

Ved ikke om stand-offs vil kunne klare skærene. Jeg synes ikke jeg vil ofre penge på det ligesom jeg heller ikke er helt sikker på om looket klder.

Jeg tænker lidt om jeg skulle køre motoren varm så den er helt åben og så spænde op indtil den begynder at lukke igen.. Og så vente og se hvordan det virker på den når den er mellemvarm..

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

af med cholerelementet og læg det i fryseren mens du blæser din karburator igennem og grundindstiller den. Chokerelementet monterer du til sidst og når det kommer fra fryseren er det som at spænde den "hårdt op".

Grundindstilling er din ven hvis en karburator ikke virker :-)

her er lidt du kan kigge på

http://vwnettet.dk/topic/162380

http://vwnettet.dk/topic/160882

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har grundindstillet den efter jeg blev nødt til at montere det filter der...

Jeg har luret de to emner der.. Og har sådan styr på hvordan det hele fungerer efterhånden.

Jeg tror dog jeg vil ofre et accelerationspumpe kit.. Den sveder en lille smule deromkring. Ikke meget men nok til at det er en kontrol værd...

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja men det kan jo også være at den bare er slidt op den karburator du kører med. Defekt acc.pumpe giver ikke de symptomer du beskriver, men det er da altid en god skifte så den bliver tæt. Du har ikke en anden karburator du kan forsøge med???

Et longshot kunne være falsk luft

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ikke slør i spjældakslen men man skal jo aldrig sige aldrig.

Jeg har luret lidt på det med falsk luft, synes alt virker tæt.. Er det klassikeren med diesel start eller noget andet sjovt på spray og se om omdr. ændrer sig?

Det irriterer mig bare at vognen kører fint ellers... Starter fint varm og kold. Det er som sagt bare som om chokeren slår fra for hurtigt.

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Scharling Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Forvarmer rør kokset til? ellers køb en ny karburator, du bruger timer på at løse problemet. Og en helt ny koster 1-1200 kr. og så justere du lige alt når du er i gang. ventiler osv.
Eller find en anden god, men brugt karburator.

Ellers brug en stor hammer, hvis det ikke hjælper, så brug en større hammer :)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com

Reply

You must log in to post.