Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Men In Bugs Dynoday #6 - 2010

(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg står også klar til at få min Buggy på en tur hvis det er :)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk billeder og video!

Sidder desværre nok med en kølig til Le Mans!
God dag til alle! ;-)

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) magiske Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Frosty! Du får desværre chancen.... For jeg får ikke min tagødelagte med alligevel... suk suk... For et par uger siden slog det klik i øverste etage,(hmmm... der er vist noget længere siden :) , og jeg besluttede at renovere mine gamle ida´er.... (de bliver sku noget dingel med alderen!)Nå, det korte og det lange er at jeg fik ødelagt en af akslerne.... RASGU!!! OK, træk vejret dybt og tæl til 10..... sådan nogle kan jo købes flere steder..
I sidste uge fik jeg så dele hjem fra CSP og eurocarb! Så får den store stygge Ulrik (aka. Thomsen machine) oliefingre i delene, I får ET gæt hvad meldingen blev... WHAT THE FUCK.. SHIT PIS SKOD!!!! Er der pinhole i akslen til acc pumpe-armen? er den oval der hvor lejerne skal sidde? er den under mål det samme sted, så spjællene rigtigt kan holde en fest i den arme carburator? er den længere end orginalen imellem lejerne? I går skrev jeg så en noget syrlig mail til eurocarb hvor jeg i hovedetræk forteller at jeg sender derres 3 klasses aksel retur, og spørger om de har en 1 klasses aksel på programmet de kan sende tilbage!? I får ET gæt hvad de har svaret idag! Det er skam webber de køber af og det er skam webbers alm. standart!!!!?!??? (vi diskuterede bla. tolerencer). Der skulle vel ikke være nogen af jer der har , eller kender nogen der ligger inde med en gammel org. en de vil sælge til en stakkels fummelfinger der har ødelagt en af hans egne?!!! HMMM... Jeg er så glad og tilfreds at jeg bare må skrive noget mere om de LORTE ting man er så heldig at kunne få LOV at købe for tiden... Egentligt burgte jeg starte en ny tråd, bare for ikke at shanhaje MIB'ernes... Undskyld!

Mads Ibsgaard.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey Mads - sørgelige nyheder med de stumper :-(

Prøv evt. Art Thraen http://www.aircooledengineering.com/products.html - han bliver nævnt flere steder som den ukronede konge af IDA renoveringer.

Måske han har noget, eller evt. et tip om hvor de findes.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Endnu en grund til at jeg kun handler ved Eurocarb når alle andre muligheder er udtømte. Selv deres dyser passer sku ikke i str.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) magiske Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Rasmus, tak for tippet! har nu forgæves søgt at sende ham en email.... Er der nogen der ved om der er broblemer med hans email, eller er siden forædet?!???.... AAAAAAAAH.... Jeg er desperat! :( I må altså meget undskylde at jeg bruger Jerres tråd!
V.H. mads

(permalink) bang Member
Skrev for 13 years siden | | | |

mads.. du kan jo altid købe mine 51,5mm ida så du kan få noget skub i den mouse motor.. ;o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) magiske Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå, nu fik jeg den sent! Gribel fik mig overtalt til at sende en mail til jaycee også... mange tak for rådene! og Bang, jeg tror jeg vil lede efter grænsen for et sæt originale 48'ere med min mussemotor. :)

Mads.

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ak ak ak, bliver desværre nødt til at indse at jeg må framelde min...! Håber der er en anden der er klar..?

Det skyldes at min kobling nu ikke længere kan overføre max. momentet fra motoren..

Egentlig er det jo kun et tegn på at motoren fungere som den skal, hvilket da også er tilfældet. Var på fyn igår, og den kørte upåklageligt.

Men en egentlig effekt-/momentmåling vil jo ikke kunne gennemføres, før en ny/størrere kobling bliver monteret.

Øv - havde ellers set frem til dette..

Henrik

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Henrik. Det tror jeg godt han kan. "vi" måler den bare i 3. gear. Der glider den sansynligvis ikke. (Ellers har jeg muligvis trykpladen der kan hjælpe dig. Ring lige.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er kommet en åben plads på rullefeltet på lørdag så hvis der skulle være én enkelt som ikke nåede at få meldt sig til i tide så har du chancen nu! Se første indlæg i tråden for kontaktinfo.
(Hønse du er stadig på listen indtil du lige finder ud af om det er go eller no-go med den kobling)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har talt med Laulunds Auto.

Det er muligt at foretage en mellemgas måling. Men max moment kan jo ikke måles, når koblingen ikke kan overføre dette.. Og dermed heller ikke blandingsforholdet herved.

Og det synes jeg er lidt tamt - det er enten eller.., så - desværre - vælger jeg at trække mig. Ærgeligt, for motoren kører ellers rigtig fint.

Henrik

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

@Henriksen: Helt i orden.
@alle andre: Så er der en fri plads. Hvem skal have den?

Update: Alle pladser er nu besat

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) ROEN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hva' så - hvor mange smider en hjelm i bilen og fortsætter til racedays i Hobro ?
http://vwnettet.dk/topic/165703
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=33443
http://www.racedays.dk/
- Ja jeg spørger bare ;-)
mVWh
Rolf

-------------------------------------------
VW Klub Nord
(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En paraply er nok også en god ting at have med i buggyen :-)

(permalink) ROEN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pjat med dig Per - det er da bare et spørgsmål om at montere kalechen ;-)

-------------------------------------------
VW Klub Nord
(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kalechen skal på arbejde i IKEA :-)

(permalink) Johnny Member
Skrev for 13 years siden | | | |

fanme godt man kører i lukket bil med det vejr de lover ... og godt der er go plads på værkstedet hos laulund ... :D

Man gider jo ikke hygge en hel dag over de gamle vw'er ude i regnen ... :)

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er der en eller anden der har sådan en tang til at klemme spændebånd sammen med, som de vil tage med i morgen? Håber dog på at få det løst i dag :-) Men man ved jo aldrig...
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja det ser ikke godt ud med vejret... så må hellere tage en presenning med til buggy :/

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk vi starter en time tidligere end normalt i år. Første bil bliver rullet kl. 09.00 Der vil som altid være kaffe og rundstykker til de morgenfriske.
Vi ses i morgen...

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og vi starter ud med de store kanoner, så se at komme ud af sengen i ordentlig tid hvis i vil opleve det!!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er min en stor kanon:) haha

(permalink) Jensen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vejret ser da ud til at være med os.

byvejr-9530.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej Gregers, din er en lille skyder ;-) (siger din kone ikke også det?)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.