Hva ville du anbefale. Om en t3 også bliver for stor
Hva ville du anbefale. Om en t3 også bliver for stor
Hmm, Er det en 2L du vil tryklade?
Hvad er dit mål med hk?
Har du læst lidt på shoptalkforums.com ?
Der er nogle folk som har en masse erfaring.
Jakob
hvor svært er det at bygge sprøjt på en bug der skal vel bruges noget ecu noget
De ældste indsprøjtnings systemer var vel rent mekaniske, så der kan du slippe for ECU ?
Er dog ikke sikker på at det er en god ide sammen med trykladning...
ok så skal man vel ha et nyere megasqirt system
Der er lavet en del gode bøger som beskriver systemet gennerelt.
Det giver et godt indblik læse sådan et par stykker:)
Men ja de første var rent mekaniske, meeeen jeg nok anbefale at man holder sig til de elektriske. Tiden er løbet fra de mekaniske ting.
Crenne: Hvor svært det, kommer meget an på hvem du spørger, samt hvilken viden og færdigheder man selv har.
Nogle siger det "bare" er at smide en turbo på og så afsted.
Det er efter min mening ikke den fulde sandhed. Den ene ting tager ofte den anden med.
Så man skal ikke gøre det fordi man tror det er billigt.
Jamen regner kun med 200hk så tror da måske det ville være overkill med en den gt 28 men nu ligger det jo bare og er ny ude i garagen :-D mekanisk indsprøjtning er ogsÅ såkaldt k sprøjt
Jeg har måske noget du kan bruge, hvis du er interesseret?
Hmm en gt28, er måske lige til den store side, men mon ikke det kunne køre? Om det så er optimalt ved jeg ikke lige.
@Crenne: Jeg kan kun anbefale at gå i gang med Megasquirt, men vær forberedt på at det kræver mange timer at sætte sig ind i og få til at køre, hvis du starter helt fra bunden.
Har man tilgengæld en interesse i EFI er det et super sjovt projekt hvor mulighederne næsten er uendelige.
Mit bedste råd er, start med at læse manualen her: http://www.megamanual.com
2,0 type 4 turbo sammen med en Web 119C turboknast. Det funker godt sammen, og er netop ikke så vildt omdrejningsmæssigt.
T
@Farmer: Hvad er forskellen mellem 119 og 119C? ...kan ikke se det på Webcams hjemmeside nemlig
jamen syns nemlig det er spændende at rode med el osv , så det kunne da være sjovt at gå igang med
er der ingen der køre turbo med kaburator.kan se de fleste vælger sprøjt
jeg har en motor med komplet opsætning altså kaburator med carbon seal turbo
den ville jeg renovere og køre med (den har kørt)bla fordi jeg hader el
men hvis det kun bliver et stort problem gider jeg ikke smide penge den vej
det var kun 100-120 hk jeg var ude efter på 1600 ccm
claus
@Farmer: Hvad er så forskellen mellem en Web 118 og 119? (i et sprog til mig som ikke har forstand på knast) :)
jo jeg køre karb og turbo..
folk for det til at lyde svære end det er.. i skræmmer jo folk væk..
turbo er ikke svært, men det ender som regel i lort hvis folk begynder at spare de forkerte steder.. det vigtigste er efter min mening tænding.. tændingsbanken = død motor..
et sæt msd kan snildt være med til en turbo motor det er som at bygge med lego.. så kunne man evt lege lidt mere med enten en karburator eller noget mekanisk indsprøjtning.. når så opsætningen virker kan man jo gå over til noget fuld justerbar sprøjt.. problemet er tid man køber noget alt for avanceret ecu som ingen rigtig ved hvordan man justere 100% så ender det med man køre rundt med noget som lige mangler den sidste justering og så kunne man lige så godt køre med karb og msd..
det er ikke raketforskning vi har gang i..
200 hk er inden for rækkevidde med rimelig mild setup..
du skal passe på du ikke får en for doven motor med turbo hvis du går for langt ned i komp..men knasten har meget at sige.. jeg er godt imod hvad alle andre siger og gået op i 9,5:1 i komp og knasten har meget åbning men det er også en racer motor der kun køre 400meter af gangen.
bang hvilken opsætning køre du med??
Warp og boloch.
"C"et indikerer at den er på et andet end std lobe center. Til turbo ville jeg vælge 112 LC, ligesom den Bloch har i sin. Den knast er dog lidt skrappere.
T
Er det ikke en Web 218 der ligger i min? Det også den de anbefaler til turbomotorer.
Jeg kan ikke lige finde 112, på deres hjemmeside.
Så tar vi den lige en gang til for prins Knud:
"C"et indikerer at knastakslen er på et andet end std lobecenter. Normal lobecenter på en VW type 1 & 4 knastaksel er 106-108 grader. Når man laver turboknaster ændrer man ofte lobecenteret opad, for at minimere at turboen blæser brændstoffet lige igennem so to speak. Bloch´s knastaksel er en Web 218 på 112 gr. lobe center, forkortet "LC".
Til dragrace er det ikke altid man øger LC. Det kommer an på set upét. feks Bangs som er sugeturbo har man behov for mere manifold vacum for at holde gang i luften så brændstoffet ikke kondeserer, (pga. meget mix i bevægelse)
Det samme gør sig i en vis udstrækning gældende, hvis man bruger sugeturbo til gaden. Tricket med sugeturbo til gaden er, at have så lidt indsugningrør som muligt, samt at få tværsnittet på indsugningen matchet resten af motoren, så man derved får det kvadrat der er påkrævet for en given effekt, men osse kan holde mixet i bevægelse under dellast. Dernæst skal man lade være med at falde for fristelsen til at købe en stor (billig) Holley Double pumper karburator til at suge igennem. Den kan give en masse brændstof, ja, men den er næsten umulig at have med at gøre på alt andet end fuld gas. På mindre motorer, op til ca. 1914ccm. er en Holley/Weber 32/36 DFEV karburator et godt valg, og kan levere varen til op til i omegnen af 160 hk. Derefter er storebroderen (Holley 500) eller en vandret 40 mm. DHLA/DCOE et bedre valg. Men det et et problem at få bagklappen lukket med DCOE/DHLA karbs. Det kan du godt med Holley 500éren.
Okay, mange tak. Så blev jeg da lidt klogere.
Man får jo ikke noget at vide hvis ikke man spørger:)
You must log in to post.