Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lars´ buggy projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja kan godt se hva du mener. er bare gået efter 9:1 da jeg samlede den da jeg troede den kunne køre med den komp. på stadard knast,
men ja hvis den kommer til og tændingsbanke osv, så er det jo nemt og løsne de 16 bolte og smide en shims mere under.

hvis jeg ligger en under så bliver min komp. 8.8 : 1 er det stadig formeget? så er min vende højde 1.4

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Warp.
Du skriver at man kan lægge et par shims under cylinderne, hvis komp. er for høj, hvor kan man købe dem?

K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Lars: De fås i forskellige tykkelser så du kan ca. få det som du vil. Jeg ville nok prøve at at ramme 8.3:1 og måske maks 8.5:1 hvis det var mig ...og det er stadig højerer kompression end standard.

@Red Bug: Farmer har dem helt sikkert, Kit & Buggy er også en mulighed.

Men husk nu lige at når man lægger shims under cylinderne så ændre man på vippetøjsgeometrien så stødstænger og shims under vippetøjet skal udmåles og justeres igen.

Hvis ikke vippetøjsgeometrien det er noget I har kigget på efter I fik fræst jeres toppe er den helt sikkert i skoven og bør rettes alligevel.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad er forskellen på at lægge shims under topstykker og løfter kontra at lægge en 2239 knast i, som T nævner, og er der noget man skal tage højde for ved ny knast?
Hvor kan man købe sådanne en knast og hvad er prisen?
På forhånd tak for jeres brugbare tips.

K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

@Red Bug: Forskellen er at der er mere arbejde ved at lægge en helt ny knast i. Du skal skille blokken ad for at skifte knasten og samtidig skal du også have nye løftere i. Desuden skal du også lave nye stødstænger i den rette længde og justere geometri (dette gælder nok også selvom du ikke skifter knast.)

Lige for en god ordens skyld så skal du ikke lægge shims under topstykkerne som du skriver, men under cylinderne i stedet.

Det lyder som om det kunne være fornuftigt at alliere sig med en der har lidt erfaring med at bygge motor når du går i gang med ombygningen. Det er ikke nogen kritik, men blot et godt råd for at undgå at lave alle de gængse fejl.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej warp.
Tak for oplysningerne, og nej, det modtages ikke som kritik, tvært imod.

Selvfølgelig er det under cylinderne de chims skal ligge, samt stødstænger skal have rette længde.

Skulle dette ikke virke, ja så lægger jeg en anden knast samt løftere i.

VWenlig hilsen
K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så er der sket lidt igen. har fået samlet motoren med blæseskjold osv, mangler bare nogle olieslanger og karburatorer, og så er det næsten klar til opstart, bliver deligt og få lidt mere moment.

img_1077.jpg
img_1079.jpg

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så skete der lidt igen, olieslanger er blevet lavet, de skal lige en tur forbi torben og presses,( så vi er sikre på de holder ikke thomas ;))

fik os tilpasset / pyntet lidt på udstødningen samt fik monteret en MC potte.

img_1085-999.jpg
img_1098-999.jpg

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Lige en smut forbi Farmer

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så skal der bygges større motor, har lige indkøbt et 96mm cylenderkit og en 71mm krumbasse, så rammer en 2056ccm,
men er stadig i vilrede om hvilket knast jeg vil have, er ude efter en som "går amok" omkring de 3-4000omdr og så op til 6000 omdr, har tænkt på en web 494, men er lidt bange for den er for doven,
hvis der er en som ligge inde med en som kunne falde i min sag, så må i meget gerne give lyd fra jer,
eller hvis i har ideer til en som kan opfylde mine krav ;)

mvh lars

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så er det tid til der skal ske lidt igen.

Er træt a at det er så bøvlet og montere og afmontere motoren i Buggy'en så har besluttet og lave et aftageligt bagpanel.
Og bytte de 6 baglygter ud med 2 diode lamper istedet,

Men ja kan ski ikke få mig selv til og skære i den, for når der først er skåret så er der jo ingen vej tilbage, og lige nu er det jo bare nemt og køre og køre og køre :)

Men her er lige et billed, og så tager jeg mig mod til til imorgen, hvor jeg begynder ødelæggelsen a bagenden :)

image.jpg
image.jpg

(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad er det for nogle fælge du har på? Hvad er målene på dem? 4x130? Ig hvad med ET?

Hvor er de købt? Og pris?


Reply

You must log in to post.