så er vi kommet lidt videre med type 4 motoren,
fandt ud a der sad 1800 s toppe på den med nyrer styr, så det var lækkert,
der sad så 1700 cylender på, hvilket jo ikke rigti passer sammen, hvilket resulterede i at den var kommet en form for kant i toppene,
så de røg afsted til farmer for at blive fræst.
fik anskaffet mig et 1800cylendersæt komp, kommer til og ligge på ca 9;1 med en vende højde på 1,2mm
stempler afvejet inden for 0,2 gram
knasten er den som sad i da jeg købte den,
målte på div, andre knaster og den som sad i havde umildbart det højeste løft, så den kom i igen,
krumtappen blev målt og lejer tjekket, og alt blev samlet igen,
selvf, blev alt samlet med nye pakninger og pakdåser,
så købte jeg 2X skjolde a VWKarsten så lige skulle tilpasses inden de passede ordentli, de er nu blevet støbt enextra gang for bedere håldbarhed, og så skal de males sammen med blæsehus osv, i rally sort.
karsten fik lavet en (oliekøler befæstigelses klods med udtag) eller hva vi nu skal kalde den til mig, selvf, med lidt hjælp fra mig, ;) ikk karsten? hehe
klumpen bliver så skruet sammen med oliekøleren, som så bliver boltet på blæserhuset, så der kun vil stikke 2x studser ud a blæsehuset til olieslangerne.
også efter mål fra karsten fik jeg lavet en generatorfod i alu, som skal pudses osv, så den bliver pæn, men ideen fungere perfekt.
motoren får mine 36mm dellorto, fra min gamle 1600motor,
og så den rustfri udstødning (se tidligere billeder)
bliver spændende og få den med til esbjerg og se hva den kan lave, håber/regner med 85hk