Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lars´ buggy projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

takker, så lige din video, det får jo en til og blive helt depri over det vejr vi har, vil gerne snart ud og fræse igen,
skal du ikke til træf næste år? sys jeg hørte du havde solgt din buggy?

(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Den er sku lækker..

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tak,
var det ikke også den farve du havde valgt?

(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

yes sir :)

prøvede at sende billede til dig på BG men det virkede ikk

(permalink) Heide Member
Skrev for 12 years siden | | | |

tror dog min er lidt lysere

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hmm fik ihvertfald ikke noget billed, du skal da have den oprettet herinde så vi kan følge med i byggeriet :)

(permalink) Jesper M Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lars_Vegas: takker, så lige din video, det får jo en til og blive helt depri over det vejr vi har, vil gerne snart ud og fræse igen,
skal du ikke til træf næste år? sys jeg hørte du havde solgt din buggy?

jo kunne godt tænke mig at komme lidt rundt i den til sommer, det er min boble type 1 jeg har solgt
- buggy'en sælger jeg aldrig :-)

-------------------------------------------
Beach Buggy: http://vwnettet.dk/topic/133268
Bobbel 64'er: http://vwnettet.dk/topic/148902
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

så fik jeg lavet de sidste ting til oliekøleren, har prøvet noget nyt og lavet en klump i alu (eller karsten har) ;) hvor oliekøleren så er struet fast må, og den bliver så struet fast i huset, så sidder alt fast og er men og skille ad igen,
skal dog have fat i 2 90graders bøjninger, da der ikke er særliglangt over til strømfordeleren :(

img_0942.jpg
img_0941.jpg
img_0944.jpg
img_0946.jpg
img_0947.jpg
img_0948.jpg
img_0949.jpg
img_0950.jpg

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej Lars.

Det ser sku godt ud, men er du ikke bange for at den "klump" alu tager noget af kølingen til cylinderne????? Den ser stor ud....
Jeg er kun bekymret for din motor og det arbejde du lægger i det.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja har os selv tænkt det samme, men hvis man kigger inde i huset, så sidder klumpen ikke i selve luft strømmen, men ved siden a, der hvor hullet er ned til cylenderskjoldene, er der helt fri passage, men hvis der er andre end dig som har en anden mening om det, så høre jeg gerne, for så skal det jo laves om, men mange tak for kritikken ;) ville være træls og brænde lortet a :(

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvos du ser det andet sidste billed, så kan man se at studserne sidder inde ved blokken og ikke ude ved køle ribberne ved cylenderne

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lars, du kommer bare med "klumpen" igen, hvis vi skal have fræst en "luftpassage", Det var tros alt en prototype.. (o:

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det var ikke kritik men ment som evt hjælp så du ikke står med en overophedet motor. Intet andet. Jeg har selv haft leget med tanken om at gøre der samme, men er bange for at sådan en løsning "napper" køleluft udfra den måde luftstrømmen løber i blæsehuset.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.jeg tror ikke det er et ploblem med størelsen på blokken da det så vit jeg har forstået
er topstykkerne der skal køles .jeg har svejst en plade i og ingen oliekøler ,så mest luft til topstykkerne og cylinderne og en god oliekøler under bilen .men der er jo flere løsninger.der er langt tid til at jeg kommer ud at prøve det ,da jeg er langt fra færdig med bilen .mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

peter:
ja ved jeg godt, mente os kirtik på den gode måde, (hvis man kan sige det) ;)
Skal lige have kigget lidt mere på luft strømmen, for at være sikker på det ikke giver problemer, og ellers som karsten skriver, så fræser vi bare noget at alu'en væk.

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hvad er det for en knast du har brugt?
Du skriver et sted i tråden at toppene er blevet fræst og kompressionen nu er 9:1 og et andet sted skriver du at du brugte den knast der sad i motoren da den havde mest løft.
Det dur da ikke at hæve kompressionen til 9:1 og så vælge knasten ud fra hvor meget løft den giver. Med 9:1 i komp. skal du da vælge en knast med den rette duration for at motoren kommer til at virke effektivt og ikke tændingsbanker.

(ellers fint projekt du har gang i :-) )

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Havde 3 standard knaster til og ligge! Og alle havde samme varenummer! Så målte jeg dem alle med en skydelære! Og den som var størst, fra bund til spids! valgte jeg og bruge! Det er jo løftet, eller hva?
Sys jeg har fået mig fortalt at man godt kan køre 9:1 med standard knast? Eller der forkert husket?

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg ved ikke om der er nogen der kører med 9:1 i komp og standard knast, men jeg ville ikke gøre det! Jeg kan ikke se hvad formålet er?
Efter min mening ville den motor have meget bedre af f.eks. at få en Web 494 knast til den kompression. Så vil den også vågne noget op og stadig kunne køre på almindelig 95 oktan med 30-32 graders fortænding uden at tændingsbanke.

Jeg tror det bliver noget bøvl med så meget kompression og standard knast, så hellere give motoren en knast der passer og få alle de fordele det medføre.
"It's all about the combo" som Jake Raby siger ;-)

...bare min mening

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej.
Undskyld jeg blander mig.
Jeg fik min 1300 motor konverteret til en 1600 sidste år og komp. lå osse omkring 9:1 og har efterfølgende fået tændingsbanken (knasten er den der sad), fik så at vide at jeg bare skulle køre med en højere oktan blanding, og det har da hjulpet lidt, ville det kunne afhjælpes med en Web 494 knast og hvor for man fat i en sådan?

Hej Lars.
Har været inde og se dine billeder fra renoveringen,- det tar jeg hatten af for, rigtigt flot stykke arbejde, og sikkert MAAANGE timer der er gået til.
Vi ses snart derude igen.
VWenlig hilsen
K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

En std type 4 "E" og "S" knast kan godt køre med 9-1 CR på V power. Max avancering bør reduceres lidt. Motoren har heller ikke brug for det, hvis vendehøjde etc. er "rigtigt"

494 knasten er en type 4 specific knast. Til type 1 skal du over i nogen andre. En 1600 med 9-1 CR Kan køre med mange forskellige. Men hvis den skal have et godt momentområde i bunden af omdr. ville jeg vælge en CB 2233 eller måske en 2239 hvis den godt må vågne lidt mere op over 4500 omdr. en engle W100 kan også bruges, men jeg kan bedre li´2239éren.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej T.
Tak for svaret, jeg har en 1600 motor liggende, som jeg lige tjekker knasten på.

K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

At køre på 98 oktan og trække tændingen tilbage for at få motoren til at køre ordenligt er da en dum "work-around" efter min mening.
Når nu kompressionen er lavet til 9:1 så giv da motoren den rette knast og så få alle de fordele det giver. Man kan lige så godt gøre det ordenligt fra starten ellers bliver man træt af sådan en motor i længden.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej warp.
Det var sådan set osse det jeg havde tænkt mig at gøre når jeg har fået tjekket knasten på min 1600 motor,- for som du siger, det er træls at køre med i længden.
God weekend
K!m

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Da det er lars første type4 motor projekt, bliver den bygget så tæt på standard som mulig, for at holde prisen nede.. det er jo ikke alle der kaster 30-35k efter sit første projekt, og der er jo meget andet at kaste sig over, så som oliekøling og type1 konvertering. Grunden til at topstykkerne blev fræst var at anlægsflade var "skæv" (ujævn), så de er bare lige blevet rørt.
Når Lars så har kørt en sæson med den kan han jo tage stillig til om det skal hedde 1800, 1910, 2056, eller hvor det nu ender. Har man først bygget en fungerende motor, og vil opgradere, er jo kun blokken der bliver genbrugt, resten bliver udskiftet og ændret på.
Så dette er et forsøg på kun at "bruge" pengene en' gang. Standard stumperne har jo som sådan ikke kostet noget.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er fair nok at det er en "budget-motor", men der er jo ingen grund til med vilje at lave en dårlig combo.
Hvis ikke motoren skal have en anden knast i denne omgang bør kompressionen i det mindste sænkes, så det er muligt at køre på almindeligt benzin uden tændingsbanken osv.
Det handler jo bare om at lægge et par shims under cylinderne så kompressionen kommer lidt ned. Tror det koster under 100 kr. at lave. (en knast koster nok ca 1000-1200 kr. til sammenligning)
Hellere gå lidt op i vendehøjde og så få en kompression der passer end omvendt.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply »

You must log in to post.