Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ryster ved 100-110km

Tags:
No tags yet.

(permalink) kanalt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så er der bestilt tid til afbalancere ved Euromaster Sønderborg på torsdag
så må vi jo se hvad det kan det apperat de har derude :-)

Michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så gør dig selv den tjeneste og kik dem over skulderen. Lig mærke til hvordan hjulet løber når det sidder i maskinen. hvis personen bare står og sover hjælper det ikke en dyt. Maskinen kan ikke noget hvis personen ikke gider. Og så får du ikke noget ud af dét. Tro mig. Har selv arbejdet for den konsern og kan kun alt andet en og rose den. Men det er selvfølg de ansættes skyld. Mvh leo pol

(permalink) new airbag Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Euromaster Herning har både en spinner .... Så de kan afbalancerer dine hjul på bilen . de har for den sags skyld også en rasper hvis fejlen skyldes at dine dæk ikke er 100 procent runde . Ja for den sags skyld burde du kunne køre til hvilken som helst Euromaster og få udbedret fejlen ....

(permalink) neholm Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Michael
Har du fundet ud af hvad rystelserne skyldes. Er lidt spændt.

(permalink) kanalt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej
Det er jeg godt nok også men har ikke fået monteret mine hjul igen.
Men det skal da lige siges at det der apperat er noget andet en et normalt afbalanceringsapperat da der først kom vejtryk på så var h forhjul 17,5kg ude af tur og grænsen er 12kg efter at dækket blev drejet kom den ned på 7kg h-baghjul var oppe at vænde på 27kg og kom ned på 5,5kg fik fjernet 120g klodser og så rullede det også. mine forhjul sagde han var i hans øjne flade med kun 1,2bar i de skulle have 3,9bar til de dæk.
Så jo jeg er spændt på at komme ud at køre i den med denne opsætning

Hvis dette hjælper så vil jeg sige at det er godt nok en billig løsning og jeg vil råde folk med store dæk som vi køre med på vores buggyer at give de penge ud, for det jeg trode var i orden var det jo langt fra med denne maskine fatter ikke at man ikke bruger den på alle hjulcenter.
Michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skal ikke have ret meget dæktryk på en buggy. Det er forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kanalt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det prøvede jeg også at sige til ham men han sagde at det bestemte dækket

michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er det ikke vægten på akslen der bestemmer trykket i dækkene?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Joeh, men nogen af de nye dæk skal have relativt meget tryk set med vores øjne. Men 3,9 bar ER alt for meget til forenden på en buggy. - Lidt afh. af dækstørrelsen skal den have noget i retning af 24 psi. Har ikke lige styr på Kpa omregningen i ho´det.

Men hvad er det for noget skrammeldæk du har fået dig der. Det er da for vildt med så meget ubalance, - eller er det i fælgen det ligger?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

troede faktisk der var en hvis grænse for hvor mange gram vægtklodser man måtte komme på et fælg inden man skrottede det...

(permalink) leo-pol Member
Skrev for 13 years siden | | | |

arre. 3.9bar. nu kan jeg fortælle dig at jeg har en chevy 4x4 der vejer 2.5 ton. Og mine hjul svar sikkert til dine baghjul . Jeg køre med 2.4 bar. Det ligger sådanne at jo mer ballon der er over dækket jo lavere tryk. min buggy køre med 275/60-15 bag på og jeg mener at jeg køre med 2.3-2.4 bar. Den maskine som han han har brugt er sikket en fin maskine og kan være en god hjælp. Men tro mig. Den er abselut ikke en nødvendighed. Kun til franske biler med meget store fælge. Men det lader til at han sikkert har kunne betjene maskinen, men med det dæktryk fortæller det bare lidt om hvad han ellers ved om dæk og biler. Tro mig. Euromaster har ikke det beste rygte om hvad baggrund deres ansatte har. Mange af dem kommer lige fra gaden. Mvh leo pol

(permalink) kanalt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej.
min fejl det var 39psi 2,7 bar han fyldte i forhjulet

michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv at få den 4 hjulsudmålt.Hvis for og bagaksel ikke løber paralelt
Kan bagakslen være skyld i dit rysteri.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så vidt jeg husker sagde Peter Lindner i sin tid, 11-13 PSI for og 18-22 bag på en buggy.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det gjorde han ja. Meen, det er lige lidt nok foran. Den får en tendens til at sejle.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja. Der vil jeg også holde med torben. Så kan man nok lige så godt lade være med at proppe noge luft i. Vil mene at der stort set ikke er nogle biler der bør køre med under 2bar =ca 30psi. Jeg ved godt at der er nogle fabrikanter der foreskriver mindre. Men det er den samme snak hver gang. For spørger man dækfabrikanterne er det en anden snak. En trillebør køre med mer. Men de sidste mange mange år har jeg arbejdtet med dæk og undervogn og som tommetotregl var der aldrig en bil der måtte forlade værkstedet med under 2bar. Og jeg har nok lavet i omegnen af 500, 4-hjuls udmålinger. Og aldrig en af dem har hopperi været løsningen med en sporing. Hvis kugler og led er iorden samt dæmpere. Så ligger problemet i noget roternde. Og efter som at det kommer fra første aksel er der stort set kun dæk/fælg og opspænding. Mvh leo pol


Reply

You must log in to post.