Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilke ventildæksler er tætte.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Nu gider jeg ikke tørre olie op længere.
Jeg har sådan nogle alu ventildæksler på min 1303'er og jeg kan simpelthen ikke få dem tætte. Jeg har prøvet med flydende pakning også.
Hvilke dæksler skal jeg købe, for at være rimeligt sikker på at det bliver tæt?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Michael

Det har lige været oppe til debat herinde for nylig. Konklusionen må være standard dæksler med standard clip og pakning.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har brugt scat rustfri før og de var tætte.. nu har jeg csp alu og de er også tætte.. men altid ny pakning i når du har haft dem åben.. jeg køber 20 pakninger ad gangen.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Michael,

Find et sæt standard/originale (stemplet med VW mærket) rens dem grundigt af på pakfladerne og brug kork/gummipakninger. Det holder tæt for mig.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja std.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og standard, vil det sige at sådan nogle repro her er gode nok http://www.vw-boble.dk/p/ventildaeksel-1120/
Eller SKAL jeg på jagt efter noget brugt?
Eller kan jeg købe nogle nye originale et eller andet sted?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har med held fundet brugte originale som er blevet rengjort og malet inden montering. Jeg ved ikke om nye originale stadig kan købes, men prøv eventuelt at spørge hos VW ;o)

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har originale VW Brazil.
Har osse Scat 5 tab i rustfri, hvis det gerne må se godt ud ;-) De holder osse tæt. Har hvertfald ikke oplevet andet.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg siger det samme som.
Erik Bendix
Bang
Torben1500
Frank Andersen
Og Farmer..

;-)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ik al den snak bare lav det sådan så virker det ;) eller noget mit virker ihvertfalde efter scharling lavet det om;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad har Scarling så gjort, som VW fabrikken ikke kunne finde ud af ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Farmer. hvad skal du have for de der originale brazildæksler og har du også pakninger og bøjler (de bøjler jeg har, passer jo nok ikke)
Og de passer på min 1300 motor ik'

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

han gjor som i alle anbefalet;)

han monteret scat ventildæksler med udluftning i breach box som du anbefalet,. og så kork pakning og ja nu det tæt endnu ihvertfalde;)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

173,- + forsendelse.

Send mig en mail med navn og adr. Så sender jeg til dig.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Farmer: Hvad er din mail adresse?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

alstrup(snabela)post.opasia.dk

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nugiz: Hvis det er mig du svarer. Så har jeg helt sikkert IKKE anbefalet at man monterer udluftning i ventildækslerne og en breatherbox. I givet fald har du ikke læst mine indlæg om emnet.
Det kan sagtnes køre. Men den dag motorvejen svinger :-)

Man skal suge luft IND gennem ventildækslerne. For at hjælpe olien tilbage til bundkarret. Det er jo det VW har gjort på 411E.
Når man tænker tilbage på type4 og tænker på hvordan den bil bare drønede ud af motorvejen. Kan man så ikke spørge sig selv om: Hvorfor pokker har den her bil ingen breatherbox, når nu de fleste der tuner VW monterer sådan én ?

Når så tyskerne sælger breatherboxe hvor der er plads til 3-4 liter olie i. Til store motorer skal den være større, for der kan være noget mere olie i !
En type4 motor kører med 3,5-4 liter olie. Hvis så der står 2,5 liter i venstre ventildæksel og breatherboxen i den hurtig højrekurve. Så undrer man sig over at plejllejerne slides for hurtigt og viser tegn på oliemangel ?

vevhusvent_tle.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Franks udsagn ses tydeligt her.

http://www.vwbughead.com/412/412engine/Vacuum%20Hoses/1973%20VW%20412%20Wagen%20Vacuum%20Hose%20Diagram.html

slanger fra ventildækslerne er forbundet til luftfiltret så der kan suges luft.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja slangen, der går over til luftfiltret, er IKKE en "udluftningsslange". Det er en slange hvor der suges luft ned i krumtaphuset. Det er jo bare nødt til at komme fra luftfiltret. Ellers suger man jo sand med ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Frank: På tegningen ser man at det er én vakuumslange fra det fælles plenumkammeret der suger luften i toppen af motorblokken, men hvordan har du selv lavet det når du kører med 2 karburatorer? Har du lavet et vakuumudtag i hver indsugningsmanifold og samlet det i et T-stykke og ført en slange videre til motorblokken eller samler du vakuumslangerne i en fælles buffertank eller hvordan?
Når man ikke har ét fælles plenumkammer men fire seperate spjæld bliver der en del slanger og hvis man så også har vakuumudtag til MAP sensor i hver manifold bliver der dobbelt så mange slanger.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har blot et T-stykke midt på udligningsrøret. "Grenen" der går over til generatorkonsollet er 11mm, men der er kun et 4mm hul indvendigt.
Hvis jeg skulle køre med dobbelte karburatorer ville jeg blot lave noget med nogen tynde vakuumslanger og samle dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Warp, hvis du føder en genial løsning på "dobbeltslangeproblemet" (MAP-sensor og udluftning), må du meget gerne lufte den for mig. Har samme "overvejelsesproblematik" med min oxyboxer med spjældhuse :-/

Mvh Lars

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Systemet er ganske udmærket for såvidt. Men man skal lige huske på een ting. Det er, at ved at anvende dette system SÆNKER osse man olieniveauet ude i dækslerne. Det har den bagside, at olien så hjælper mindre til med at køle toppe/ventilfjedre. På en mild til småkvik motor vil problemet være minimalt. Men på en højkompressions motor med stramme fjedre etc. gør det en forskel så stor, at det bliver en faktor i kølehenseende.
På de nyere type4/WBX motorer gik fabrikken osse væk fra det igen, af ovennævnte årsager.
Men jeg bliver ved at tænke, at der må være noget andet galt når/hvis man har det problem. for i mine godt 20 år med luftkølede har jeg kun oplevet dette problem en enkelt gang. (Bortset fra de gange, hvor folk kommer med "fine" forkromede eller skæve rustfri dæksler bla. af mærket Empi, hvor pakfladerne er pilskæve)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Lerup: Ja jeg vil jo også gerne undgå at lave 2 vakuumudtag i hver manifold (altså 8 vakuumslanger i alt). Jeg har ikke fundet nogen smart løsning for at undgå det, så jeg ender nok med at beholde den store udluftningsstuds jeg har lavet i blokken sammen med et breather box og så droppe at lave noget i ventildækslerne.

Interessant info Farmer kommer med, havde ikke overvejet at det kunne få indflydelse på kølingen i topstykkerne.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.