Nugiz: Hvis det er mig du svarer. Så har jeg helt sikkert IKKE anbefalet at man monterer udluftning i ventildækslerne og en breatherbox. I givet fald har du ikke læst mine indlæg om emnet.
Det kan sagtnes køre. Men den dag motorvejen svinger :-)
Man skal suge luft IND gennem ventildækslerne. For at hjælpe olien tilbage til bundkarret. Det er jo det VW har gjort på 411E.
Når man tænker tilbage på type4 og tænker på hvordan den bil bare drønede ud af motorvejen. Kan man så ikke spørge sig selv om: Hvorfor pokker har den her bil ingen breatherbox, når nu de fleste der tuner VW monterer sådan én ?
Når så tyskerne sælger breatherboxe hvor der er plads til 3-4 liter olie i. Til store motorer skal den være større, for der kan være noget mere olie i !
En type4 motor kører med 3,5-4 liter olie. Hvis så der står 2,5 liter i venstre ventildæksel og breatherboxen i den hurtig højrekurve. Så undrer man sig over at plejllejerne slides for hurtigt og viser tegn på oliemangel ?