Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hydraulisk ventilløfter ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klaus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Findes der en 1600 motor som har hydraulisk ventilløftere til en bobbel ?? Er der andre tekniske ting som er mere moderne på disse motor typer ??

Hvilken Årgang/model sidder denne motor i og har de nogen specielle type bogstaver ??

-------------------------------------------
kdmogensen@hotmail.com
Østjylland
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der findes en 1600 ccm som har bogstav koden CT. Den har hydrauliske løftere.
De har sidet i bus fra ca. 1980 - 1983
Se evt. lidt om motore på http://www.csp.de

CT engine

The CT engine is configured like a Type 1 engine. Its fan, which sits flat behind the engine, strongly resembles the Type 3/Type 4 fan. Further differentiating features are the oil filter that is flanged on to the engine block as well as the inlet manifold that lies very flat against the engine with an upright carburettor. Also this engine is fitted with hydraulic tappets that correspond to the Type 4. It found application in the Bus of 80-85. The engine number is stamped under the casing exhaust.

Identification letters

CT 1600ccm 37kW/50HP

Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Klaus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Per,
Passer den motor i en bobbel eller kun i en bus ?? Er der andre ting på den motor som er lavet om i forhold til en alm. motor ??

-------------------------------------------
kdmogensen@hotmail.com
Østjylland
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den er af typen "pandekage" motor md fladt blæsehus, men kan god bygges om til oprettående blæsehus, og dermed god være i en bobel. Den har også extern oliefilter som standard.
Hilsen per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har en 1600I motor med hydraulisk ventilløftere som har kat og indsprøjtning også. Den har været i en bobbel årg. 97 som har kørt under 30000 km fra ny. Så du kan også få en til en bobbel med org. blæserhus som ikke er en pandekage motor. Jeg har monteret den i min splitbus.

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Klaus Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Finn,

Hvor fandt du din motor ?? Og hvad er prisen på en motor som denne komplet ??

-------------------------------------------
kdmogensen@hotmail.com
Østjylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

finn var heldig at finde en billig her i landet for lang tid siden - i dag skal du nok til tyskland og regne med 15 - 20000 for en der har få km på ryggen - de er eftertragtede i udlandet og i danmark , men så har den også både indsprøjtning og styrebox ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.