Øhh, har du ikke haft drevene og noterne i da den blev afbalanceret ???
T
Øhh, har du ikke haft drevene og noterne i da den blev afbalanceret ???
T
Det gad jeg da heller ikke døje med at gøre, hvorfor vil du det Torben?. Det er jo vægt der sidder tæt på omdrejningscenteret, og det er fuldstænding præcist runde maskinlavede dele. Ikke støbte "ujævne" dele som en krumtap med stor vægt i yderområdet (moment=vægtxarm) eks..
Er det ikke flueknepperi? den skal jo ikke ud og snurre 9000-10000 omdr. den maksine her.
Nej, det rigigste er, at have dem på. Bare den store not kan hurtigt lave en vægt forskydning på 3-5 gr.
Jeg prøvede en gang at måle (Sammen med West Speed) forskellen på helt blank, med noter og til sidst med gear. Og der er altså en del forskel. Det der er mest underligt, men faktum, for DPR siger det samme, er at ubalancen er ikke nødvendigvis på første søle, men kan godt forskydes delvis hen på nr. 2
Hvor stor en forskel 3-5 gr. ubalance gør på levetiden tør jeg ikke udtale mig om. Men når man er på grænsen, som man jo egentlig er, når man lægger 1000+ omdr ovenpå en std krumtap, så gør det en forskel i den sidste ende.
T
Ok. Det er ikke noget jeg ville ligge søvnløs over om natten
knast drevet og den store not var monteret under afvejning fik ham til at trække det af igen så jeg ikke skulle kæmpe med det i kælderen når lejet skal på , skal have ny mellemring fordelerdrev og låsering i inden den bliver samlet igen . ved ikke hvad der har at sige for uballancen da det jo som Rasser siger : fuldstænding præcist runde maskinlavede dele. Ikke støbte "ujævne" dele som en krumtap med stor vægt i yderområdet
men synes da det er da en meget spændende at du har fået testet forskellen Torben
der er jo altid fedt med Faktum
Nåede lidt i dag på boblen ,Fik monteret mine rustfri sort pulverlakerede motorrums indækninger med huller til justering af de fede webere . skulle også lige ordne bremser på audien. der havde skudt et stempel ud af bremsecylinderen og flået den en bremsebakke af øv øv og alt skulle bores og brækkes af
Dagens program/dagbog
fik plejlstængerne barberet ned til 554 gr uden at være slem :-)
Fik lidt dele så jeg kan komme igang
har prøvesamlet motor med plejlstang 2 og 4 for at måle hvad vendehøjden er, så jeg kan få fræset/drejet af cylinderne til den ønskede vendehøjde
cylinder 2 = 1,59 cylinder 4 = 1.78 ?? så blok halvdelene er ikke lige tykke:-(
Skal jeg få drejet af cylinderne og shimse forskellen
eller fræse af blokken så det passer med den tænkte vendehøjde ? (så er den jo helt fresh på fladen og passer med std. højde på cylinder
Hvad gør i ?
Mht. Vendehøjde, så måler du jo også i bunden af stemplet (hvor det vipper).
Torben skrev vist også lidt om det på forrige side.
Nej Rasser måleværktøjet måler lige på tværs af stemplet i radius 40mm så det den er god nok .forøvrigt er tolerancen cylinder og stempel jo kun 0,07 så unøjagtigheden burde jo ikke kunne blive så meget
har besluttet mig for at fræse vendehøjden ned i blokken så højden på cylinderen er som std.
Fuck 3 timer med lynsliberen i hånden i dag det er som et mareridt
men så er de ind/ud porte også smooth :-) mangler lide det sidste håndpolering
Fik endelig bestildt knast/følgere mm ved den gode farmer i dag, med super vejledning indenfor mit begrænsede budget og valgte motoropsætning ,det bliver så spændende af få den ud at snurre igen,og se om den sparker røv :-)
Lars
hej holm, hvor har du købt de Gevind propper til bloken
Hej hrbrian: det er nogen propper vi har på jobbet fra et luftfirma mener de kommer fra smc/norgren
vedr. forbrændingskammeret sidder jeg og tænker lidt for at opnå den ønskede volume så jeg ved hvor meget der skal fræses af
det kan selfølgelig måles ud :-)men kan nu godt lide at regne tingene igennem også.
Har jo målt mit til 53 cc og vil nok ned på feks 46 cc. da kammeret jo er mindre end cylinder volumen, kan man ikke bruge vendehøjde formelen til det . mit kammer er ca 15% mindre Ø en cyl Ø og det kan jeg selfølgelig godt regne ud :-) Findes der en formel ? eller tommelfinger regel ?. eller fylder i bare kammeret med den ønskede mængde væske, og måler så ned til væskespejlet ????
Jeg plejer at måle arealet af kammeret, og så regne mig frem til hvor dybt der skal fræses.
Foto med værktøj: Til Tdc værtøj skal du også bruge en gradskive.
Ang. afvejning af plejlstænger se mit tidligere indlæg husk der er
3 vægte på en plejlstang der skal passe.
Fandt en løsning på kammerspørgsmålet ,jeg var vidst lidt træt i går :-)
Presser et stykke karton ned oven på kammeret , klipper det ud og måler omkreds og bruger kompresion formelen så første 1 mm. i kammeret er lige med 4,81 ccm der trækkes fra den totale kammervolumen og så er det jo bare at gentage prosessen indtil man opnår det ønskede resultat
Fvee: uret viser jo når stempelet er i tdc ?
Har kigget på dit spændende indlæg vedr. de 3 vægte og har forsøgt at opnå det resultat
Jeg plejer at fylde den mængde væske i som jeg vil have kammeret skal ende med at være. Og så måle ned til væskeoverfladen.
Hej Frank. ja det har jeg også gjort som vejledning og som tjek mål for mit regnestykke , men ville jo gerne kunne regne det ud også . synes det er lidt svært at være sikker på målet når man måler ned til væsken , toppen skal jo være 100 % i vatter i alle retninger for at højden kommer til at passe. ved godt det er næsten ubetydeligt i sidste ende :-)og ved godt du laver nogen gode sager .elsker bare kontrol
Så er det jul igen .fik pakke fra min partpusher i dag :-) + min daglige halve times vw terapi ved torben Alstrup :-)
Yes det bliver en 1776 blokken ryger i fræseren i morgen det bliver fedt at tage nogen spåner
Øv øv måtte opgive blok/top boringen i dag, kunne ikke komme ned med rodehovedet
Men så fik jeg portet toppene og tilpasset styrene i højden så mangler der bare lige lidt finish . og så igang med at åbne kamrene
nogen der har erfaring med koblinger ?, tænker om der bliver problemer med at montere min 215 mm kobling i AM gearkassen , har tidligere kørt med 200 mm ?
Du kan risikere at skulle slibe en lille bitte smule for at få den til at dreje rundt.
Det skulle jeg da jeg monterede en motor med 215 mm kobling på en AM gearkasse. Det kan klares med sandpapir:
http://vwnettet.dk/topic/134829
Mvh
Anders
Tak for linket AndersHH
så ved jeg hvad jeg har i vente når den skal smuttes i igen , elsker min hurtigsliber ;-)det præsis den samme opsætning jeg er i gang med
Da projektet står lidt stille i denne uge mens jeg venter på dele. Er jeg ved at rense og gennemgå mine weber 40 mm. idf
da motoren nu bliver 1776 ccm vil jeg lige høre om nogen kan sige mig hvilken størrelse Dysser jeg kan forvente den ca skal køre med ?