Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  holm2010 motor projekt how to do/faldgrupper

Tags:

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så kom der stempler og knast . tror sku bunden bliver samlet i weekenden
stempler afvejet og udlignet til 418 gr . krydspind vejer desværre 132 gr
knasten blev en web 163
1:støbe finner fjernet på cylinder.
Håber på jeg får min blok tilbage i aften så jeg kan komme igang
3.Øv Øv måtte have blokken op i fræseren og tage lidt mere af case saverne da cylinderen stod og rokkede lidt på hjørnene ,lagde dem 0,02 under
fik samlet krumtap- knast og blok så det ligger klar til samling i morgen. skal til årets første julefrokost i aften :-)

dsc01870.jpg
dsc01871.jpg
dsc01133.jpg
dsc01134.jpg
dsc01135.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En dag med tømmermænd:-( men fik prøvesamlet og samlet short blokken, fik tjekket affræsning af vendehøjden i blokken, nu ligger de inden for 0,02 mm det må vidst være ok :-) endesløret er shimset op 0,08 mm brugte mit dejlige hjemmelavede værktøj med måleur ,skønt af have sagerne
så skal toppene bare fræses ud i forbrændings kammeret for bedre flow og fræses ud til 9:1 i komp så med lidt held er der opstart i kommende weekend wrooooommmmmm wrooooommmmmmmm

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det begynder at se rigtig fint ud. Der er sikkert til 110+ hk, hvis det falder rigtigt ud.

Nu kan jeg ikke huske om det har været nævnt tidligere, men du er en modig mand, når du ikke har en krumbasse med kontravægte. En Web 163 ligger mellem en Engle 110 og 120 (nok nærmere 110'eren), og i dit set up, så vil du nemt kunne trække den op forbi 6500 omdr. Og det kan blokken 100% ikke holde til. Det er der hundrevis der har prøvet før dig, og alle med samme resultat.

Jeg vil anbefale dig at sætte en eller anden form for begrænser ind, som fx i tændingen, som så regulerer fra ved 5500 - 5800 omdr.

/Peter

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej PH1303
Ja det begynder da at ligne noget :-)det er jo forarbejdet der tager tiden .
Jeg er ikke så modig :-)men økonomien strækker desværre ikke længere så må jo nøjes med std krumtap håber sku det holder
har dog valgt at montere en rotor med omdrejningsbegrænser ved 5800 Omdr.målet er ca de 100 Hk det er jo min første vw tuning
Drømmen var oprindeligt en 2110 ccm men tænkte at jeg lige ville prøve at lave en 1776 først Da jeg synes det er en fin størrelse motor

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

fik modificeret mit blæsehus i dag, det er en gammel drøm jeg har om at kunne tage blæsehuset af uden at tage motoren ud , har haft en utæt oliekøler en gang og måtte pille hele maskineriet ud ,de 4 pindbolte ved generator er også skiftet ud med alm bolte, så generatoren kan komme ud uden de stor problemer . fik også lavet et lille hul i forstykket for at give motoren lidt mere luft

dsc01137.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Troede lige at jeg skulle samle færdig i denne weekend men Fuck nogen klaphatte det cylinderfirma som har boret min blok . fladerne er ikke paralelle :( så det er bare at skille ad og så ud og slå dem i hovedet med blokhalvdelene indtil de laver det om :( sådan nogen skidespassere øv øv .det samme gør sig gældende med toppene.
men sådan går det jo når man tjekker og kontrollere alt inden man samler syge perfektionist :)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

fik skildt blok ad igen i dag ,alle bolte ud igen .fuck hvor er jeg træls :-(
fik trukket nyt nedningsnet fra bagsæde og bagud uha det dejligt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hmmmm 2 gang var heller ikke lykkens gang ,må vidst hellere fikse det selv nu .
Godt der er lang tid endnu til den 15 marts

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"fladerne er ikke paralelle "...hvilke flader er der tale om ?

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Gribiel: cylinder fladerne
De har fået lov at gøre et 3 forsøg ,med lidt anvisninger
Så håber på at 3 gang er lykkes gang
ellers så må jeg jo selv ud at rive i håndtagerne

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Altså pakfladerne...eller boringerne ? Du skriver,for en uge siden,følgende :

"En dag med tømmermænd:-( men fik prøvesamlet og samlet short blokken, fik tjekket min affræsning af vendehøjden i blokken, nu ligger de inden for 0,02 mm det må vidst være ok :-) ".....

Som Jeg så læser resten af denne tråd,så har Du haft blokken til fræsning andetsteds 2-3 gange igen siden da ???

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Gribiel har lige redigeret . forklaring følger :-)
startede med med at udmåle vendehøjde og der var en forskel på 0,2 mm på blokhalvdelene ,fik så fræset og udboret blokken til 1776 og vendehøjde på 1,1 mm. med mit måleværktøj som vist tidligere i indlægget prøve samlede og eftertjekkede udmålingen til 0,02 havde målt alle stemplerne i center af plejlstang i den side der vender mod remhjul. problemet med affræsningen så jeg først da jeg skulle til at montere topstykkerne UPS! ikke lige høje ?? lagde så en lineal på cylinderne og kunne tydeligt se at den kun hvilede på forkanterne af cylinderne ,havde ikke haft en rette skinne på blokken først da arbejdet jo var udført af et professionelt firma .
2. gang var de så rimelig paralelle, men bagerste pakflade var en 0,15/0.20 mm lavere end de forreste.
3. gang kan jeg fortælle om i morgen når de er blevet tjekket igennem,men træls det er det sku . og hvis det ikke spiller 100 % må jeg jo så gøre det selv
i lige blevet informeret om at jeg først får blokken igen på mandag , da de er ved at fremstille en jig til formålet
fik pakke med lækre sager jeg kan hygge mig med mens jeg venter :-)

dsc01856.jpg
dsc01140.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lidt nyt krumtap og svinghjul 8 stiftet synes jeg slap rimeligt fra det :-)
http://vwnettet.dk/topic/170443#post-615632
Fik toppene tilbage efter andet forsøg fik åbnet kammeret og tilpasset kompressionen til 48 cc i forbrændingskammeret så den bliver 9,06:1 .lavede nogen dummy ventiler så jeg ikke fik ødelagt sædet. modificerede mit måleudstyr(sprøjte)så jeg fik en mere ensarted resultat fremstillede en pind hvor jeg kan åbne og lukke for medie.
Fik pyntet lidt på de opsvejste manifolde . match portet manifolde og tilpasset pakninger . mangler kun lige at bore en stift i manifold og topstykke for præsis montage op så lige lidt polering .

dsc01872.jpg
dsc01877.jpg
dsc01874.jpg
dsc01142.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jubiii har lige hentet min blok her efter deres 3 forsøg ,nu er jeg sku spændt på at få den målt og kigget igennem i morgen.

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nå så skal blokken lige have et 4 forsøg ,3 forsøg var ikke godt nok . skal møde op på værkstedet lørdag kl 0800 og selv bistå arbejdet ellers vil han ikke lave den.
de påstår at de har fundet årsagen til fejlen nu , og det lyder som en rimelig forklaring ;-)så vil jeg lige gå ned og samle motoren endnu engang så jeg kan få købt shims i den rette tykelse . har også fået ordnet mine plejlstænger en ekstra gang da bøsningerne ikke var Honet helt vinkelret på plejlstangen :-(
Fik boret en 4 mm umbrakobolt i mine topstykker som passer op i manifolden , det har den fordel at jeg kan spænde pakningen fast og centrere inden montage af manifold
billede viser pakning der er slebet til så den passer med porten
Har haft motoren samlet uden indmad for at prøvemontere mine webere og breatherbox
crossbare er af fabrikatet Redline,Barren er sådan set god nok men de arme der sidder på Weberne er da noget rigtigt blødt lort ,de kan vrides når man Gasser max det skal der laves om på , det samme gælder ophænget/styret for crossbaren

dsc01881.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Skulle du ikke overveje at få lavet maskinarbejdet et andet sted? ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey warp: jo det tænker jeg også ,men tror faktisk de har lært det nu ,så tør faktisk godt komme igen. det jo et "profesionelt" motor renoverings firma der udfører arbejdet ,og de er meget intereserede i at kunne udføre arbejdet i en ordenlig kvalitet:-) der er heller ikke noget bøvl med at få det lavet om, og har da fået noget i kompentasion nu. tror de har lært at alle kunder ikke bare er perlestensmekaniker det knokler tingene sammen men der er nogen der faktisk måler og regner på tingene . De har da lavet en del vw motore før ,og de er der så måske nogen der kan tænke lidt over herinde
Det er selvfølgelig lidt træls at blive prøveklud
Overvejer efterfølgende at lave en tråd med OBS! og måle punkter ved motor renovering
:-)

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeps fik tjekket og udmålt mine plejlstænger i dag, nu spiller de 100%. første gang de blev lavet var med std vw bøs og derefter honet ud det spillede ikke :-( nu er de monteret med understørrelse bøs. oprettet og udboret efter det store øje i plejlstangen.så nu er de 100 % vinkelrette og lige lange.glider lige så fint igennem plejlbøsningerne fra plejlstang til plejlstang og er lige høje når de rammer midten.

dsc01887.jpg
dsc01886.jpg
dsc01882.jpg
dsc01883.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så er blokken endelig blevet i orden ,mødte op til kaffe og rundstykker med ejeren af biksen og værkføren for maskin afdelingen i morges kl 0800 . årsagen til fejlen var fundet og bragt i orden . så nuuuuuuu er det i kælderen og samle guldklumpen :-)
Maskineriet blev gennemmålt og godkendt af ego inden udboringen.

Jesp det bare super nu . udmålt og eftertjekket
Mangler kun cylinder shims for at blive færdig ,men de kommer nok på mandag

dsc01145.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så blev motoren lagt i Raceren og startet op i dag :-)
Uha hvor lyder den dejligt:-)
Måtte lige have den ud 3 gange for at tilpasse gearkasssen til den nye 215 mm kobling . Kan kun anbefale et modificeret blæsehus som før omtalt ,der kan eftermonteres ,det giver god plads bagved Weberne .
Måtte desværre slå en bule i tarmslynget for at få plads til fullflow fittings ,hvorfor fanden skal det ene rør da også pege længere ud end de andre ??
Havde klargjort alt ifølge Frank A indlæg om motoropstart.så det bare var at dreje nøglen ,tørnede lige 2 gange og så sprang uhyret igang .må indrømme at det gør lidt ondt indeni at starte den op med min 2000 omd i 15 minutter:( ifølge WEB Cam .af med olien og filter, ny olie og additiv i starte igen ,og så stod den bare der og snurrede så fint i tomgang ,og så lyder det sateme bare sprød når den får lidt gas . i morgen skal fullflow laves færdig og speedertræk modificeres da den kun kan give ca 3/4 gas
var lige i kælderen og kigge i gamle flyttekasser og fandt de fedeste klistermærker prøv lige at lægge mærke til halskæden på Anden :-)

dsc01149.jpg
1776.jpg
dsc01908.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så har jeg kørt nogen hundrede km ,fået trimmet og nuldret lidt med tænding og justering og omdysning af karburator . den kører sku bare super dejligt nu og lyder bare godt
herunder link med diverse spørgsmål til de hjælpsomme vwnettere tak for det

http://vwnettet.dk/topic/171184
http://vwnettet.dk/topic/171229
http://vwnettet.dk/topic/171678
http://vwnettet.dk/topic/171718

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.

Reply

You must log in to post.