hejsa freaks vil bare dele min glæde med jer ,så her er hvad jeg går og roder med :-)i skal være velkommen til at komme med spørgsmål gode ideer og ris eller ros.
Lavede en god byttehandel med min gode men brugt kadron karburatore , til disse fine weber 40 idf , og det satte det hele igang :-)kunne jo ikke nøjes med at monter dem på min eller velkørende 1600 ccm brazil motor .ved endnu ikke hvad det ender med men vil hygge mig max med at trimme nuldre og afballancere alle delene
jeg vil løbende linke til forskellige relevante sider jeg finder på nettet
har lavet en del motore mest mc ,men der er min første tuning af en vw motor det bliver bare sjovt
AS41 Dual Relief motorblok vasket og malet med varme/benzin fast maling , propper udboret til full flow og Gevind propper isat
http://www.huelsmann.us/bugman/FilterTech.html
http://www.youtube.com/watch?v=MWynxdKoRRw&feature=related
Tysk sænksmedet std Krumtap svinghjul og kobling er sent til afballancering
http://vwnettet.dk/topic/169887
nye los banditos toppe med HD fjedre og rustfri ventiler lette Retainere .skal udmåles i kammer for at udligne cc forskelle i forbrændingskammer har målt med vand + lidt sæbe for at tage overfladespændingen af vandet, kamrene er henholdsvis 53cc på det ene og 52cc på det andet så der skal slibes lidt ud så de er ens , da jeg ikke har valgt knast endnu ved jeg ikke hvilket kompresionforhold toppene skal fræses ud til http://www.aircooledtech.com/ccing_heads/
5.lige et lille billede af mit usle kælderrum :-( så der er en del transport frem og tilbage fra arbejdet med kasser under armen lidt træls men viljen er der :-)
7.Fik motorblik og motorrums plader tilbage fra sandblæsning pulvermaler og zink i dag
8.fremstillede et par Front Suspension Stiffener.
9. er igang med afvejning af plejlstænger den ene var 4 gr tungere en de andre, pt er de udlignet til 612 gr men målet er nok 580 gr eller mindre hvis jeg tør afvejer top og bund for sig ,evt. den 3 vægt
http://www.aircooledtech.com/balancing/
http://www.gbotaircooledperformance.dk/28458616
Div. om topstykke
http://vwnettet.dk/topic/170170
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik9&wkid=69634399368
http://www.youtube.com/watch?v=17DVefO3iIs&NR=1
http://knol.google.com/k/modifying-vw-type-1-cylinder-heads-for-performance#
Div om Karburator http://vwnettet.dk/topic/171229
Div om fullflow http://vwnettet.dk/topic/171354
Indeholder
1.Blok. as 41 dual relief, case savers. made in brazil, proppet og full flow.
2.Krumtap Std. tysk sænksmedet krumtap afballanceret.8 stiftet
3.Svinghjul/kobling 215 mm sachs afballanceret ikke lettet.8 stiftet
4.Top los banditos 40/35 mm rustfri ventiler. enkelte HD fjedre.portet/åbnet kammer
5.Cylinder/stempel 1776 ccm Mähle .stempler afvejet indenfor 1 gr total 556 gr
6.Plejlstænger Std. lettet indenfor 1 gr. nu total 554 gr, nye krydspinds bøs
7.karburatore Weber 40 mm . 28 mm venturi ,RedLine crossbar
8.knast/løftere web 163 284 Gr.
9.Udstødning 1½/38 mm tarmslyng med dobbelt glaspack potter
10.Tænding Bosch 009.
11.stødstænger chrome molybdæn (stål stænger)
12.Extra bundkar og alu topdæksler med studse til udluftning pt. blokeret
13.Shadek hd pumpe 26mm.Scat full flow dæksel .takthjul der passer til 3 bolt knast
14.CB svinghjulsbolt 38 mm , ny låsering
15.CB boltet vippetøj
Oval 57 projekt
21201801.