Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svingaksel sidder fast

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kim1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg kan ikke bevæge svingakslerne på min gearkasse, efter at have haft den lettere adskildt. Ligeså snart jeg spænder endepladerne fast så der klemmes på de store plastik skåle, kan jeg ikke rokke med akslerne. Kan det simpelthen være fordi der ikke er olie på endnu?

-------------------------------------------
Århus C
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du husket at sætte pakninger på igen?
der skal ikke ret meget til før at de giver sig igen, de skal være en lille smule faste men ikke så de ikke kan bevæge sig

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

..og hvor mange?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Heide Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja, jeg kører feks med 4 pakninger i den ene side, ellers var den så stram den næsten ikke kunne bevæge sig

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man bruger pakningerne til at justere akslen. Du skal være velkommen til at ringe så skal jeg nok forklare dig hvordan.

Hhilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg vil æde et gammelt planethjul på at du er kommet til at rykke en af akslerne lidt ud, og så er en af fullcrum pladerne (halvmånerne) faldet ind bagved. Det låser nemlig akslerne som du beskriver, og er en klassisk fejl.

Manglende pakninger, eller forkert antal låser kun akselrøret fast, og ikke akslen som du beskriver.

Men er det akselrørene du mener, eller er det akslerne - er lidt forvirret når du skriver aksler og plastic i samme sætning?!
Og endepladerne - er det ude ved lejet/ankerpladerne du mener?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har mayonnaise hvis det blir nødvendigt :-)

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Kim1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser: Jeg mener rørene :) Mht. endeplader, mener jeg dem inde på gearkassen. Det lyder til at jeg skal have nogle flere pakninger på.

-------------------------------------------
Århus C
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja det skal du have. Der må ikke være slup, men heller ikke gå stramt. Når det er det er samlet skal akselrøret selv kunne glide ned langsomt uden hjælp. Ellers ring hvis det er.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Kim1 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for beskrivelsen Peter og i andre, så blev man da lidt klogere igen idag :)

-------------------------------------------
Århus C
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er kun et spørgsmål om hvor tit du spørger -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.